بهترین وکیل در کرمانشاه

بهترین وکیل در کرمانشاه

بهترین وکیل در کرمانشاه


امروز با موضوع معرفی بهترین وکیل در کرمانشاه و پرسش و پاسخ حقوقی املاک با شما هستیم.

خدمات مشاوره حقوقی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، شامل معرفی بهترین وکیل مهاجرت در کرمانشاه، بهترین وکیل ملکی در کرمانشاه، معرفی بهترین وکیل کیفری در کرمانشاه و معرفی بهترین وکیل خانواده در کرمانشاه، قابلیت ارائه پیدا نموده است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با بهترین وکیل در کرمانشاه با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با فوریت موضوع مشاوره حقوقی شما مطرح شود.

نکات مهم در معرفی بهترین وکیل در کرمانشاه و سوالات درباره دعوای خلع ید

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای طرح دعوای خلع ید علیه متصرف ملک چه مقدماتی لازم است؟

دفتر بهترین وکیل در کرمانشاه و همکار گروه وکلای مهر کجاست؟

راه انتخاب بهترین وکیل در کرمانشاه چیست؟

[/stextbox]

 

پرسش و پاسخ حقوقی املاک

خلع يد، قلع و قمع بنا                                  

صدور حكم بر خلع‌ يد و قلع و قمع بنا به استناد مبايعه نامه عادى بدون اين كه رأی قطعی بر صحت آن صادر شده باشد، توجيه ‏قانونی ندارد

سؤال

1ـ آيا رأی وحدت رويه شماره 672 ـ 1/10/1338 در كليه دعاوی خلع ‌يد ‏قابل استناد است؟

‏2ـ آيا باستناد قولنامه می‌توان دادخواست خلع‌ يد مطرح كرد؟

‏3ـ آيا رأی وحدت رويه مذكور در دادگاه تجديدنظر نيز قابل استناد است؟

‏4ـ آيا برای اثبات مالكيت نيز رأی وحدت رويه مورد بحث كاربرد دارد؟

‏نظريه مشورتى شماره730/7 مورخه 1384/2/11

اولاً: با توجه به اينكه رأی وحدت رويه شماره 672 ـ 1/10/1383 هيأت ‏عمومی ديوان عالی كشور راجع به دعاوی خلع ‌يد صادر شده است، اين ‏رأی در كليه دعاوی خلع ‌يد، اعم از اين كه در مورد اراضی يا اعيان ‏باشد، لازم ‌الرعايه است.‏

وکیل در تجریش

ثانياً: صدور حكم بر خلع ‌يد و قلع و قمع بنا به استناد سند عادی ‏بيع‌نامه بدون اين كه رأی قطعی بر صحت آن صادر شده باشد، توجيه ‏قانونی ندارد.

لذا در صورتی كه مدعی خلع‌يد فاقد سند رسمی مالكيت ‏باشد، قبل از طرح دعوی خلع ‌يد بايد مالكيت قانونی خود را ثابت و ‏مسجل نمايد.

اما رأی وحدت رويه مذكور مانع از آن نيست كه در غير ‏دعاوی خلع‌ يد دادگاه ادعای خواهان را مورد رسيدگی و صدور حكم ‏قرار دهد.‏

ثالثاً: رأی وحدت رويه شماره 672 ـ 1/10/1383 همانطور كه در بند 1 ‏بيان شد، در كليه دعاوی خلع ‌يد لازم ‌الرعايه است. صرف ‌نظر از اين كه ‏پرونده در دادگاه عمومی يا دادگاه تجديدنظر مطرح باشد.‏

رابعاً: با توجه به اينكه دعوی اثبات مالكيت با دعوی خلع‌ يد تفاوت ‏دارد، رأی وحدت رويه مذكور در دعوی اثبات مالكيت قابليت استناد ‏ندارد.

لذا در فرض استعلام، دعوی بايد طبق قانون مورد رسيدگی و ‏اتخاذ تصميم قرار گيرد. بديهی است در مورد قلع و قمع بنا نيز مدعی ‏در وهله اول بايد مالكيت قانونی خود را ثابت نمايد. بنابراين در صورتی ‏كه مالكيت مدعي مستند به ادله و مستندات قانونی نباشد، اين دعوی ‏قابل ‌پذيرش نخواهد بود.‏

ادعای مالکیت نسبت به ملک فاقد سابقه ثبتی

اثبات مالکیت

سوال: شخصی با ادعای مالکیت نسبت به یک قطعه زمین دادخواست خلع ید علیه متصرف تقدیم نموده است در حالی که ملک مورد ادعا سابقه ثبت ندارد نحوه رسیدگی به دعوا چگونه است و دادگاه چه تصمیمی باید اتخاذ کند.

نظر اکثریت کمیسیون قضایی

طبق رای وحدت رویه شماره ۶۷۲ مورخ ۱۳۸۳/۱۰/۱ خلع ید از اموال غیر منقول فرع بر مالکیت است بنابراین طرح دعوای خلع ید از زمین قبل از احراز و اثبات مالکیت قابل استماع نیست آنچه از رأی وحدت رویه مذکور استفاده می شود این است که تنها احراز مالکیت کافی نیست بلکه خواهان قبل یا همزمان با طرح دعوای خلع ید باید دادخواست اثبات مالکیت هم مطرح نماید و اگر دعوای اثبات مالکیت مطرح کرده باشد طرح دعوای خلع ید منطبق بر قانون نیست و باید قرار عدم استماع دعوا صادر گردد و در واقع حکم دادگاه مبنی بر اثبات مالکیت جایگزین مالکیت رسمی خواهان می گردد و شرط صدور رای برای خلع ید تحقق پیدا می کند.

حق حبس در قراردادها

نظر اقلیت کمیسیون

برای خلع ید مالکیت رسمی خواهان شرط است ولی در املاک غیر منقولی که سابقه ثبت ندارد چنین شرطی لازم نیست همین اندازه که مالکیت خواهان محرز باشد دادگاه رای بر خلع ید صادر می کند و حتی اگر مالکیت مورد اختلاف نباشد تقدیم دادخواست #اثبات_مالکیت لازم نیست و احراز مالکیت خواهان کفایت می کند.

نظر کمیسیون نشست قضایی مدنی:

مالکیت افراد نسبت به اراضی مورد ادعا محدود به ثبت آن در دفتر املاک نیست بلکه بر حسب مقررات ماده ٣٥قانون مدنی تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیت است مگر آنکه خلاف آن به اثبات برسد.

بنابراین اگر ملک متصرفی کسی مورد تجاوز و واقع شود ولو این که اقدام به ثبت آن نکرده باشد می تواند دادخواستی علیه غاصب به خواسته خلع ید به دادگاه تقدیم کند.

در صورتی که دلایل اقامه شده از طرف وی کافی و مالکیت وی نزد دادرس دادگاه به اثبات برسد مانعی برای صدور حکم به خلع ید غاصب نیست و این تصمیم تعارضی با رای وحدت رویه شماره ۶۷۲ مورخ ۸۳/۱۰/۱ هیات عمومی دیوان عالی کشور ندارد.

بهترین وکیل در کرمانشاه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل در کرمانشاه و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه بهترین وکیل در کرمانشاه

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

وکیل ملک در نیاوران

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *