روشهای اثبات کلاهبرداری

روشهای اثبات کلاهبرداری

روشهای اثبات کلاهبرداری


امروز با موضوع روش‌های اثبات کلاهبرداری و همچنین شیوه های موسوم کلاهبرداری و جرایم اقتصادی با شما هستیم.

یکی از روش های اثبات کلاهبرداری، ارائه شواهدی مبنی بر توسل متهم به وسایل متقلبانه (غیرواقعی) است که اگر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی انجام شده باشد، کار بسیار ساده ای است.

در یکی از تازه ترین پرونده های کلاهبرداری از متقاضیان مهاجرت از راه سرمایه گذاری که خبر آن رسانه ای نیز شده است، باز هم ملاحظه می‌شود که با تحریک و اغوای (فریب) افراد سودجو، مبالغی از سپرده گذاران شرکتی دریافت شده و مدیر بازرگانی نیز از کشور گریخته است.

اقرار (اعتراف) متهم، استعلام از مراجع ذیصلاح (دارای صلاحیت) مانند ثبت شرکتها، ادارات بورس و بیمه، بانک مرکزی و سایر مراجعی که متهم با انتساب خود به آنها کلاهبرداری می کرده است از روشهای اثبات کلاهبرداری است.

نکات مهم در روش‌های اثبات کلاهبرداری

برای اثبات کلاهبرداری چگونه می توان از صدا یا فیلم ضبط شده استفاده کرد؟

بخشنامه جدید بانک مرکزی به بانک ها درباره پولشویی

روشهای اثبات کلاهبرداری اینترنتی چه تفاوتی با روشهای اثبات کلاهبرداری سنتی دارد؟

برای مراجعه به وکیل کلاهبرداری در تهران چه باید کرد؟ 

گزارش بخشى از  پرونده جدید مفاسد اقتصادی

خرید هتل های چندستاره در دبی و لندن با پول مردم

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده شرکت د . ت به ریاست قاضی صلواتی از فعالیت و تخلفات این شرکت در زمینه‌های مختلف تجاری، صنعتی و گردشگری همچون خرید هتل های چندستاره در دبی، لندن و سنگاپور خبر داد.

قاضی صلواتی گفت: این پرونده دارای ۶۰ جلد و ۱۸۶ شاکی است و ۵ متهم دارد که متهم پنجم به نام ن م فرزند رئوف به عنوان مشاور ارشد جذب سرمایه شرکت د ت بوده و ۲ میلیارد تومان پورسانت (درصد) دریافت کرده و از کشور گریخته است.

صفریان نماینده دادستان در این جلسه رسیدگی گفت:

معرفی متهمان پرونده

متهم ردیف اول این پرونده د. س فرزند اصغر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای می باشد.

ر . ج فرزند محمد، م . ذ فرزند یحیی و ا . ح فرزند محمدعلی به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای متهم هستند و خانم ن .م به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی است که فعلا متواری است.

فعالیت در صنعت شکلات سازی تا نفت و دارو

در تصاویری از صفحه سایت آمده که از هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در حوزه صنعتی بیش از یک چهارم سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و آشامیدنی و صنعت شکلات سازی، دارو، نفت، پوشاک و اپلیکیشن های موبایلی بوده است.

وکیل کلاهبرداری در میرداماد

فیلم مرحمت به کارگردانی محمد رسولی که به روزهای پایانی خود می‌رسد، محصول واحد سرمایه گذاری شرکت د است.

با توجه به پرسود بودن تجارت خودرو این شرکت از ابتدا وارد این حوزه شد و همچنین قراردادهایی با رویان جت بست تا گردشگران را با جت اختصاصی به مناطق گردشگری اعزام کند.

تبلیغات جذب سرمایه با وعده اقامت دومینیکا

کلاهبرداری از متقاضیان مهاجرت به دومنیکا

این شرکت از طریق پیامک اعلام کرده است که سودهای بی‌نظیر تا هفت درصد ماهیانه یا سود ویژه ماه رمضان تا ۱۵ درصد و اخذ اقامت دومینیکا توسط این شرکت برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

همچنین این شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی اعلام کرده که با خرید سهام چند آژانس هواپیمایی توانسته تور جزایر رویایی را کسب کند و از این طریق سودهای سرشاری را به دست آورده است.

شرکت د سهام چندین هتل در کشورهای مختلف مانند دبی، لندن، کیش و سنگاپور را خریداری کرده است.

شرکت سرمایه پیشرو د با تاسیس رستوران هایی در کشورهای امارات، سنگاپور، عمان و انگلیس و همچنین در کیش توانسته توانایی خود را به رخ بکشد و سفر به جزایر فیجی با کشتی های ویژه را از برنامه‌های خود اعلام کرده است.

متهمان پس از اخذ توضیح در دادسرا درباره فعالیت‌های خود گفته‌اند که هدف اصلی این شرکت توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و جذب سرمایه های داخلی و خارجی و هدایت آن به بازارهای مختلف است و با توجه به اینکه قانونی در زمینه توسعه سرمایه گذاری نداریم، این شرکت با مشاوره کارشناسان حقوقی نسبت به تاسیس شرکت اقدام کرده اند.

فعالیت بدون مجوز بانک مرکزی

طبق گزارش پلیس امنیت و عمومی ناجا و نامه بانک مرکزی شرکت سرمایه گذاری پ . د. ت با ارسال پیامک هایی در حجم وسیع با مضمون پرداخت سودهای بی نظیر و بکارگیری آنها در زمینه های مختلف تجاری فعالیت می کرده است.

نحوه دفاع در مورد کلاهبرداری

این شرکت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس فعالیت داشته است.

این شرکت از ۱۱ سال پیش آغاز به کار و در سه سال اخیر نسبت به جذب سرمایه‌های مردمی اقدام کرده و اعلام داشته است که زیرنظر سازمان بورس در حال فعالیت است.

تبلیغات در سایت شرکت برای سرمایه گذاری

در سایت شرکت دومان توکان اعلام شده است که این شرکت اجازه دریافت پول و سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی را دارا است و در سایت قید شده که این شرکت در زمینه انتقال خطوط نفت و گاز نیز مجوز دارد.

از مهمترین فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس اشاره کرد و به طور متوسط به دلیل پرداخت چند برابری سود توانسته است سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کند و در مدت کوتاهی پروژه‌های ملی را نیز به دست بگیرد و این شرکت اعلام کرده به زودی شاهد بازگشایی صرافی د خواهیم بود.

شکایت بورس از شرکت د

سازمان بورس در مجتمع امور اقتصادی از این شرکت شکایت و اعلام کرده که هیچ مجوزی به این شرکت نداده است.

صفریان ادامه داد: این شرکت دارای چهار رستوران و دو هتل به صورت اجاره ای و همچنین روزنامه آسمان آبی بوده و مغازه صرافی نیز اجاره کرده است.

وی افزود: درخصوص قانونی و شرعی بودن درآمد شرکت د هیچگونه شفافیتی وجود ندارد و بانک مرکزی نیز موضوع فعالیت های این شرکت را بر اساس ماده قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی به نیروی انتظامی اعلام کرده است.

قرار کارشناسی نیز در اسفند سال ۹۶ صادر و گزارش اولیه سازمان اطلاعات استان تهران در ۲۱ اسفند سال گذشته اعلام می شود.

شکایت از کارشناس رسمی در پرونده بانکی

مدیرعامل شرکت د مدرک دیپلم دارد

براساس اظهارات متهم ردیف اول، وی در شرکت د به عنوان مدیرعامل فعالیت میکرده و تا دیپلم درس خوانده و در مشاغلی مانند کارگری ساده، ‌مدیر رستوران، ‌خبرنگاری و سردبیری روزنامه فعالیت داشته است.

وی افزود: متهم گفته است که پروژه‌ های این شرکت به دلیل زیانده بودن باید تعطیل می شد اما اگر پروژه ها را تعطیل می‌کردند، جذب سرمایه متوقف می شد و سرمایه گذاران متوجه این مساله می شدند و به همین دلیل به ادامه فعالیت ها پرداختیم.

صفریان اضافه کرد: بنا به اظهارات متهم این شرکت با ۳۰۰ سرمایه گذار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته و امروز شرکت د بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

وی افزود: متهم اعلام کرده که ۶۰ درصد موجودی سرمایه را به پرداخت سود اختصاص داده و ۴۰ درصد را نیز برای پروژه ها درنظر گرفته است. از طرف دیگر ۲۵ درصد سرمایه گذاران یک بار گردش پول داشته و ۳۰ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

متهم: اشتباه کردم ولی به فعالیت هایم ادامه دادم

د ت در اظهارات خود گفته که از مهر ماه امسال به اشتباه خود پی برده و قصد داشته است که فعالیت شرکت را متوقف کند ولی رفتار سرمایه گذاران او را مجبور کرده است که به فعالیت های خود ادامه دهد.

نمونه هایی از حیف و میل های متهم

پرداخت حقوق ثابت ماهیانه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به م ذ، پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان بابت شکایت بورس، پرداخت سکه های طلا، کارت‌های هدیه و ارز از نوع یورو از طریق م ذ برای جلوگیری از پلمب شدن دفاتر و رستوران‌ها، اجاره خودروهای لوکس به بهای سنگین برای اغواگری در پیش سرمایه گذاران از مواردی است که متهم به حیف و میل اموال پرداخته است.

جرم شهادت دروغ

یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجاره خوردو

مانورهای متقلبانه برای بردن مال غیر

متهم برای اجاره ۶ خودروی لوکس مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخته در حالی که هیچ خودرویی به ملکیت شرکت دومان درنیامده است.

تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی

یکی از راه‌های اثبات کلاهبرداری مطالب منتشر شده در فضای مجازی است.

د . ت روزانه ۴۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پیامک با عنوان سودهای بالا ارسال می کرده و فعالیت این شرکت در تلگرام و اینستاگرام نیز با مدیریت و مشارکت وی صورت می گرفته است.

متهم در فضای مجازی وعده پرداخت سودهای نجومی داده و ضمن معرفی پروژه‌های غیرواقعی به آموزش مخاطب برای سرمایه گذاری پرداخته و به کارشناسان شرکت برای جذب سرمایه فشار آورده است تا شرکت بتواند سپرده های بیشتری را جذب کند.

استخدام بادیگارد برای ترساندن سپرده گذاران

نماینده دادستان گفت: مدیرعامل این شرکت ضمن استخدام افراد قوی هیکل به عنوان بادیگارد به دنبال ترساندن سرمایه گذاران و انصراف آنان از مراجعه به شرکت برای دریافت حق خود بوده است.

مشاوره حقوقی روشهای اثبات کلاهبرداری

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکلای پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل ، معرفی بهترین وکیل مهاجرت، با موسسه حقوقی بین المللی مهرپارسیان تماس بگیرید.

شماره وکیل و مشاور حقوقی روش‌های اثبات کلاهبرداری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *