تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

کشور انگلستان به دلیل سطح بالای آموزشی دارای دانشگاه های معتبری می باشد و مدارک تحصیلی که از دانشگاه های انگلستان صادر می گردند با کیفیت بالا و سطح جهانی شناخته می‌شوند، از این رو دانشجو یان بین‌المللی پس از آمریکا، علاقه بسیاری به تحصیل در انگلستان دارند. از جمله مزایای تحصیل در انگلستان، امکان تحصیل رایگان برای دانشجو یان خارجی در این کشور است. به صورت کلی درخصوص تحصیل رایگان در انگلستان این گونه می توان بیان کرد از انجایی که نظام آموزشی انگلستان برای دانشجو یان خارجی رایگان  نمی باشد و باید برای تحصیل در این کشور هزینه پرداخت شود، و البته دانشجو یان خارجی با یک سری روش ها می‌توانند از جمله، بورس تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی، از تحصیل رایگان در انگلستان بهره مند گردند. این مقاله در رابطه با تحصیل رایگان در انگلستان می باشد و شما کاربران محترم می توانید جهت مرتفع نمودن تمام سوالات خود در خصوص تحصیل رایگان در انگلستان، اخذ تابعیت انگلستان از طریق تحصیل رایگان، ثبت شرکت سهامی خاص در انگلستان، سرمایه گذاری در انگلستان، ازدواج در انگلستان و تمامی راه‌های مهاجرت به انگلستان، با موسسه حقوقی داوری بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه دادگستری به همراه گروه وکلای مهر و مشاوران ارشد بین‌الملل آماده ارائه مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین می‌باشند.

سوالات متدوالی درباره ی تحصیل رایگان در انگلستان، در ذهن متقاضیان ایجاد شده از جمله :

  • شرایط تحصیل رایگان در انگلستان چیست؟ شرایط دریافت بورس تحصیلی در انگلستان چیست؟
  • بهترین موسسه مهاجرتی در ایران برای تحصیل رایگان در انگلستان کدام است؟
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در انگلستان چیست؟
  • برای چه مقاطعی تحصیل رایگان انگلستان امکان‌پذیراست؟
  • آیا دانشگاه های معتبر برای تحصیل رایگان در انگلستان می شناسید؟ امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های انگلستان وجود دارد؟
  • آیا با تحصیل رایگان در انگلستان اخذ اقامت دائم این کشور امکان‌پذیر است؟ با ثبت شرکت در انگلستان و ثبت شرکت در خارج از کشور می توان اقامت سایر کشورها را به دست آورد؟
وکیل کیفری مسلط بر قوانین انگلستان

مقاطع تحصیل رایگان در انگلستان

تعدادی بورس تحصیلی و کمک مالی برای دانشجو یان بین‌المللی وجود دارد. میزان تقاضا برای ان بالا است اما بهتر است تا حدودی در مورد ان اطلاعات کسب کرد.

مقدمتا باید گفت که برای تحصیل در انگلستان هم می توان به صورت مستقیم از دانشگاه مورد نظر اخذ کرد و هم می توان از طریق وزرات علوم، تحقیقات و فناوری ایران اقدام کرد. پیش از بررسی این دو روش یک معرفی اجمالی از مقاطع تحصیلی در انگلستان صورت می‌گیرد.

 

  • مقطع کارشناسی تحصیل رایگان در انگلستان:

طول دوره کارشناسی در دانشگاه های انگلستان سه سال و در برخی از رشته ها چهار سال است. داشتن مدرک پیش دانشگاهی الزامی می باشد و بدون ان، متقاضی تحصیل رایگان در انگلستان باید دوره هایی را در کشور انگلستان بگذراند که از یک تا دو سال به طول می انجامد. معمولا شرایط تحصیل رایگان در انگلستان در این مقطع وجود ندارد. البته در صورت اقدام از طریق وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، امکان تحصیل رایگان در این مقطع نیز وجود دارد. این دوره پس از مقطع کارشناسی و پیش از مقطع کارشناسی ارشد است. افرادی که قصد تغییر رشته دارند و یا دانشجو یانی که نمره ی زبان انگلسیی حد نصاب دانشگاه را کسب نکرده باشند، می‌توانند با گذراندن این دوره، وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. این دوره بعضا الزامی و گاه نیز اختیاری است.

  • مقطع کارشناسی ارشد تحصیل رایگان در انگلستان:

طول مدت تحصیل  در کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان یک ساله است و به دو روش اقدام می‌شود ۱- برگزاری کلاس ۲- پژوهش و تحقیق در رشته هایی که تدریس ان ها، برگزاری کلاس است. نیمی از سال تحصیلی به صورت کلاس و نیمه دیگر با انجام یک پروژه ی خاتمه می‌پذیرد.

  • مقطع دکتری تحصیل رایگان در انگلستان:
بورسیه تحصیلی در انگلستان

طول دوره ی دکتری در دانشگاه های انگلستان  برای تحصیل رایگان سه سال است. متقاضیان تحصیل باید ابتدا طرح تحقیقاتی خود را برای دانشگاه مد نظر، ارسال نمایند و منتظر جواب باشند.

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

 برای تحصیل رایگان در انگلستان باید بورسیه ی دانشگاه های ان را اخذ کرد. در دانشگاه های انگلستان برای رشته های مختلف، بورس هایی به صورت کامل و یا تخفیف شهریه برای دانشجو یان بین‌المللی در نظرگرفته می‌شود. بدین منظور متقاضی تحصیل رایگان در انگلستان باید ابتدا مدارک و درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه ارسال کند و دانشگاه با توجه رزومه ارائه شده، دانشگاه قبلی، معدل و دیگر مداراک تصمیم گرفته می‌شود که چه مقدار از بورس مورد نظر به او تعلق می گیرد. پس از بررسی مدارک اگر قرار باشد که پذیرش برای فرد ارسال شود، در نامه پذیرش وی مقدار بورس اختصاص یافته مشخص می‌شود. همانطورکه اشاره شد بورس های تحصیلی معمولا مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است. علاوه بر این تمامی دانشگاه ها نیز دارای  بورس کامل نیستند.

برای تحصیل رایگان در انگلستان افراد ذیل در اولولیت می باشد:

۱ – مقالات معتبر بین‌المللی  ۲-مدرک زبان آیلتس حداقل نمره ۶  ۳- نمرات تحصیلی بالا

برای ورود به دوره کارشناسی برای تحصیل رایگان در انگلستان نمره ی آیلتس ۶ حداقل، کارشناسی ارشد ۶ و نیم یا ۷ و دکترا ۷ و بالاتر مورد نیاز است. چنانچه دانشجویی چنین نمراتی دارا نباشد. میتواند پس از گذرندان یک دوره ی یک تا سه ماه زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز بلافاصله وارد دانشگاه شود. هرچند این نمره بالاتر باشد، شانس پذیرش بورسیه افزایش می یابد.

تحصیل در مدارس انگلستان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در انگلستان

  • ارائه مدارک هویتی متقاضی تحصیل رایگان در انگلستان .
  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی یه زبان انگلیسی
  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار
  • ارائه یک حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی
  • عدم سو پیشنه کیفری
  • گواهی سلامت

دانشگاههای معتبر برای اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در انگلستان

  کمبریج :  دانشگاه کمبریج نماد بریتانیا و در شمار ۵ دانشگاه برتر جهان است، در سال ۲۰۱۸ برای دومین بار عنوان بهترین دانشگاه جهان به خود اختصاص داد. دانشگاه کمبریج اطلاعات دقیقی درباره سیستم آموزشی و رشته تحصیلی در اختیار متقاضیان تحصیل رایگان در انگلستان ارائه می‌دهد. این دانشگاه برای تحصیل در رشته های حقوق و اقتصاد شهرت فراوانی دارد. هم اکنون دارای ۱۴ هزار دانشجو بین‌المللی از۷۰ کشورجهان است.

آکسفورد: یک دانشگاه دولتی است که در سال ۲۰۱۶ با ۱۸ هزار دانشجو بین‌المللی جزو ۶ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. دانشگاه آکسفورد دارای کتابخانه بسیار بزرگی است که حق در اختیار گرفتن یک نسخه از تمام کتاب های منتشر شده در انگلستان به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

دانشگاه منچستر: در شهر منجستر واقع شده است. این دانشگاه در ردیف برترین دانشگاه های انگلستان قرار دارد. و در جذب  رشته های مهندسی و مدیریت شهرت زیادی دارد.

گلاسکو: در سال۱۴۵۱ تاسیس شد. دانشگاه گلاسکو، چهارمین دانشگاه برتر انگلستان است. هم اکنون ۳ هزار دانشجو بین‌الملل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

بهترین وکیل مهاجرتی برای تحصیل رایگان در انگلستان

جهت اطلاع از قوانین مهاجرتی انگلستان و آثار حقوقی مهاجرت به انگلستان، شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلستان پس از تحصیل و یا هر سوال حقوقی درباره تحصیل رایگان در انگلستان و تحصیلی، ازدواج، خرید ملک، مشاوره حقوقی خدمات ارزی و بانکی، خدمات بیمه، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در همه کشور ها مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری به شما توصیه می‌شود. دفتر وکالت بین‌المللی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به همراه تیم وکلا و مشاوران ارشد بین‌الملل آماده ارائه مشاوره مهاجرتی به شما کاربران محترم می‌باشد.

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *