وکیل تصرف عدوانی شیراز

وکیل تصرف عدوانی شیراز

وکیل تصرف عدوانی شیراز


امروز با معرفی وکیل تصرف عدوانی شیراز با شما خواهیم بود.

دعاوی تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق، که هم به صورت کیفری  و هم دعوای حقوقی قابل طرح در محاکم عمومی حقوقی و یا دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود.

بهترین وکیل ملکی شیراز با همکاری موسسه حقوقی بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، بنا به درخواست موکلین عزیز، در راستای معرفی بهترین وکیل تصرف عدوانی شیراز، مطالبی کوتاه در باب جرم تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق در ملک، را برای عزیزان تهیه نموده است و در سایت رسمی گروه وکلای مهر منتشر خواهد نمود.

نکات مهم در معرفی وکیل تصرف عدوانی شیراز

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای جستجوی وکیل تصرف عدوانی شیراز و بهترین وکیل دعاوی ملکی شیراز چه اقدامی لازم است؟

تضمین نتیجه پرونده تصرف عدوانی در شیراز و یا وکیل تضمینی تصرف عدوانی در شیراز چه معنایی دارد؟

برای شکایت تصرف عدوانی در شیراز چه اقدامی لازم است؟

آیا می‌توان در زمان تصرف عدوانی دیگری در ملک از ادامه تصرفات وی بدون شکایت جلوگیری کنیم؟

[/stextbox]

 

آیا برای طرح شکایت تصرف عدوانی مهلتی در قوانین قید شده است؟

قانون اصلاح قانون جلوگيری از تصرف عدوانی(مصوب ۱۳۵۲/۱۲/۰۶) در ماده 2، مهلتی را به صورت صریح جهت طرح شکایت تصرف عدوانی قرار داده است.

ماده 2 قانون اصلاح قانون جلوگیری از تصرف عدوانی

هرگاه كسی مال غير منقولی را كه در تصرف غير بوده است عدوانا تصرف كرده و يا مزاحم استفاده متصرف شده باشد و يا استفاده از حق انتفاع يا ارتفاق ديگری ممانعت كرده باشد و بيش از يك ماه از تاريخ وقوع تصرف يا آغاز مزاحمت يا ممانعت نگذشته باشد، دادستان شهرستان محل وقوع مال يا دادرس دادگاه های بخش مستقل و سيار به قائم مقامی دادستان در حوزه صلاحيت خود مكلفند به شكايت شاكی رسيدگی و حكم مقتضی صادر نمايند اگرچه اعمال مذكور به استناد ادعای حقی نسبت به آن مال باشد.

نمونه شکایت چک بلامحل

به نظر محمدرضا مهری بهترین وکیل ملکی ایران و مشاور وکیل تصرف عدوانی شیراز، تعیین مهلت یکماهه برای شکایت از تصرف عدوانی در قانون مذکور، به نوعی، میل مالک به رفع تصرف و عدم توافق در تصرف ملک توسط متصرف را خواهد رساند.

در صورت عدم طرح شکایت تا یکماه پس از وقوع و یا اطلاع از تصرف عدوانی، می‌توان با طرح دعوای حقوقی خلع ید و یا رفع تصرف نسبت به احقاق حق اقدام نمود.

تصرف بدون مجوز قانونی در ملک غیر که به نحو عدوان و ظلم باشد، با عنوان تصرف عدوانی در فقه و حقوق ما پذیرفته شده است..

برای طرح شکایت تصرف عدوانی چه شرایطی لازم است؟

طرح شکایت تصرف عدوانی به صورت کیفری و از طریق دادسرای محل وقوع ملک و یا طرح دادخواست رفع تصرف عدوانی از طریق محاکم حقوقی، به انتخاب وکیل ملکی بستگی دارد تا با داشتن دلایل کافی امکان احقاق حق موکل را داشته باشد.

تصرف عدوانی به تعریف حقوقی، بر اساس ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی، عبارت است از ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری، بدون رضایت او مال غیرمنقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به‌ آن مال درخواست می‌کند.

اکر متصرف سابق ملکی را در اختیار شخصی قرار دهد و بعد پشیمان شده و مدعی تصرف عدوانی متصرف باشد، دیگر تصرف عدوانی محقق نیست و می‌توان پس از اخطار به متصرف و تحت شرایطی، در قالب غصب، دعوای خلع ید مطرح نمود.

تصرف عدوانی کیفری فقط مختص اموال غیر منقول و اموال در حکم غیر منقول است و اثبات عدوانی بودن تصرف مشتکی عنه از لازمه های طرح دعوای کیفری تصرف عدوانی است.

وکیل ملکی در کیش

برای تحقق تصرف عدوانی، عدم رضایت متصرف سابق نسبت به تصرفات لاحق کافی است.

مراحل طرح شکایت تصرف عدوانی در دادسرا چگونه است؟

پس از تحقق تصرف عدوانی، می‌توان با طرح شکایت کیفری به دادسرای محل وقوع ملک مراجعه نموده و با ارائه سند مالکیت و یا مدارک اجازه اقامت از سوی مالک که در گفتارهای بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت، نسبت به طرح شکایت و دریافت  ارجاع از معاونت ارجاع اقدام خواهیم نمود.

در مرحله بعدی ممکن است پس از گزارش مرجع انتظامی، موضوع به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شود و در این مرحله بازپرس یا دادستان می‌توانند دستور توقف ادامه تصرفا صادر نموده و تا زمان صدور رای این دستور به قوت خود باقیست.

وکیل تصرف عدوانی شیراز

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب و معرفی وکیل تصرف عدوانی شیراز، وکیل و مشاور حقوقی خوب در شیراز، وکیل طلاق توافقی در شیراز، وکیل ملکی شیراز، مشاوره با وکیل تلفنی شیراز، مشاوره با وکیل آنلاین شیراز، در ساعات اعلامی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس دفتر وکیل تصرف عدوانی شیراز

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

09120067665

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر

 

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *