بهترین موسسه داوری در ایران

بهترین موسسه داوری در ایران

بهترین موسسه داوری در ایران


امروز با معرفی بهترین موسسه داوری در ایران همراه شما هستیم.

امروزه بسیاری از افراد جامعه به دلایلی از جمله کثرت مراجعه به مراجع قضایی و غیر قضایی، ازدیاد پرونده‌های حقوقی و کیفری در محاکم، اوقات رسیدگی طولانی و حجم وسیع پرونده‌های ارجاعی، مراجعه به موسسه داوری را به مراجعه به محاکم ترجیح می دهند تا اختلافات خود را توسط داور مرضی الطرفین حل و فصل نمایند.

با توجه به اینکه چنانچه موسسه داوری از داوران فاقد صلاحیت و ناوارد در امور حقوقی استفاده نمایند سبب بروز مشکلات عمده ای برای طرفین دعوا می گردد.

لذا در این مقاله که توسط مشاور موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان که بهترین موسسه داوری در ایران به سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به رشته تحریر در آمده است سعی نموده ایم بهترین موسسه داوری در ایران را معرفی نموده و وظایف و صلاحیت بهترین موسسه داوری در ایران را بررسی نماییم تا شما عزیزان بتوانید در اختلافات و دعاوی حقوقی یا کیفری با خیال راحت به انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران اقدام نمایید.

سوالات متداول در انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران

  • مزیت انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران چیست؟
  • موسسه داوری در ایران جه شرایطی می‌بایست داشته باشد؟
  • وظایف بهترین موسسه داوری در ایران چیست؟
  • نقش داوری در قراردادها و دعاوی تجاری چیست؟
  • آیا موسسات داوری در ایران می‌توانند به داوری در دعاوی بین‌الملل مبادرت ورزند؟
  • بهترین موسسه داوری در ایران کدام است و چه خصوصیاتی دارد؟
  • برای دریافت مجوز داوری در ایران چه دوره هایی باید طی شود؟
  • مرجع صدور مجوز داوری در ایران کجاست و آیا هر شخصی را می توان به عنوان داور انتخاب کرد؟
وکیل ممانعت از حق تهران

نهاد داوری در حقوق ایران

مطابق قانون آیین دادرسی مدنی مصوب 1379 طرفین دعوا اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند دعوای خود را با تراضی و توافق به شخص ثالث به عنوان داور ارجاع دهند. جهت ارجاع اختلاف به داوری نیاز نیست که حتما دعوا در مراجع قضایی مطرح شده باشد بلکه قبل از طرح پرونده اختلاف در محاکم نیز طرفین می‌توانند دعوای خود را با توافق به داور ارجاع دهند.

مزایای انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران

مزایای انتخاب داور به جای مطرح نمودن پرونده در محاکم دادگستری و غیر دادگستری بی شمار است که در این مقاله به مهمترین مزایای انتخاب بهترین داور اشاره می نماییم.

اولین مزیت این است که طرفین دعوا خود حق انتخاب داور یا قاضی را دارند. این امتیازی است که برای طرفین دعوا در محاکم وجود دارد چرا که انتخاب قاضی دادگاه معمولا با رییس دادگاه یا رییس شعبه اول است لیکن همانطور که گفته شد انتخاب بهترین موسسه داوری یا انتخاب داور مرضی الطرفین، با اراده و تراضی و شناخت اصحاب دعوا است و طرفین آزادانه برای حل اختلاف خود داور انتخاب می‌نمایند.

دومین مزیت انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران این است که اصحاب دعوا با انتخاب داور به جای اینکه در محاکم حضور پیدا کنند می‌توانند به موسسه داوری که داور را از طریق ان انتخاب نموده اند حضور پیدا کنند.

حتی می‌توانند تراضی نمایند در محل دیگری به اختلافات انان رسیدگی شود.

این موضوع می‌تواند تنش و استرس هایی که ممکن است طرفین اختلاف در محاکم داشته باشند را کاهش دهد چرا که اکثر افراد خواهان حل و فصل اختلاف به صورت دوستانه و در محیطی دوستانه و بدون اضطراب هستند و از مراجعه به دادگاه و دریافت احضاریه و اخطاریه چندان رضایتی ندارند.

راهنمای خرید ملک برای پزشکان

در رویه عملی نیز تاثیر موسسه داوری در صلح و سازش طرفین دعوا بیش از محاکم است.

سومین مزیت انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران سرعت در رسیدگی و عدم اطاله دادرسی است. به موجب ماده 484 قانون آیین دادرسی مدنی چنانچه برای داوری مدت مشخص نشده باشد مدت داوری سه ماه است.

طرفین اختلاف می‌توانند با تراضی، مدت سه ماهه را تمدید کنند.

این در حالی است که در دادگاه به هیچ عنوان طرفین نمی‌توانند مدت رسیدگی را تمدید نمایند یا حتی مانع از تجدید اوقات رسیدگی شوند.

ضمن اینکه این موضوع با توجه به مدت طولانی رسیدگی در دادگاه ها، صرفه جویی در زمان به حساب می‌آید.

چهارمین مزیت داوری، ویژگی محرمانه بودن و خصوصی بودن رسیدگی در موسسات داوری است.

پنجمین مزیت انتخاب بهترین موسسه داوری، جهت تعیین داور در اختلافات احتمالی یا اختلافات عارض شده، در واقع وجود آزادی عمل داور و در نتیجه سهولت رسیدگی و عدم قوانین و تشریفات آیین دادرسی مدنی است چرا که بنا بر نص صریح ماده 477 قانون ایین دادرسی مدنی در نهاد داوری رعایت تشریفات دادرسی مدنی الزامی نیست هر چند باید مقررات مربوط به رسیدگی رعایت شود.

 انتخاب موسسه داوری این است که هزینه‌های دادرسی داوری نسبت به هزینه‌های دادگاه کمتر است و اصحاب دعوا هزینه‌ای به مراتب کمتر از انچه باید در دادگاه پرداخت نمایند در نهاد داوری پرداخت خواهند کرد.

 ششمین مزیت نهاد داوری را می توان در اجرای سریع رای داور دانست.

به موجب ماده 488 قانون آیین دادرسی مدنی مطابق ماده ۴۸۸ قانون آیین‌ دادرسی مدنی محکوم علیه موظف است ظرف مهلت ۲۰ روز رای داور را اجرا کند. والا دادگاه به درخواست محکوم له یا ذینفع اجراییه صادر می‌نماید.

محمدرضا مهری متانکلائی

اوصاف بهترین موسسه داوری در ایران

موسسات داوری که امروزه در ایران ثبت می‌شوند و داورانی که جهت قضاوت و حل اختلاف طرفین دعوا انتخاب می‌شوند می‌بایست دارای ویژگی های فردی ازجمله خوشنامی، راستگویی، آگاه به مسائل جامعه به ویژه تسلط بر علم و قواعد حقوقی باشند.

لذا اشخاصی که به عنوان وکیل پایه دادگستری و حقوقدان به عنوان داور در موسسات حقوقی ثبت شده فعالیت می‌نمایند طبعا بهتر می‌توانند راه حلی برای حل و فصل اختلافات ارائه دهند. کلیه داوران همکار گروه وکلای مهر، از وکلای پایه یک دادگستری و دارای گواهینامه داوری مقدماتی و پیشرفته از مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ایران می‌باشند.

موسسه داوری بین‌المللی مهر پارسیان با ارائه کارنامه درخشان در رسیدگی های داوری داخلی و بین‌المللی و همچنین اجرای رای داوری داخلی و شناسایی و اجرای احکام داوری بین‌المللی، پیشگام انجام داوری در ایران و سطح بین‌الملل می‌باشد.

دعاوی غیر قابل ارجاع به داوری

به غیر از پرونده‌هایی که مطابق قانون مجازات اسلامی غیر قابل گذشت است سایر اختلافات و دعاوی خصوصی اشخاص با توافق فابل ارجاع به داوری است. البته دعاوی ورشکستگی، دعوای راجع به اصل نکاح،  طلاق و نسب نیز مطابق قانون ایین دادرسی مدنی قابل ارجاع به داوری نخواهند بود.

خدمات بهترین موسسه داوری در ایران جهت حل اختلاف اصحاب دعوا

به دلیل عدم آشنایی افراد با نهاد داوری و مزایای ان نسبت به رسیدگی در محاکم، متاسفانه نهاد داوری با استقبال واقعی روبرو نشده است.

انچه در این میان بدیهی است چنانچه افراد جامعه از نهاد داوری، مزایای داوری، صلاحیت و وظایف موسسات داوری آشنایی نسبی داشته باشند و عالم به این باشند که با انتخاب بهترین موسسه داوری در ایران، سریع تر و آسان تر می‌توانند به حقوق حقه خود دسترسی پیدا کنند، این امر موجب رغبت مردم جامعه به موسسات داوری و مراجعه کمتر به محاکم و در نتیجه کاهش پرونده در دادگاه ها خواهد شد.

وکیل معاضدتی کیست و چگونه درخواست و تعیین می شود؟

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به عنوان بهترین موسسه داوری در ایران به مدیریت محمدرضا مهری در تمامی پرونده‌های کیفری و حقوقی با تعیین داور و بهره مندی از گروه وکلای مهر که همگی از وکلای خوشنام می‌باشند مشاوره حقوقی ارائه داده و قول وکالت و همچنین قبول داوری می‌نماید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *