دادخواست احراز تخلف و وقوع خسارت

دادخواست احراز تخلف و وقوع خسارت

در این مقاله بحث مختصری درباره مطالبه قیمت اراضی تملک شده از سوی شهرداری قبل از طرح دعوای احراز تخلف و تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری و همچنین مطالبه خسارت بر اثر انجام اعمال خلاف قانون پلیس ساختمانی در ساختمان های نیمه کاره و نمونه دادخواست احراز وقوع تخلف و تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری که توسط بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران نگارش شده است می‌پردازیم.

 

مطالبه بهای اراضی تملک شده شهرداری و دولت توسط مالک

بر اساس رای وحدت رویه شماره 747 مورخ 29 دیماه 1394 دیوان عالی کشور، در صورتی که مالک ملکی بر اثر تملک شهرداری و سایر نهادهای مصرح در قانون، صرفا مطالبه قیمت ملک را در دادخواست خود قید کرده باشد و مدعی تقصیر یا قصوری توسط دولت و نهادهای عمومی نباشد، موضوع قابل طرح در دادگاه حقوقی بوده و نیازی به تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری ندارد. اما اگر شخص مدعی ورود خسارت و وقوع تخلفی باشد، لازم است ابتدا در دیوان عدالت اداری، احراز تخلف و تصدیق خسارت را مطرح نموده و پس از اثبات موضوع در دیوان عدالت اداری، نسبت به مطالبه خسارت از طریق دادگاه حقوقی اقدام نماید.

نمونه دادخواست احراز تخلف و وقوع خسارت

شاکی: م ه فرزند مهدی شماره ملی11111111 تاریخ تولد:1111111 ایرانی شغل آزاد به نشانی تهران

وکیل: محمد رضا مهری به نشانی تهران

طرف شکایت: شهرداری تهران

موضوع شکایت و خواسته: صدور حکم بر احراز تخلف و تصدیق خسارت

مستندات شکایت: نظریه کارشناس رسمی دادگستری در پرونده تامین دلیل به شماره 111 شورای حل اختلاف منطقه 3 تهران- استشهادیه و شهادت رسمی شهود- فیلم و عکس تهیه شده از محل ساختمان

وکیل مالیات شمال شرق تهران

شرح شکایت: ریاست محترم دیوان عدالت اداری، با سلام و احترام، به حکایت مستندات پیوست دادخواست تقدیمی در تاریخ 26 اسفند 1396 مامورین پلیس ساختمانی شهرداری منطقه 3 تهران و شهرداری مرکز، بدون داشتن اختیارات قانونی و حکم قضایی، اقدام به تخریب منزل احداثی موکل در ده ونک تهران نمودند.

با توجه به این امر، تقاضای تامین دلیل با جلب نظر کارشناس و برآورد خسارت توسط اینجانب به وکالت از ایشان در شورای حل اختلاف منطقه 3 تهران انجام گردید که نظریه کارشناس در سه برگ مبنی بر وقوع خسارت غیر قابل جبران و زیر آوار ماندن اثاث البیت موکل به ارزش تقریبی هفتصد میلیون ریال، علاوه بر خسارت وارده به ملک موکل می‌باشد.

در ضمن تمامی تصاویر و فیلم های پیوست دادخواست و همچنین استشهادیه محلی که به امضا بیست و چهار نفر از همسایه ها رسیده است، موید ادعای موکل می‌باشد.

همان گونه که استحضار دارید، تنها مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی و صدور حکم تخریب، کمیسیون ماده صد شهرداری بوده و مامورین شهرداری به فرض مواجه شدن با ساخت و ساز غیر قانونی و بدون مجوز، صرفا حق جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی و گزارش موضوع به کمیسیون ماده صد شهرداری را دارند و حق تخریب منزل و ملک مردم بدون رای کمیسیون ماده صد شهرداری ها و طی کردن تشریفات قانونی را ندراند.

با تقدیم دادخواست و مستندات پیوست، تقاضای صدور حکم به احراز تخلف و تصدیق خسارت وارده توسط شهرداری تهران به ملک و اثاثیه موکل را دارم. با احترام مجدد- محمد رضا مهری وکیل شاکی

دادخواست اعلام بطلان قرارداد مشارکت

 

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص دیوان عدالت اداری در ایران

با توجه به این که دفاتر استانی دیوان عدالت اداری در ادارات کل دادگستری استآن‌ها مستقر شده و در حال ارائه خدمات به هم وطنان عزیز می باشد، نیازی به حضور در تهران جهت تقدیم دادخواست نمی‌باشد. مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص دعاوی دیوان عدالت اداری نیز به صورت آنلاین و از طریق ثبت نام در سایت گروه وکلای مهر، تنها سایت رسمی حقوقی در ایران دارای نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره، امکان‌پذیر می‌باشد.

به دلیل کثرت مراجعین و عدم امکان پاسخگویی، مشاوره حقوقی رایگان دیوان عدالت اداری و سایر مشاوره های حقوقی در گروه وکلای مهر وجود ندارد. جهت تنظیم وقت مشاوره آنلاین و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری با ما تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق اداری، عمومی و استخدامی گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *