وکیل نزاع دسته جمعی

وکیل نزاع دسته جمعی

گاهی به دلیل عدم تحمل نظر مخالف و یا عجله در تصمیم گیری، مبادرت به ایجاد درگیری می کنیم. حال ممکن است در بعضی مواقع، عده ای به عنوان میانجی و یا هواخواه یکی از طرفین درگیری وارد منازعه و درگیری شوند. مشارکت در نزاع دسته جمعی وقتی محقق می‌شود که در شکل گیری و ادامه نزاع، بیش از حداقل سه نفر نقش داشته باشند. در غیر این صورت شرایط تحقق نزاع دسته جمعی محقق نیست و فقط بابت درگیری دو طرف قابل پیگیری است. گاهی مشارکت در نزاع دسته جمعی منجر به اخلال در نظم و آسایش عمومی شده و شاید منجر به تخریب اموال دولتی و خصوصی نیز بشود. طرفین نزاع دسته جمعی علاوه بر تحمل مجازات جرم نزاع دسته جمعی به مجازات سایر جرایم ارتکابی و جبران خسارات وارده از جرم محکوم خواهند شد. بهترین وکیل کیفری ایران، با داشتن سابقه قضایی در امور کیفری و همچنین همکاری با معتبرترین موسسه حقوقی ایران، شرایط تحقق نزاع دسته جمعی، مجازات اخلال در نظم و آسایش عمومی، مجازات جرم نزاع دسته جمعی، بررسی جنبه عمومی نزاع دسته جمعی و نمونه رای نزاع دسته جمعی را به همراه معرفی بهترین وکیل نزاع دسته جمعی برای عزیزان تشریح خواهد کرد.

سوالات مطروحه درباره بهترین وکیل نزاع دسته جمعی

  • شرایط تحقق نزاع دسته جمعی و جرم اخلال در نظم و آسایش عمومی چیست و در چه مرجعی محاکمه می‌شود؟
  • آیا در صورت اعلام گذشت طرفین پرونده نزاع دسته جمعی، جنبه عمومی جرم منجر به محکومیت نزاع کنندگان می‌شود؟
  • در صورت دخالت در نزاع دسته جمعی به عنوان میانجیکری، باز هم می توان به عنوان شرکت در نزاع دسته جمعی محاکمه فرد انجام شود؟
  • بهترین وکیل حقوقی تهران جهت دفاع از جرم نزاع دسته جمعی کیست و چه ویژگیهایی دارد؟ وکیل نزاع دسته جمعی کیست؟
مراحل رسیدگی دعوی کیفری

شرایط تحقق جرم نزاع دسته جمعی

با توجه به متن عبارت قانونی در تعیین شرایط تحقق نزاع دسته جمعی و به کار بردن لفظ منازعه، این حقیقت آشکار می‌شود که جهت تحقق جرم نزاع دسته جمعی، طرفین درگیری باید بیش از دو نفر باشند و همگی در درگیری دخالت داشته و درگیری منجر به ضرب و جرح شده باشد. ضرب به معنی آسیب رساندن به جسم دیگری بدون از هم گسیختن نسوج و زخمی شدن می باشد و جرح نیز زمانی اتفاق می افتد که جراحتی بر جسم فرد مقابل وارد آید. ایراد ضرب و جرح و صدمه بدنی عمدی با نزاع دسته جمعی و شرکت در منازعه متفاوت است. این موارد باید مورد دقت وکیل نزاع دسته جمعی قرار گیرد.

مجازات شرکت در نزاع دسته جمعی

  1. منجر شدن نزاع دسته جمعی به فوت یکی از طرفین درگیری مجازات هر یک از شرکت کنندگان در نزاع دسته جمعی یک تا سه سال حبس است. البته اگر ضارب مشخص باشد، اجرای قصاص و پرداخت دیه مانع از تحمل این کیفر برای قاتل و سایر شرکت کنندگان در نزاع دسته جمعی نیست.
  2. منجر شدن نزاع دسته جمعی به نقض عضو، شش ماه تا سه سال حبس مانند بند قبلی در پی دارد.
  3. اگر نزاع دسته جمعی صرفا به ضرب و جرم منجر شود، مجازات مرتکبین سه ماه تا یکسال حبس می‌باشد.

مرجع صالح رسیدگی به جرم نزاع دسته جمعی

طبق قانون تمامی جرایم در محل وقوع ان قابل رسیدگی می‌باشند و البته استثنائاتی نیز در قانون آورده شده استو اگر نزاع دسته جمعی به قتل منجر شود مرجه رسیدگی دادگاه کیفری یک خواهد بود اما شروع به رسیدگی و تحقیقات مقدماتی همه جرایم در صلاحیت دادسرای عمومی می‌باشد. دادسرای جنایی تهران، و دادسراهای عمومی تهران، حسب مورد مرجع صالح جهت تحقیقات درباره جرم نزاع دسته جمعی می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با وکیل نزاع دسته جمعی مشاوره فرمایید.

وکیل رابطه نامشروع در تهران

رای دادگاه درباره مجازات نزاع دسته جمعی و اخلال در نظم و آسایش عمومی

درباره اتهام آقایان 1- حسن م 2- حسین م هر دو فرزند علی اهل و ساکن … آزاد با تودیع وثیقه و 3- ایمان ق 4- احسان ق 5- حسین ق فرزندان قدیر همگی اهل و ساکن … آزاد با تودیع وثیقه دایر بر شرکت در نزاع دسته جمعی ایراد ضرب و جرح عمدی و اخلال در نظم و آسایش عمومی آقایان 6- ابراهیم ح فرزند اسماعیل اهل و ساکن تهران آزاد با تودیع وثیقه 7- امید محمد ب ت فرزند خ الله اهل و ساکن تهران آزاد با تودیع وثیقه 8- آقای ی خ فرزند اکبر اهل تهران و ساکن دماوند آزاد با تودیع وثیقه 9- مهدی ش فرزند علی اهل و ساکن تهران آزاد با تودیع وثیقه 10- آقای محمدرضا م 11- محمد علی م 12- محمد تقی م 13- مصطفی م فرزندان محمد اهل تهران و ساکن دماوند دایر بر شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به ایراد ضرب و جرح عمدی دادگاه با توجه به شکایت متهمین پرونده علیه یکدیگر و گزارش مرجع انتظامی و اقرار و اعتراف صریح مقرون به واقع کلیه متهمین که شرکت در نزاع را به انفاق پذیرفته اند و گزارش فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند مبنی بر اینکه متهمین ردیف های سوم و پنجم افراد شرور منطقه هستند که موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی کسانی که به پیست آبعلی جهت تفریح مراجعه می‌نمایند می‌شوند. همچنین گواهی پزشکی محترم قانونی، ضمن رد مدافعات بدون توجیه متهمین که به جهت جلوگیری از درگیری و جدا کردن برخی از طرفین، وارد درگیری شده اند وقوع بزه از جانب متهمین ردیفهای 1 و 2 و 3 و 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 و 12 محرز و مسلم است و به استناد مواد 615 و 367 و 480 و 484 قانون مجازات اسلامی و ماده 618 از قانون فوق الذکر هر یک از متهمین ردیف های 1 و 2 و 3 و 5 را به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی به تحمل شش ماه حبس تعزیری و تحمل پنجاه ضربه شلاق تعزیری به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی و پرداخت 1- یک دوم از یک و نیم هزارم دیه کامل بابت قرمزی کتف راست. یک و نیم هزارم دیه کامل بابت قرمزی بینی. نیم درصد دیه کامل بابت ارش ورم مختصر بازوی چپ. یک درصد دیه کامل بابت حارصه روی ابروی راست. شش هزارم دیه کامل بابت سیاه شدگی زیر چشم راست. شش هزارم دیه کامل بابت سیاه شدگی پلک راست. یک درصد دیه کامل بابت ارش خونریزی چشم. یک و نیم درصد دیه کامل بابت ارش تورم پلک راست در حق آقای سید محمد علی م.

قتل به اعتقاد مهدورالدم بودن

2- یک و نیم هزارم دیه کامل بابت قرمز شدگی سر. دو درصد دیه کامل بابت دو عدد حارصه در قله سر و سمت راست سر. یک درصد دیه کامل بابت حارصه گوشه لب. یک و نیم هزارم دیه کامل بابت کبودی ساق چپ. سه هزارم دیه کامل بابت سیاه شدگی ران چپ. نیم درصد دیه کامل بابت حارصه ساق چپ. نیم درصد دیه کامل بابت حارصه ساعد چپ. نیم درصد دیه کامل بابت حارصه ساق راست. نیم درصد دیه کامل بابت حارصه انگشت دست چپ در حق آقای سید محمدرضا م به صورت مشترک محکوم و اعلام می‌نماید. متهمین ردیف های 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 و 12 را به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به ایراد ضرب و جرح بدنی به تحمل هر کدام شش ماه حبس تعزیری و پرداخت یک دوم از یک و نیم هزارم دیه کامل بابت قرمزی کتف راست. یک درصد دیه کامل انسان بابت حارصه روی گونه در حق آقای حسین ق با توجه به مشخص نبودن مرتکب ضرب و جرح عمدی، به صورت مشترک محکوم و اعلام می‌نماید و با اجازه حاصله از ماده 25 قانون مجازات اسلامی با توجه به اینکه متهمین جوان هستند قرار تعلیق اجرای مجازات حبس متهمین ردیف های 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 و 12 را به مدت دو سال صادر و اعلام می‌نماید تا در صورت تکرار جرم مشابه و محکومیت قطعی. محکومیت فعلی نیز درباره آن‌ها اجرا شود و الا از سجل کیفری آن‌ها حذف شود و همچنین قرار تعلیق اجرای مجازات حبس متهمین ردیف های 1و2و3و5 را نیز به مدت پنج سال صادر و اعلام می‌نماید تا در صورت تکرار جرم مشابه و محکومیت قطعی. محکومیت های فعلی نیز درباره آن‌ها اجرا شود و درباره اتهام متهمین ردیف های 4 و 13 نیز دادگاه با توجه به رای عدم کفایت دلیل در شرکت در نزاع دسته جمعی به استناد اصل 37 قانون اساسی رای برائت صادر و اعلام می‌نماید این رای حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد. مجمد رضا مهری دادرس شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی رودهن

تجاوز به کودک درون

بهترین وکیل نزاع دسته جمعی

به کارگیری بهترین وکیل کیفری ایران در موسسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان با برخورداری از تجربه گران سنگ قضاوت در پرونده‌های کیفری، حقوقی و خانواده، منجر به ارائه خدمات مشاوره حقوقی تخصصی به موکلین در گروه وکلای مهر شده است. جهت مشاوره با بهترین وکیل نزاع دسته جمعی در ایران و بهترین وکیل کیفری کشور، با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *