جرایم مالیاتی pdf

جرایم مالیاتی pdf

جرایم مالیاتی pdf


در این مقاله با موضوع جرایم مالیاتی pdf  با شما هستیم

دولت هایی که به صورت قانونمند پرداخت مالیاتی انجام می شود و جرائم مالیاتی در آن ها کمتر دیده می شود رشد اقتصادی بالاتری از دیگر دولت ها دارند.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

موارد جرایم مالیاتی چیست؟

آیا مسئولیت کیفری شخص حقیقی جایگزین شخص حقوقی می شود؟

مجازات اشخاص حقوقی در جرایم مالیاتی به چه صورت است؟

جرایم مالیاتی زمانی اتفاق می افتد که اشخاصی که به موجب قانون موظف باشد که در مقابل دارایی خود، مقداری مشخص مالیات پرداخت کنند اما از راه های مختلف از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می کند و به عبارت دیگر مرتکب جرم فرار مالیاتی می شوند.

جرایم مالیاتی 

موارد جرایم مالیاتی چیست؟

هر شخص که مدارک واقعی از درامد واقعی خود را کتمان کند تا از پرداخت مالیات فرار کند و مالیات کمتری بپردازد و یا مالیات تپردازد، متهم به جرl فرار از مالیات می شود.

هر شخص که سه سال متوالی از تسلیم اظهار نامه خود که دارای اطلاعات هزینه ای و درآمدی خودداری کند متهم به جرم فرار از مالیات شده است.

افرادی که قراردادهای خود را به نام دیگران تنظیم کنند متهم به جرم فرار مالیاتی خواهند شد.

افرادی که مانع ماموران مالیاتی به دسترسی به اطلاعات مالیاتی طبق ماده ۱۶۹ مربوط به مالیات مکرر به سازمان امور مالیاتی شوند متهم به جرم فرار مالیاتی می شوند.

وکیل کیفری خیابان شریعتی

مجازات جرم فرار مالیاتی ۳ ماه تا ۱ سال حبس می باشد.

همان گونه که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است کشف این ماده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور امکان پذیر است.

ماده ۱۹۳ در صورتی که مودیانی (مالیات دهنده) مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند در صورتی که به تسلیم ترازنامه نباشد ۲۰ % مالیات مالیات برای هر یک از تخلفات ذکر خواهد شد.

به موجب ماده ۱۹۶ در صورتی که مدیر یا مدیران دارایی خود را قبل تصفیه امور مالیاتی تقسیم نمایند طبق این قانون ۲۰ % مالیات به آن ها تعلق خواهد گرفت.

در ماده ۱۹۷ بیان شده است، چنانچه اشخاصی که تسلیم قرار داد، صورت یا  یا فهرست شوند و در زمان مقرر از تسلیم خود خود داری کنند در صورتی که حقوق بگیر هستند ۲ % و در صورت پیمان کار بودن ۱ % از مبلغ قرار داد را برای جبران زیان وارد شده به دولت پرداخت می کنند.

در صورتی که طبق این قانون وظیفه یا تکلیفی برای دفاتر رسمی مقرر شده است در صورت بروز تخلف علاوه بر مسئولیت تضامنی سردفتر با مودی (مالیات دهنده) در پرداخت مالیات یا مالیات های مربوط شامل جریمه ای معادل ۲۰ % آن نیز خواهد بود در صورت تکرار شدن جرم، مجازات به صورت حبس تعزیری درجه شش خواهد بود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند از خارج شدن بدهکاران مالیاتی که دارای پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذی ربط از ۲۰ % سرمایه یا مبلغ پنج میلیارد ریال و اشخاص حقوقی و حقیقی از ۱۰% سرمایه یا دو میلیارد ریال و سایر اشخاص حقیقی از یک میلیارد ریال بیشتر است جلو گیری کند.

مشاوره حقوقی

اجرای این حکم برای افرادی که عازم سفر واجب هستند و در صورت تایید مراجع ذی ربط در میسر نبودن پرداخت بدهی مالیاتی این قانون جاری نمی باشد.

آیا مسئولیت کیفری شخص حقیقی جایگزین شخص حقوقی می شود؟

اگر شخص حقوقی طبق ماده ۱۴۳ مسئول شناخته شود با توجه به این که شدت جرم ارتکابی مجازات هایی برای آن ارائه شود، این کار از مجازات شخص حقیقی کم نمی کند.

 

آیا مسئولیت کیفری شخص حقیقی جایگزین شخص حقوقی می شود؟
آیا مسئولیت کیفری شخص حقیقی جایگزین شخص حقوقی می شود؟

مجازات اشخاص حقوقی به چه صورتی است؟

در یک نوع تقسیم بندی حقوقی، اشخاص به اشخاص حقوقی و حقیقی تقسیم می‌شوند، اشخاص حقیقی به افراد انسان گفته می‌شود و اشخاص حقوقی به موسسات و شرکت‌های مستقل گفته می‌شود.

اشخاص حقوقی اگر مرتکب جرائم مالیاتی شوند به مدت ۲ سال مجازات های زیر را محکوم می شوند:

۶ ماه تا ۲ سال از یک یا چند فعالیت شغلی ممنوع می شوند.

۶ ماه تا ۲ سال از صدور برخی اسناد ممنوع می شوند.

وکیل تضمینی جرایم مالیاتی در تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

 

جهت انتخاب بهترین وکیل جرایم مالیاتی در ایران و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

نمونه لایحه ابطال رای داوری

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

 

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *