سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی


امروز با موضوع معرفی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی با شما هستیم.

قبل از اجباری شدن ثبت نام در سامان ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه با نام اختصاری ثنا، امکان طرح پرونده برای شخصی که در ایران حضور داشت و یا محل سکونت وی مشخص بود، به صورت غیابی وجود داشت.

جهت پیشگیری از طرح پرونده های غیابی و کلاهبرداری از طریق طرح پرونده های واهی، اقدام جالب قوه قضاییه در راه اندازی سیستم الکترونیکی ابلاغ و مراجعه به صفحه شخصی کارتابل پرونده‌های قضایی، قابل تقدیر است.

نوشته حاضر جهت معرفی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، برای کاربران عزیز سایت تخصصی حقوقی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه و منتشر خواهد شد.

نکات مهم در معرفی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

  • سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه چیست و چه خدماتی ارائه می‌کند؟
  • نحوه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه چگونه است؟
  • در صورت عدم ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه و طرح پرونده در دادسرا یا دادگاه چه عواقبی در انتظار شماست؟
  • پس از ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، چگونه می‌توان از ابلاغ های قضایی مطلع شد؟

[/stextbox]

معرفی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه

برای هر ایرانی که دارای کد ملی می‌باشد و خواهان استفاده از خدمات قضایی مانند، ارسال اظهارنامه قانونی، پاسخ به اظهارنامه قانونی، طرح شکایت در دادسرا، تقدیم دادخواست به دادگاه، شکایت در دیوان عدالت اداری، طرح پرونده در شورای حل اختلاف و یا اطلاع از سوابق احتمالی پرونده‌های قضایی باشد، نیاز به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه الزامی است.

وکیل کلاهبرداری تضمینی

طبق تجربه گروه وکلای مهر در سالهای قبل از اجرایی و الزامی شدن ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، امکان طرح دعوای حقوقی و کیفری با مشخصات شاکی و خواهان جعلی و یا حتی فوت شده وجود داشت.

سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی قوه قضاییه به سامانه استعلام وضعیت حیات و ممات سازمان ثبت احوال کشور متصل است و برای ثبت نام نیز حضور خود شخص برای احراز هویت الزامی است.

بنابراین امکان سوءاستفاده از این موضوع برای کسانی که به دنبال کلاهبرداری و اخاذی با طرح پرونده‌های واهی در دستگاه قضایی هستند، کمتر می‌شود.

عدم ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی و طرح دعوا

در صورتی که قبل از ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، دعوایی در مرجع قضایی مطرح شود، برای یکبار ابلاغ کاغذی از طریق خدمات قضایی پست به نشانی شما ارسال شده و در ابلاغ مذکور قید می‌شود که پس از این تمامی ابلاغ ها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

اما گاهی هم ممکن است، شاکی یا خواهان مدعی عدم اطلاع از نشانی صحیح شما و درج آگهی در روزنامه یا آگهی‌های الکترونیک قوه قضاییه باشد.

در این صورت می‌توانید در صورتی که احتمال طرح شکایت یا دعوایی علیه خود می‌دهید، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور، نسبت به ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، اقدام فرمایید تا از سوء استفاده احتمالی پیشگیری نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

به همراه داشتن کارت شناسایی ملی جهت ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی و مراجعه حضوری با در دست داشتن آدرس و کدپستی دقیق، تلفن ثابت و تلفن همراه، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ثبت نام اشخاص حقیقی کافیست.

وکیل در محمودیه

ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، نیاز به ارائه آخرین روزنامه رسمی شرکت، کارت ملی صاحبان امضای مجاز، نشانی دقیق و کدپستی به همراه تلفن ثابت و موبایل دارد.

مدیر شخص حقوقی، با حضور در دفتر خدمات الکترونیک قضایی، نسبت به ثبت نام و دریافت کد و رمز مخصوص اقدام خواهد نمود.

نحوه ورود با سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی

به محض ثبت نام در سامانه، رمز شخصی ثابت به تلفن همراه اعلامی پیامک خواهد شد و برای ورود به سامانه، پس از وارد کردن کد ملی و رمز شخصی، رمز موقت ورود به تلفن همراه پیامک می‌شود.

با وارد کردن کد رمز موقت ورود به سامانه، امکان مشاهده ابلاغ های الکترونیک و همچنین پیوست های ابلاغ به همراه دریافت چاپ از موارد وجود دارد.

معرفی وکیل و مشاور حقوقی

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

5/5 - (22 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *