وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته


امروز با معرفی وکیل چک و سفته و همچنین پاسخ به سوالات عزیزان درباره نحوه رفع اثر از چک برگشتی از مجاری قانونی با شما هستیم.

تغییرات قانون جدید صدور چک در سال ۱۳۹۷، با توجه به اینکه محدودیت هایی در صدور دسته چک برای افراد ایجاد نموده است، در مقابل، مزایای نیز برای دارندگان چک در بر داشته و باعث تسهیل در وصول مطالبات توسط وکیل چک و سفته شده است.

موسسه حقوقی بین الملل و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان و دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، با توجه به اینکه معرفی بهترین وکیل اسناد تجاری در کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است، نسبت به بررسی شرایط دریافت خسارت تاخیر تادیه با نگاهی به قانون جدید صدور چک، پرداخته است.

نکات مهم در معرفی وکیل چک و سفته

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

بهترین وکیل وصول مطالبات در تهران و سایر شهرهای ایران کیست؟

هزینه وصول مطالبات توسط وکیل چک و سفته چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه دادرسی جهت وصول وجه چک و سفته بر اساس تقویم خواسته تعیین می‌شود و یا مبلغ واقعی چک؟

اعسار از پرداخت یکجای مبلغ چک و سفته به کدام مرجع تقدیم می‌شود؟

[/stextbox]

 

خسارت تاخیر تادیه در قانون جدید چک

بر اساس نظر شورای نگهبان، مطالبه خسارت تاخیر تادیه چک های برگشتی از طریق صدور اجرائیه مستقیم توسط دادگاه (موضوع ماده ۲۳ قانون صدور چک جدید) امکان پذیر نیست.

وکیل تنظیم قرارداد شمال تهران

ذی نفع چک برگشتی می تواند کماکان حسب مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام خسارت تاخیر تادیه خود را از طریق طرح شکایت نزد مراجع قضایی دریافت نماید.

ماده واحده قانون استفساریه (نظر مجمع تشخیص) مورخ ۱۳۷۷/۰۹/۲۱

منظور از عبارت «کلیه خسارت و هزینه های وارد شده…» مذکور در تبصره الحاقی به ماده ۲ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک خسارت تاخیر تادیه بر مبنای نرخ تورم از تاریخ چک تا زمان وصول آن که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و هزینه دادرسی و حق الوکاله بر اساس تعرفه های قانونی است.

وکیل رفع سوء اثر از چک برگشتی

رفع سوء اثر چک از مجراهای غیرقانونی کذب است.

بانک مرکزی در آذرماه قانون جدید چک را ابلاغ کرد که بر اساس آن فعالیت شرکت‌های غیر مجاز برای رفع سوء اثر چک کذب محض است که در صورت بروز، این جرم به سرعت شناسایی و با جریمه‌های سنگین همراه است.

هزینه دادرسی جهت مطالبه وجه چک و سفته

برای طرح دعاوی مالی، به میزان سه و نیم درصد از مبلغ مورد مطالبه در ابتدای امر به عنوان هزینه دادرسی از خواهان دریافت خواهد شد.

هر چند که امکان ادعای اعسار از پرداخت هزینه دادرسی وجود دارد و این امر با حضور دو شاهد به اثبات می‌رسد، اما نکته مهم در این است که این مبلغ قابل بخشش نبوده و پس از محکومیت بدهکار و صادر کننده چک و سفته از وی دریافت خواهد شد.

حق الوکاله وکیل چک و سفته نیز بر مبنای تعرفه مشخصی که از سوی قوه قضاییه اعلام شده خواهد بود.

قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی

اما تعرفه هزینه دادرسی در چک های کمتر از دویست میلیون ریال که مطالبه آن از طریق شورای حل اختلاف انجام می‌شود، ۵۰ درصد این مبلغ خواهد بود.

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه ی

وکیل چک و سفته

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره دفتر وکیل چک و سفته

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]
امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

  • سلام جناب آقای مهری یه سوال داشتم من شهرکرد زندگی می‌کنم اگر بخوام سفته اجرا بزارم باید از کرمانشاه اقدام کنم یا از شهرکرد می شه؟ چون کسی که ازش سفته دارم در کرمانشاه زندگی می کنه

    • سلام وقت شما بخیر با توجه به اینکه در دعوی مطالبه وجه محل اقامت خوانده صلاحیت رسیدگی به دعوی را دارد لذا نشانی مندرج در سامانه ملی عدل ایران فرد خوانده دادگاه صلاحیتدار را مشخص می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *