حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷

امروز با موضوع حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷ با شما خواهیم بود.

یکی از دعاوی مهم بین کارگر و کارفرما، محاسبه حق بیمه و عدم پرداخت به موقع حق بیمه کارگر به سازمان تامین اجتماعی است.

در پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد، موضوع اختلاف با کارفرما منتفی بوده و شخص خود باید حق بیمه را پرداخت نماید، اما منشا محاسبه حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷، با توجه به تغییرات قانون، می‌تواند شرایط مختلفی داشته باشد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی مهر پارسیان، که همواره به انجام موضوعات تخصصی حقوقی در ایران و سایر کشورها معروف است، اقدام به استخراج نحوه محاسبه و پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷، با همکاری بهترین مشاور حقوقی بیمه نموده که نتیجه آن در ادامه قابل دسترسی در سایت گروه وکلای مهر است.

نکات مهم در موضوع حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

نحوه محاسبه مبالغ حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷ چگونه است؟

بهترین وکیل و مشاور حقوقی بیمه تامین اجتماعی در ایران کیست؟

چگونه می‌توان برای اقدام به بازنشستگی از خدمات وکیل استفاده نمود؟

[/stextbox]

 

جدول محاسبه حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷

حق بیمه پرداختی در بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۷  بسته به انتخاب نوع و نرخ حق بیمه پرداختی به صورت زیر می باشد :

وکیل فرجام خواهی تضمینی

بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۲ درصد؛ اگر حقوق حداقلی را انتخاب کرده باشید: ماه های ۳۱ روزه: ۱۳۸۱۵۳۴ ریال ، ماه های ۳۰ روزه: ۱۳۳۶۹۶۸ ریال و ماه های ۲۹ روزه: ۱۲۹۲۴۰۲ ریال.

بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۴درصد؛ اگر حقوق حداقلی را انتخاب کرده باشید: ماه های ۳۱ روزه: ۱۶۱۱۷۶۹ ریال ، ماه های ۳۰ روزه: ۱۵۵۹۷۹۶ ریال و ماه های ۲۹ روزه: ۱۵۰۷۸۰۳ ریال.

بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ازکارافتادگی با نرخ  ۱۸ درصد؛ اگر حقوق حداقلی را انتخاب کرده باشید: ماه های ۳۱ روزه: ۲۰۷۲۳۰۰ ریال ، ماه های ۳۰ روزه: ۲۰۰۵۴۵۲ ریال و ماه های ۲۹ روزه: ۱۹۳۸۶۰۴ ریال.

حق سرانه درمان برای خدمات درمانی  در حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی ۹۷

اگر متقاضی دفترچه خدمات درمانی باشید، بایستی برای هر دفترچه بیمه برای هر نفر در ماه حق سرانه درمان آن را پرداخت کنید. مبلغ آن در سال ۹۷، ۴۴۰۰۰۰ ریال اعلام گردیده است.

اگر متقاضی بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد،  بیش از ۵ سال سابقه بیمه داشته باشد، نحوه محاسبه حق بیمه پرداختی وی به شرح زیر می باشد:

فرمول محاسبه حق بیمه:

کارکرد ماهانه * دستمزد انتخابی( مثلاً ۳۷۱۳۸۰ ریال) * نرخ حق بیمه

در مورد بیمه اختیاری دو نکته حائز اهمیت است:

– در جلسه مورخ ۹۶/۱۰/۰۹ هیات امنا سازمان تامین اجتماعی، نرخ حق بیمه از ۲۶% به ۲۷% تغییر یافته است، یعنی اینکه این گروه از بیمه شدگان مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری گردیده اند.

راههای اثبات خیانت مرد

– از ابتدای سال ۱۳۹۷ ، حداق دستمزد روزانه کارگر عادی به ۳۷۰۴۲۳ تغییر یافته که به دنبال آن حداقل مبلغ پرداختی در ماه ۳۱ روزه به مبلغ ۳۱۰۰۴۴۱ ریال، در ماه ۳۰ روزه، ۳۰۰۰۴۲۶ ریال و در ماه ۲۹ روزه به مبلغ ۲۹۰۰۴۱۲ ریال افزایش یافته است.

دفتر وکیل بیمه در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی وحضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دفتر وکیل بیمه در تهران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *