تفاوت موسسه حقوقی با گروه وکلا

تفاوت موسسه حقوقی با گروه وکلا

تفاوت موسسه حقوقی با گروه وکلا


امروز با بررسی تفاوت موسسه حقوقی با گروه وکلا با شما هستیم.

ممکن است شما عزیزان در جستجوی انتخاب وکیل پایه یک دادگستری در وب سابت ها و شبکه های مجازی با عباراتی همچون گروه وکلا، موسسه حقوقی برخورد کرده باشید و برای شما این سوال به وجود آمده باشد که تفاوت گروه وکلا با موسسه حقوقی در چه می باشد؟

نوشتار حاضر در جهت پاسخ به این سوال توسط وکیل پایه یک موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه و تنظیم شده است.

سوالات متداول در خصوص تفاوت موسسه حقوقی با گروه وکلا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

موسسه حقوقی چیست و چه تفاوتی با گروه وکلا دارد؟

شرایط ثبت موسسه حقوقی چیست؟

آیا متقاضی ثبت موسسه حقوقی باید وکیل دادگستری باشد؟

تفاوت موسسه حقوقی با دفتر وکالت در چیست؟

[/stextbox]

 

تعریف موسسه حقوقی

موسساتی که مطابق قانون در اداره ثبت شرکت ها، ثبت می شوند به موسسات تجاری و موسسات غیرتجاری تقسیم می شوند. موسسات تجاری اشخاص حقوقی هستند که در قالب های موجود در قانون تجارت تشکیل شده اند یا فعالیت معمول خود را اعمال تجاری قرار داده اند.

موسسات غیر تجاری نیز طبق ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجارتی، اشخاص حقوقی هستند که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی، ادبی، یا امور خیریه تشکیل می شوند، اعم از آنکه موسسین، قصد انتفاع داشته باشند یا نداشته باشند. موسسات غیر تجاری خود به دو دسته موسسات انتفاعی و موسسات غیر انتفاعی تقسیم می شوند.

موسسات غیر تجاری غیر انتفاعی به اشخاص حقوقی گفته می شوند که نه تاجر می باشند و نه برای کسب سود و انتفاع تشکیل شده اند بلکه هدف از تشکیل آنها اعمال عام المنفعه می باشد مثل انجمن های دینی و تبلیغی و انجمن های خیریه. اما موسسات انتفاعی با وجود اینکه تجاری نمی باشند، برای جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور تشکیل شده اند مانند موسسه حقوقی و موسسات خدمات مشاوره ای.

نمونه اعتراض به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی

شرایط ثبت موسسه حقوقی

موسسه حقوقی شخصیت حقوقی غیر تجاری انتفاعی می باشد که توسط حداقل دو وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان قانونی به منظور انجام وکالت و مشاوره حقوقی و به طور کلی جمیع امور حقوقی، مطابق مقررات قانونی ثبت و مدیریت می شود. بنابراین اعضای موسسه می بایست همواره شرایط ذیل را دارا باشند:

تمدید مستمر پروانه وکالت

فقدان سابقه محکومیت کیفری و محکومیت انتظامی درجه چهار به بالا

عدم اشتهار به فساد و اعمال منافی با شغل وکالت

نداشتن دفتر وکالت و عضویت در موسسات مشابه دیگر

در صورتی که هر یک از اعضای موسسه فاقد یکی از شرایط فوق شود از عضویت در موسسه حقوقی محروم و منعزل می شود.

چنانچه با خروج عضو مزبور تعداد اعضای موسسه حقوقی از حد نصاب مقرر کمتر شوند اعضای باقیمانده موسسه موظف می باشند حداکثر تا سی روز ضمن اعلام محرومیت عضو به کانون وکلا، نسبت به جایگزینی عضو جدید که شرایط عضویت را داشته باشد با نظارت و تایید کانون وکلا اقدام نمایند.

نکات مهمی که در ثبت موسسه حقوقی باید مورد توجه قرار گیرد:

ثبت موسسه جقوقی منوط به ارایه پروانه تاسیس از قوه قضاییه برای مدتی که در پروانه تعیین شده است خواهد بود و تمدید ثبت تابع تمدید پروانه می باشد

حداقل تعداد اعضا برای ثبت موسسه حقوقی دو نفر می باشند.

سرمایه ثبت موسسه حقوقی یک میلیون ریال می باشد که باید به صورت نقد لحاظ شود.

تابعیت موسسه حقوقی ایرانی است و با هیچ اکثریتی و به هیچ عنوان قابل تغییر نمی باشد

اقامت بدون سرمایه گذاری در یونان

موسسه حقوقی باید دارای اساسنامه باشد که پس از تایید و ثبت در دفتر کانون وکلای دادگستری در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد. لازم به ذکر است جهت ثبت موسسه حقوقی نیاز به اخذ مجوز از کانون وکلا نمی باشد.

در اساسنامه موسسه حقوقی می بایست نام موسسه و اعضای موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی درج شود و هر تغییر و تحولی که در ارکان موسسه یا اساسنامه ایجاد می شود مورد تایید کانون وکلا قرار گیرد.

همچنین تغییرات باید در دفتر کانون وکلا ثبت شده و نسخه تایید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. اعضای موسسه موظف می باشند ظرف یک ماه از تاریخ انتشار آگهی، یک نسخه از ان را به کانون وکلا تسلیم نمایند.

دفتر وکالت

وکیل دادگستری الزامی به ثبت موسسه حقوقی ندارد و می تواند مبادرت به بازگشایی دفتر وکالت نماید تا از این طریق موکلین وی به دفتر وکالت جهت مشاوره حقوقی و اعطای وکالت مراجعه نمایند

گروه وکلا

چنانچه موسسه حقوقی به نحو صحیح و مطابق آیین نامه تشکیل شود تعدادی از وکلا در موسسه در کنار یکدیگر به فعالیت حقوقی مشغول می شوند که هر یک از این وکلا به صورت حرفه ای در یک زمینه مشخص فعالیت می نمایند. به وکلایی که در یک موسسه حقوقی در کنار یکدیگر مبادرت به مشاوره حقوقی تخصصی و قبول وکالت می نمایند در اصطلاح گروه وکلا گفته می شود. این موضوع مزیت موسسه حقوقی نسبت به دفتر وکالت می باشد و به نفع موکلی که برای احقاق حقوق خود به موسسه حقوقی پناه آورده است می باشد به این خاطر که در هر دعوایی دو یا چند وکیل مجرب به موکل مشاوره حقوقی ارایه داده و در هر پرونده ای وکلا با همفکری، مناسب ترین راهکار حقوقی را برای وی در نظر خواهند گرفت.

وکیل متخصص زمین شهری

از دیگر مزایای ثبت موسسه حقوقی این است که موکل با موسسه قرارداد منعقد می نماید و وکالت را دو یا چند وکیل می توانند عهده دار شوند و با قراردادن حق توکیل به غیر، نسبت به پیگیری پرونده اقدام می شود. همچنین تشکیل موسسه حقوقی موجب جذب وکلای جوان و گرایش وکلا به فعالیت گروهی و جمعی می گردد و قطعا می تواند نتیجه بهتری برای موکل حاصل شود.

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر

به مخاطبین عزیز موسسه مهر پارسیان توصیه می نماییم جهت عقد قرارداد وکالت و یا مشاوره حقوقی به هر موسسه حقوقی اعتماد ننمایند چرا که اعضای برخی از این موسسات حقوقی، پروانه وکالت ندارند و این موضوع می تواند اثرات منفی بر نتیجه پرونده بگذارد.

بهتر است قبل از اقدام به انتخاب وکیل و موسسه حقوقی، پروانه وکالت اعضای موسسه را مشاهده نمایید. موسسه حقوقی مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر که همگی از وکلای پایه یک دادگستری می باشند در تمامی پرونده های کیفریريا، دعاوی حقوقی، ثبتی، ملکی و حقوق خانواده در تمامی مراحل دادرسی همراه شما عزیزان می باشد.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تقلب در مواد غذایی و بهداشتی

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *