تحصیل پزشکی گرجستان

تحصیل پزشکی گرجستان

تحصیل پزشکی گرجستان

گرجستان کشوری است که در منطقه‌ی قفقاز و اوراسیا و در قاره‌های اروپا و آسیا قرار داشته و از نواحی چهارگانه‌ی جغرافیایی با کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه می‌باشد؛ از سویی در مجاورت دریای سیاه نیز واقع گردیده است. این کشور اکنون عضو شورای اروپا بوده و نیز عضو ناظر در اتحادیه اروپا می‌باشد.

جمعیت این کشور در سال 2018 میلادی، حدود 4 میلیون نفر تخمین زده شده است. پایتخت این کشور، شهر تفلیس بوده که با دارا بودن جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر، بزرگترین شهر گرجستان محسوب می‌شود. زبان رسمی این کشور، گرجی است.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با توجه به همکاری با برترین وکلا و موسسات حقوقی و مهاجرتی بین‌المللی در گرجستان و نیز با حضور کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، همواره موثق‌ترین اطلاعات پیرامون آخرین قوانین تحصیل پزشکی گرجستان را در اختیار مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار می‌دهد.

در حال حاضر موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی مجاز در زمینه ارایه مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت به گرجستان، در ایران می‌باشد که همواره با عنایت به آخرین قوانین و پیگیری امور مهاجرتی از طریق کنسولگری‌های ایران در گرجستان، مفتخر به ارایه خدمات مشاوره حقوقی در تمامی زمینه‌های مهاجرت به گرجستان بوده است.

معرفی کشور گرجستان و سیستم آموزشی آن

گرجستان با توجه به امتیازاتی مانند دسترسی به آب‌های آزاد، آب و هوای مناسب، کشاورزی پیشرفته، ذخایر معادن و طلا و صنعت گردشگری و توریسم و …، از ثروتمندترین کشورها محسوب می‌گردد.

مشاغل پردرآمد در گرجستان

تحصیل در این کشور شامل سه دوره‌ی آموزش ابتدایی تا کلاس ششم، آموزش پایه تا کلاس نهم و مقطع متوسطه تا کلاس دوازدهم است. در این کشور مدارس به زبان‌های روسی، ارمنی و آذربایجانی به فعالیت می‌پردازند. براساس قوانین کشور گرجستان، تحصیلات در مدارس این کشور تا کلاس نهم رایگان و اجباری است؛ اما اخیرا شرایط متفاوتی به وجود آمده و دولت این کشور بعد از اتمام تحصیل در پایه‌ی نهم بخشی از هزینه‌ها را قبول می‌کند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویانی که در آزمون سراسری این کشور قبول شوند رایگان بوده و دانشگاه هزینه‌ای را به عنوان شهریه از دانشجو دریافت نمی‌کند.

همه ساله افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا، با توجه به امکانات و شرایطی خوبی مانند هزینه های پایین تحصیل که کشور گرجستان دارد، تحصیل در این کشور را انتخاب می نمایند. مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های این کشور از ارزش و اعتبار بین المللی برخوردار می باشند.

البته هر چند که دانشگاه های گرجستان از اعتبار بالایی در سطح بین المللی و جهانی برخوردارند، لیکن تحصیل در دانشگاه های پزشکی گرجستان مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نمی باشد، بنابراین چنانچه شخصی قصد تحصیل در رشته های پزشکی و یا دندانپزشکی در دانشگاه های گرجستان را داشته باشد، مب بایست به این امر مهم توجه نماید.

نظام آموزشی دوره‌های پزشکی گرجستان

قبل از این که دانشجو وارد مرحله‌ی پزشکی شود، دانشجو باید مرحله‌ی مقدماتی که در واقع دوره دو ساله قبل از پزشکی می‌باشد را بگذراند.

پزشکی در این کشور شامل چهار مرحله است:

1-مرحله مقدماتی پزشکی: انسان سالم و بیماری‌های انسان

کار در گرجستان

2-استفاده و کاربرد علوم پزشکی: در زمینه‌ی دانش پایه‌ی پزشکی بالینی

3-کشف: مطالعه علمی پایه پزشکی بالینی، مدیریت و سازماندهی مراقبت‌های بهداشتی و …

4-ترجمه دانش پزشکی: به دانشجو فرصت داده می‌شوند تا به عنوان یک دکتر شناخته شوند

شرایط تسهیل پذیرش دانشگاه‌ها در گرجستان

1-برای پذیرش تحصیلی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی‌باشد. با توجه به ریزنمرات دروس علوم پایه (فیزیک، شیمی، زیست )، امکان پذیرش و سپس اخذ ویزا برای متقاضی فراهم است.

2-هزینه شهریه برای دانشجویان نسبت به کشورهای اروپایی و کشورهایی نظیرکانادا، اانگلیس و آمریکا بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

3-هزینه زندگی در گرجستان بسیار مناسب و پایین است.

خدمات موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به گرجستان، ثبت شرکت در گرجستان، تحصیل در گرجستان، اقامت دایم گرجستان و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد. برای اخذ مشاوره تخصصی با کارشناسان ارشد در دپارتمان مهاجرت در تماس باشید.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان
5/5 - (30 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *