تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

طبق نظر سنجی انجام شده از والدین فارغ التحصیلان تحصیل در مدارس شبانه روزی بیش از 90% والدین و دانش آموزان از تحصیل در مدارس انگلستان ابراز رضایت نموده اند. تیم پژوهشی گروه وکلای مهر تنها مؤسسه تخصصی حقوقی مهاجرت در ایران که توسط وکلای پایه یک دادگستری اداره می‌شود، به بررسی و تحلیل مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان، شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان، معرفی تعدادی از مدارس شبانه روزی در انگلستان پرداخته است.

سؤالات درباره تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

  • آیا اقامت پس از تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان امکان‌پذیر است؟
  • مدارس شبانه روزی انگلستان از چه سنی اقدام به پذیرش دانش آموزان بین‌المللی می کنند؟
  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان چه مقدار است؟ آیا امکان دریافت بورسیه جهت تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان وجود دارد؟
  • وکیل مهاجرت به انگلستان از ایران چگونه قابل دسترسی است؟
  • پرداخت شهریه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان چگونه انجام می‌شود؟

مدارس شبانه روزی در انگلیس

مدرسه های شبانه روزی دولتی

حدود چهل مدرسه شبانه روزی دولتی در انگلستان مشغول به فعالیت می‌باشند.در مدرسه های شبانه روزی دولتی ، فقط دانش آموزان دارای تابعیت انگلیسی مورد پذیرش و ثبت نام قرار می گیرند.تحصیل رایگان در مدارس شبانه روزی دولتی صرفا برای دانش آموزان انگلیسی امکان‌پذیر است ولی در قبال هزینه‌های خوابگاه و اقامت مبالغی از سرپرست دانش آموز دریافت می‌شود.

مدرسه های شبانه روزی خصوصی

حدود پانصد مدرسه شبانه روزی خصوصی در انگلیس فعال است.پذیرش دانش آموزان بین‌المللی از همه نقاط دنیا در این کالج ها امکان‌پذیر است و کلیه هزینه‌های تحصیل هزینه‌های خوراک و اقامت از خود دانش آموزان دریافت می‌شود. با توجه به اینکه مدارس خصوصی تمامی هزینه‌های آموزشی و کمک آموزشی را از والدین دانش آموزان دریافت می کنند، امکان ارائه خدمات آموزشی بیشتری را دارند.

شماره وکیل ایرانی در انگلیس

تعداد دانش آموزان در کلاسهای مدارس خصوصی پائین تر از مدارس دولتی و کیفیت آموزشی نیز به مراتب بهتر از مدارس دولتی می‌باشد.

خوابگاه های مدارس شبانه روزی انگلستان

معمولا هر مدرسه دارای چندین خوابگاه است.نحوه تشکیل کلاسها در مدارس انگلستان مختلط است، ولی خوابگاه ها تفکیک شده اند. مسؤول شبانه روزی خوابگاه، معمولا در محل خوابگاه زندگی می کند و انجام امور مربوط به دانش آموزان را به عهده دارد. فضای اختصاص یافته به هر دانش آموز در خوابگاه به نحوی است که امکان قرار دادن لو ازم شخصی خود را دارد.

امکان اختصاص اطاق مخصوص برای دانش آموزان از سن 12 سالگی به بالا به انضمام سرویس بهداشتی و حمام مخصوص در بعضی خوابگاه ها وجود دارد، اما در سنین پائین تر معمولا در هر اطاق حداقل دو دانش آموز زندگی می کنند. اطاق تلویزیون، سالن ورزش و سالن اجتماعات معمولا مشترک است و فضای کوچکی به عنوان آشپزخانه جهت تهیه غذاهای سبک در هر طبقه از خوابگاه وجود دارد.

تعطیلات تحصیلی در انگلستان

تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان با دو نوبت تعطیلی در سال مواجه است. که دانش آموزان شاغل به تحصیل می‌توانند جهت دیدار والدین به کشور خود عزیمت نمایند. تعطیلات تابستان از اوایل جولای تا سپتامبر ادامه دارد و از اواسط دسامبر تا اوایل ژانویه تعطیلات زمستانی قابل استفاده است.

اما تعطیلات کوتاه میان ترم هم وجود دارد که امکان اقامت در خوابگاه نیز وجود دارد . اگر دانش آموز نخواهد که در تعطیلات نزد خانواده بازگردد، باید نزد قیم با گاردین اقامت داشته باشد که می توان از طریق مدرسه نیز نسبت به پیدا کردن قیم اقدام نمود.

پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان

امکان راه یابی به دانشگاه های دولتی: فراغت از تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان به شخص این امکان را می‌دهد تا نسبت به ورود به دانشگاه های برتر انگلستان و دنیا اقدام نماید.سطح آموزش و پرورش در مدارس شبانه روزی انگلستان بسیار بالاتر از مدارس هم سطح خود در دنیا می‌باشد. ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی حقوق و اقتصاد پس از تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان شانس بیشتری برای فارغ التحصیلان دارد.

امکان کاریابی پس از تحصیل در انگلیس: آمادگی کامل برای ورود به بازار کار انگلستان، پس از اتمام تحصیل در مقطع دبیرستان و یا دانشگاه در انگلیس و پذیرش مدارک تحصیلی انگلستان در کشورهایی چون کانادا، استرالیا، نیوزلند و همچنین امکان ایجاد ارتباط با ملیت های گوناگون حین تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان، مزیت دیگر تحصیل در دبیرستان های شبانه روزی انگلستان است.

تکمیل مهارت زبان انگیسی: آموختن زبان دوم در سنین پائین تر، امکان ماندگاری بیشتری دارد. مربیان مدارس شبانه روزی انگلستان توانایی ویژه ای در آموزش زبان به فرد غیر انگلیسی دارند. پیشرفت سریع مهارت زبان انگلیسی در فرزندان شما، توقعی است که می توانید از فرزند تان با لهجه بریتانیانی پس از تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس را داشته باشید.

امکان تبادل فرهنگی با دانش آموان ملیت های دیگر: یافتن دوستان جدید از سایر کشورها، در مدارس شبانه روزی بین‌الملل  انگستان امکان‌پذیر است با توجه به پذیرش دانش آموز از همۀ نقاط دنیا، این موضوع در دسترس ترین گزینه برای افرادی است که خواهان تبادل فرهنگی هستند.

وکیل کیفری مسلط بر قوانین انگلستان

آموزش های هنری و فعالیتهای ورزشی فوق برنامه: درمدارس شبانه رزوی انگلستان هنر آموزی و انجام فعالیت های ورزشی در اولویت برنامه ریزی درسی قرار دارد. این کلاس ها پس ازساعات درسی و یا در تعطیلات پایان هفته به صورت اختیاری برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

کیفیت بالای تحصیل در مدارس شبانه روزی : تعیین  استانداردهای سخت گیرانه  از سوی دولت انگلستان جهت اعطای مجوز تاسیس و بهره‌برداری ازمدارس شبانه روزی در انگلستان، موجب شده است تا این مدارس همواره درتثبیت کیفیت خدمات آموزشی و اقامتی کوشا باشند. بیشتر مدارس ترکیبی از دانش آموزان بین‌المللی و ملی را تحت پوشش قرار می دهند. دانش آموزان روزانه پس از پایان ساعت کلاس به منزل گاردین و یا والدین باز می گردند. و دانش آموزان شبانه روزی در خوابگاه ها اقامت دارند. هر چند که بیشتر مدارس دو جنسیتی هستند، اما خوابگاه ها با تفکیک دانش آموزان دختر و پسر ارائه می‌شوند.

مشاوره چگونگی اخذ پذیرش از مدارس شبانه روزی انگلستان

بسیاری از مدارس انگستان نماینده هایی در ایران دارند که جهت ثبت نام از دانش آموزان متقاضی اقدام می‌نمایند. در سالهای اخیر یک موسسه حقوقی  غیر مجاز که توسط عده ای تاسیس شده و مدعی داشتن موسسه و شرکت مهاجرتی در اتریش می باشد، اقدام به اغفال و کلاهبرداری از متقاضیان تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان می‌نماید. با توجه به اینکه این موسسه در فضای مجازی بسیار فعال است می توانید با استعلام پرونده کلاهبرداری موسسه حقوقی مذکور در شعبه اول بازپرسی دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران، از ماهیت دروغین این موسسه و مدیر ان مطلع شوید.

اقامت انگلستان از راه ثبت شرکت

گروه وکلای مهر با پذیرش وکالت عده ای از مالباختگان که توسط این موسسه غیر مجاز مورد کلاهبرداری اینترنتی  قرار گرفته اند، تمامی اموال تحصیل شده توسط این موسسه را به شاکی ها مسترد نموده است.

در صورت تمایل به مشاوره درباره آثار حقوقی تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان با مشاورین مهاجرتی گروه وکلای مهر تماس بگیرید و در صورت واجد شرایط بودن، وکیل رسمی مهاجرت به انگلستان به شما معرفی خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *