سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز

سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز

سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز


امروز با موضوع سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز با شما خواهیم بود.

مهریه در روز عقد در سند ازدواج قید می‌شود و مطالبه آن بعد از عقد توسط دادگاه و مطابق قانون به نرخ روز تعیین می‌شود. بسیاری از دوستان در تماس با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان همکار گروه وکلای مهر، در خصوص چگونگی محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز سوالاتی داشته‌اند و خواهان اطلاعات در خصوص سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز می‌باشند.

از همین رو وکیل موسسه مهر پارسیان نوشتاری در مورد محاسبه آنلاین مهریه سکه به نرخ روز، سامانه محاسبه آنلاین مهریه وجه رایج به نرخ روز برای شما عزیزان تهیه و تنظیم شده است.

سوالات متداول در خصوص محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز

چنانچه مهریه به صورت پول تعیین شده باشد برای محاسبه آنلاین به نرخ روز به چه سامانه‌ای می‌بایست رجوع نمود؟

برای محاسبه مهریه سکه به نرخ روز، دادگاه با توجه به نرخ سکه در تاریخ تقویم دادخواست محاسبه می‌نماید یا نرخ سکه در تاریخ اجرای حکم؟

آیا امکان تصویب طرح محاسبه مهریه به نرخ روز عقد وجود دارد؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

چنانچه مهریه به صورت وجه رایج تعیین شده باشد متقاضی مطالبه مهریه باید از دادگاه تقاضا نماید که مهریه وی به نرخ روز محاسبه شود یا دادگاه راسا به نرخ روز محاسبه می‌کند؟

مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی

مزایای داشتن وکیل در پرونده مهریه چیست؟

بهترین وکیل مطالبه مهریه، تنظیم دادخواست و لایحه دعاوی خانواده کیست

[/stextbox]

؟

مهریه چیست؟

مهریه مالی است که مرد در هنگام عقد نکاح، پرداخت آن را بر عهده می‌گیرد یا تعهد به پرداخت می‌نماید. مهریه هر مالی اعم از عین معین مانند یک واحد آپارتمان مشخص یا مال کلی مانند ۱۰۰ سکه طلا یا صد میلیون تومان وجه نقد می‌باشد.

چنانچه مهریه به صورت عین معین تعیین شود دیگر محاسبه به نرخ روز معنا ندارد و همان مال به مالکیت زن در می‌آید. اما زمانی که مهریه به صورت مال کلی در سند ازدواج تعیین می‌شود و آن مال با افزایش قیمت مواجه می شود، هنگامی که زن مطالبه می‌نماید به نرخ روز توسط دادگاه تعیین می‌شود.

محاسبه مهریه وجه رایج به نرخ روز

از اردیبهشت ۱۳۷۷ بر اساس ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب ۱۳۷۷ هیات وزیران، روش محاسبه ارزش مهریه وجه رایج به نرخ روز است. به موجب ماده مزبور در صورتی که مهریه پول باشد جهت حفظ ارزش ریالی مهریه به این روش محاسبه می‌گردد:

الف) نحوه محاسبه مهریه در صورت وقوع طلاق یا مطالبه مهریه و ادامه زندگی مشترک: متوسط شاخص بها ( تورم ) در سال قبل از محاسبه و مطالبه مهریه، تقسیم بر متوسط شاخص بها در سال وقوع عقد، ضربدر مهریه مندرج در عقدنامه. توضیح اینکه عدد شاخص عددی است که هر ساله با توجه به تورم، توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود.

ب) نحوه محاسبه مهریه در صورت فوت شوهر

متوسط شاخص بها در سال فوت زوج، تقسیم بر متوسط شاخص بها در سال وقوع عقد ضربدر مهریه مندرج در عقدنامه

ویزای طلایی یونان

از آنجا که عملیات محاسبه مهریه به نرخ روز با پیچیدگی همراه است، برای تسهیل محاسبه، مرکز مشاوره قوه قضاییه سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز راه اندازی کرده است که مراجعه کنندگان به راحتی می‌توانند با مراجعه به سامانه آنلاین، مهریه را به راحتی به نرخ روز محاسبه نمایند.

مطلبی که بسیار فراوان از مشاوران حقوقی موسسه مهر پارسیان سوال شده است این است که در مهریه وجه رایج دادگاه مکلف است راسا به نرخ روز محاسبه کند یا متقاضی باید درخواست نماید؟ پاسخ به این سوال با توجه به تبصره ماده ۱۰۸۲ الحاقی ۱۳۷۷ قانون مدنی و رویه عملی دادگاه‌ها این است که متقاضی مطالبه مهریه هیچ تکلیفی جهت درخواست محاسبه وجه رایج مهریه به نرخ روز ندارد و دادگاه مکلف است به نرخ روز محاسبه نماید.

البته لازم به ذکر است فرمولی که در اینجا بیان شده است تنها جهت محاسبه مهریه وجه رایج ایران است و برای محاسبه پول بین‌المللی یا ارز خارجی مانند دلار و یورو، زن می‌تواند عین ارز را از مرد مطالبه نمایدیا براساس نرخ رسمی بانک مرکزی در زمان مطالبه تبدیل به ریال ایران نماید و معادل ریالی را مطالبه نمایند. وکیل موسسه مهر پارسیان به دلیل افزایش هزینه دادرسی راه دوم را در این مورد پیشنهاد نمی‌نماید و بهتر این است که عین ارز خارجی از مرد مطالبه شود.

محاسبه مهریه سکه به نرخ روز

مهریه سکه، طلا و نقره و دیگر اموال منقول که به صورت کلی بیان می‌شود مطابق قوانین جاری به نرخ روز است و دادگاه دادگستری به محاسبه قیمت به نرخ روز می‌پردازد. در خصوص نحوه محاسبه سکه مهریه به نرخ روز عقد یکی از نمایندگان مجلس پیشنهادی ارایه داده است که مهریه سکه به نرخ روز عقد محاسبه شود و دیگر به نرخ روز مطالبه محاسبه نشود اما احتمال تصویب این طرح در مجلس بسیار پایین است.

وکیل شکایت از دکتر زیبایی

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل مطالبه مهریه

مطالبه مهریه به نرخ روز محاسبه می‌شود البته با توجه به افزایش لجام گسیخته و بی رویه سکه، طلا و بحران اقتصادی که در کشور حاکم است دیگر افراد توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا یا حتی اقساطی را ندارند. زوج باید دادخواست اعسار از پرداخت مهریه، دادخواست تقسیط مهریه و دادخواست تعدیل اقساط مهریه را حسب مورد تقدیم دادگاه نماید.

تنظیم دادخواست‌های مزبور و دفاع از زوج جهت تعدیل اقساط مهریه نیاز به دانش حقوقی و تسلط بر قوانین دارد. چنانچه شما عزیزان در خصوص مهریه سوالاتی دارید حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی داشته باشید.

وکیل متخصص مهریه در تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

گروه وکلای مهر و کارشناسان موسسه حقوقی مهر پارسیان در تمام مراحل دادرسی به شما عزیزان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی، حضوری و مشاوره آنلاین حقوقی ارایه نموده قبول وکالت می‌نمایند.

برای دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *