رابطه نامشروع با دختر باکره

رابطه نامشروع با دختر باکره

رابطه نامشروع با دختر باکره

 

جرم انگاری رابطه نامشروع، در تمامی دنیا و البته با تفاوت هایی انجام شده است. هرگونه رابطه بدون رضایت طرف مقابل در بسیاری از کشورها، به عنوان رابطه نامشروع قابل مجازات دانسته شده است. در قانون مجازات اسلامی ایران، رابطه نامشروع بعد از انقلاب به صورت گسترده تری جرم انگاری شده و با توجه به مواد قانونی، امکان وقوع رابطه نامشروع و یا اعمالی که رابطه نامشروع محسوب نشده، ولی جرم انگاری شده اند وجود دارد. بررسی رابطه نامشروع با دختر باکره، موضوع مقاله پیش رو می باشد که توسط برترین وکیل کیفری تهران و همکار گروه وکلای مهر به رشته تحریر در آمده و جهت مطالعه شما عزیزان در وب سایت تخصصی موسسه حقوقی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان منتشر خواهد شد.

تعریف رابطه نامشروع و زنا با دختر باکره

داشتن رابطه جنسی بین زن و مردی که با عقد نکاح دائم یا موقت به زوجیت یکدیگر در نیامده اند، عمل زنا و رابطه نامشروع نامیده می‌شود. رابطه نامشروع معنی عام تری از زنا بین زن و مرد دارد و بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی، شامل بوسیدن، معاشقه، در آغوش گرفتن و اعمالی از این دست که خلوت با نامحرم در مکانی که شخص دیگری نیست هم می‌تواند از مصادیق رابطه نامشروع غیر از زنا باشد.

اما جرم زنا با دختر باکره، مشمول حکم کلی ماده 221 قانون مجازات اسلامی خواهد بود و شامل داخل نمودن آلت تناسلی مرد، به آلت تناسلی زن به اندازه، ختنه گاه مرد، موجب تحقق جرم زنای غیر محصنه خواهد بود. در عمل زنا با دختر باکره، تفاوتی بین اینکه نزدیکی از جلو یا عقب انجام شده باشد نیست. اما برای مطالبه ارش البکاره و خسارت پاره شدن پرده بکارت، عمل زنا باید از جلو انجام شده باشد. هر چند زنای از پشت نیز، به دلیل وارد آوردن آسیب در مقعد زن، ممکن است موجب محکومیت مرد به پرداخت ارش شود ولی در میزان مجازات تاثیری ندارد.

بهترین وکیل کیفری در تهران

 

مجازات زنا با دختر باکره

مجازات زنا با دختر باکره، از طریق اغفال، ربایش، فریب دادن دختر نابالغ، تهدید یا ترساندن زن و اجبار وی به ارتکاب زنا، در حکم رزنای به عنف بوده و موجب صدور حکم اعدام برای زانی می‌باشد. زنا کردن با زنی که در حال بیهوشی، مستی یا خواب با زنی که راضی به داشتن رابطه نامشروع نباشد نیز در حکم زنای به عنف قرار دارد.

مجازات زنا با دختر باکره که با رضایت خود تن به زنا داده است، برای هر یک از طرفین صد ضربه شلاق می‌باشد. اگر طرفین، به کمتر از 4 بار اقرار به زنا نمایند، به 31 تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد. جهت مشاوره حقوقی با وکیل متخصص رابطه نامشروع در تهران با ما تماس بگیرید.

مطالبه ارش البکاره توسط دختر باکره

دختر باکره ای که مجبور به زنا شده و پرده بکارت وی از بین رفته است، می‌تواند علاوه بر مطالبه ارش البکاره، مطالبه مهرالمثل را نیز در شکایت خود مطرح نماید. در صورت اثبات ارتکاب زنای به عنف توسط زانی، وی به مجازات مقرر در قانون و پرداخت مهرالمثل نیز محکوم خواهد شد. در این گو.نه موارد فقط مرد زنا کننده مجازات خواهد شد . مجازاتی در انتظار دختر نمی‌باشد.

نحوه طرح شکایت زنای به عنف با دختر باکره

در مقاله شکایت ارش البکاره، به صورت مشروح و مفصل به نحوه طرح شکایت زنای به عنف با دختر باکره پرداخته شده است. جهت مطالعه آثار و نتایج زنای به عنف با دختر باکره، در مقاله مذکور به صورت تفصیلی بیان شده است و علاقه مندان می‌توانند با مطالعه این مطلب در وب سایت تخصصی حقوق خانواده، اطلاعات لازم را کسب نمایند.

وکیل مجرب خانواده ونک

وکیل متخصص رابطه نامشروع با دختر باکره

در صورت نیاز به مشاوره با وکیل متخصص کیفری در موضوعات کیفری حقوق خانواده، با گروه وکلای تخصصی مهر تهران، تماس بگیرید و یا از طریق ثبت نام در وب سایت جهت مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص پرونده‌های رابطه نامشروع در تهران مشاوره فرمایید.

گروه وکلای خانواده مهر تهران

4.8/5 - (12 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام خدمت گروه وکلای مهر
    لطف می‌فرمائید توضیح بدین مجازات اغفال دختران برای ازدواج و سو استفاده از دختران چیه؟

    • سلام وقت به خیر

      اغفال در معنای حقوقی آن به معنای فریب، گول زدن و سر دیگران شیره مالیدن به کار می رود

      بر اساس قانون اغفال دختران جرم بوده و دارای مجازات می باشد

      بر اساس قانون مجازات اصلی تعیین شده برای اغفال دختران با استفاده از وعده‌هایی همچون ازدواج و سوءاستفاده مالی، یک تا هفت سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که از دختر اخذ شده، تعیین شده است

      همچنین مجازات تبعی و تکمیلی برای شخص اغفال کننده برای این نوع از اغفال دختران، محرومیت از استخدام در دستگاه‌های دولتی و تعداد دیگری از محرومیت‌های اجتماعی خواهد بود که بر اساس تشخیص قاضی در خصوص پرونده صادر خواهد شد

      بنابراین سواستفاده از راه وعده مانند وعده ازدواج و پس از آن سواستفاده از دختری می تواند تا هفت سال حبس برای فرد خاطی داشته باشد

      موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *