شکایت از شرکت های لیزینگ

شکایت از شرکت های لیزینگ

 

با شکل گیری و توسعه ی فعالیت نهادهای دولتی و خصوصی، در زمینه ی امور اقتصادی و بانکی، این امر مهیا گردیده است تا بانک مرکزی برای توسعه ی بیشتر این اقدامات اقدام به تاسیس سازمآن‌ها و نهادهایی نماید که در زمینه ی انجام معاملات تحت عنوان و شرایط خاص با مشتریان در مورد نقل و انتقال اموال منقول و غیر منقول و همچنین به صورت مشارکت مدنی و تجارتی فعالیت می‌نمایند. هر یک از این نهادها باید تحت نظارت و مجوز بانک مرکزی، اقدام به فعالیت در چارچوبی که تعیین می کند، داشته باشند و هر گونه تخطی از انجام وظایف مذکور، مستوجب برخورد انضباطی و یا حتی حقوقی با نهاد مربوطه خواهد بود.

یکی از این نهادها و موسسات مالی مورد نظر، شرکتهای لیزینگ یا واسپاری است که از طرف بانک مرکزی مجوز لازم برای انجام فعالیتهای تجاری و مدنی را دارا خواهند بود. طبیعی است که شرکتهای لیزینگ، با عقد قرارداد با مشتریان و اشخاصی که به آن‌ها رجوع می کند، متعهد به اجرای تعهدات حقوقی ناشی از قرارداد خود هستند. در صورت تخطی شرکتهای لیزینگ از اجرای تعهدات خویش با شکایت از شرکتهای لیزینگ می توان مانند هر شخص دیگری الزام ان را به اجرای مفاد قرارداد خواست.

هرخانواده ایرانی صاحب یک وکیل می‌شود

در این مقاله به بررسی شکایت از شرکتهای لیزینگ، معرفی وکیل جهت شکایت از شرکت های لیزینگ کلاهبردار و سامانه ثبت شکایت از شرکت های لیزینگ، که توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهترین موسسه حقوقی در ایران و تهران، به محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری تهران، منتشر می گردد، پرداخته می‌شود.

 

سوالات مربوط به شکایت از شرکت های لیزینگ

  • ماهیت شرکت های لیزینگ چیست و در چه حوزه هایی فعالیت دارند؟
  • ضوابط شرکت های لیزینگ در رابطه با تعهدات و قراردادها چیست؟
  • موارد شکایت از شرکت های لیزینگ چگونه می باشد؟ ارائه دادخواست علیه شرکت های لیزینگ چگونه امکان‌پذیر است؟
  • نحوه ی شکایت از شرکت های لیزینگ چیست؟ آیا شکایت از شرکت های لیزینگ در سامانه سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده امکان‌پذیر است؟
  • بهترین وکیل امور قراردادها در تهران و ایران کیست و چگونه می توان با وکیل حقوقی مشاوره نمود؟

 

ماهیت شرکت های لیزینگ و حوزه فعالیت آن‌ها

یکی از نهادهای تجارتی که در قالب شرکت سهامی در زمینه انجام معاملات با اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به تجارت و تنظیم قرارداد می‌نماید، شرکت های لیزینگ هستند که برای تاسیس و فعالیت آن‌ها شرایط و ضوابطی مطرح است. شرکت های لیزینگ به عنوان شرکت سهامی است که به جهت تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا و اموال منقول و غیر منقول و با واگذاری ان در قالب فروش اقساطی و قرارداد اجاره به شرط تملیک به مشتری، اقدام و فعالیت می کند.

بنابراین همان طور که مطرح گردید حوزه فعالیت شرکت های لیزینگ خود باید صرفا در زمینه ی امور فروش اقساطی و قرارداد اجاره به شرط تملیک باشد و برای انجام هرگونه از فعالیتهایی که شرکت های لیزینگ مجاز به ان می باشد، به تایید و اجازه بانک مرکزی باشد.

مجازات شروع به قتل عمد

قرارداد اجاره به شرط تملیک خو درو یا ملک، قراردادی است که به موجب ان شرکت های لیزینگ با واگذاری و اجاره ی اموال منقول و غیرمنقول به اشخاص حقیقی و حقوقی،  شرط می کند که در صورت انجام تعهدات و مفاد قرارداد و همچنین پرداخت اقساط مال الاجاره توسط مستاجر، مالکیت عین موضوع مال منقول و غیر منقول منتقل گردد.

فروش اقساطی به عنوان قالب دیگر قرارداد، انتقال مالکیت اموال منقول و غیر منقول به اشخاص می باشد و به این صورت که ثمن ان به صورت تقسیطی و در مقاطع زمانی مشخص با مبلغ مشخص و همراه با درصدی به عنوان سود تسهیلات، پرداخت می گردد.

 

ضوابط لازم شرکت های لیزینگ در رابطه با تعهدات و قراردادها

هرگونه فعالیت شرکت های لیزینگ، منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی بر اساس آیین نامه و بخش نامه است که ان را منتشر می کند، می‌باشد. شرایط و ضوابط حاکم بر قراردادهای شرکت های لیزینگ به صورت ذیل می باشد:

– قراردادهای لیزینگ تحت عنوان اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی با اشخاص منعقد می‌شود و در نتیجه باید احکام و شرایط ان را به طور کامل داشته باشد تا ملاک اعتبار باشد.

– شرکت های لیزینگ در قرارداد اجاره به شرط تملیک، حق درج عدم انتقال مالکیت کالای منقول و غیر منقول را ندارد.

– نرخ سود تسهیلات اعطایی شرکت های لیزینگ حداکثر به میزان ٣ واحد درصـد بیشـتر از نرخ سود تسهیلات اعطایی مصوب شورای پول و اعتبار برای مؤسسات اعتباری خواهد بود.

 – پرداخت هر مبلغی تحت عناوین سود علی حساب، سود قطعی، سـود دوران مشارکت و غیره به مانده مبلغ پیش دریافت ممنوع است.

وکیل متخصص ملکی

– اخذ هر مبلغی خارج از قرارداد شرکت لیزینگ با مشتری تحت عنوان ودیعـه و نظـایر ان، ممنوع است.

– شرکت های لیزینگ در صورت عدم اجرای تعهد مالی خویش موظف به جبران خسارات ناشی از عدم اجرای تعهدات می باشد و این میزان با توجه به توافق طرفین تعیین می‌شود.

– شرکت لیزینگ مجاز به دریافت و نگهداری سپرده از مشتریان نمی‌باشد.

 

موارد شکایت از شرکت های لیزینگ

شرکت های لیزینگ با توجه به تجاری بودن اقدامات خود در قالب شرکت سهامی، عهده دار انجام تعهدات مالی خود در قبال مشتریان می‌باشند و همچنین از طرفی با توجه به دستور العمل و آیین نامه ای را که بانک مرکزی منتشر می کند باید عمل نمایند. در صورتی که شرکت های لیزینگ بر خلاف موارد ذیل عمل نماید متخلف و خاطی شناخته می‌شود و می‌تواند تخلف او دارای آثار حقوقی باشد:

  • تخطی از مفاد دستورالعمل، سایر مقررات ذیربط و تعهدنامه های ارائه شده
  • عدم ایفای بدهی ها و تعهدات نسبت به مشتریان
  • عدم ارائه اطلاعات از سوی شرکت لیزینگ و یا ارائه ی اطلاعات نادرست یا گمراه کننده توسط مدیران شرکت لیزینگ به بانک مرکزی
  • عدم فعالیت و یا ناتوانی در انجام عملیات لیزینگ به تشخیص بانک مرکزی
  • در صورت سلب صلاحیت هر یک از اعضای هیات مدیره و یا مدیر عامل و عدم معرفی اعضای جدید
  • اعلام ورشکستگی و توقف شرکت های لیزینگ در پرداخت تعهدات و مطالبات طلبکاران
  • کلاهبرداری در قالب شرکت های لیزینگ

 

نحوه شکایت از شرکت های لیزینگ

با توجه به اینکه شرکت های لیزینگ خود تحت عنوان شرکت های سهامی تشکیل می گردد، در نتیجه تعهدات مالی شرکت های لیزینگ در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی، باید با توجه به مفاد قرارداد و به طور کامل انجام گردد.در صورتی که اقدامات و فعالیت شرکت های لیزینگ، از موارد عدم ایفای تعهدات مالی و یا از موارد تخلفات شرکت های لیزینگ باشد، در این صورت می توان شکایت از شرکت های لیزینگ را به مراجع صالح مطرح نمود.

نمونه شکایت از پزشک

در صورتی که شرکت های لیزینگ دارای تعهدات مالی نسبت به مشتریان خود باشند و ایفا ننمایند، بر اساس قانون تعهدات، خواهان می‌تواند شکایت از شرکت های لیزینگ را تحت عنوان الزام به اجرای تعهدات مالی و قراردادی(اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی) در دادگاه های حقوقی عمومی، واقع در نزدیکی محل شرکت اقامه نماید.

هرگاه شرکت های لیزینگ به تعهدات و مفاد شروط قراردادی خود اقدام ننمایند و بر خلاف ان اقدام کنند، الزام به انجام شروط را می توان از دادگاه مطالبه نمود.همچنین می توان شکایت از شرکت های لیزینگ را به بانک مرکزی مطرح نمود و بانک بر حسب مورد و با بررسی موارد مذکور نسبت به تذکر و اخطار کتبی، توقف برخی فعالیتهای شرکت های لیزینگ، سلب صلاحیت اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و جانشین مدیر عامل، تعلیق عملیات لیزینگ یا ابطال اجازه نامه فعالیت و یا سایر موارد قانونی اقدام می‌نماید.

از جهتی دیگر ممکن است شرکت های لیزینگ بدون کسب اجازه نامه ی اولیه و اصولی از بانک مرکزی، تشکیل گردند و اقدام به فعالیت داشته باشند، به همین جهت، به صورت متقلبانه و با اعلام اینکه در زمینه ی قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی فعالیت می‌نمایند، اقدام به اخذ پول و مبالغی از مشتریان نمایند، بدون اینکه انجام تعهدی از جانب آن‌ها موجود باشد که در این صورت، می توان شکایت از شرکت های لیزینگ را تحت عنوان کلاهبرداری شرکت های لیزینگ در دادسرا مطرح نمود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوعات مشابه به مقاله ی شکایت از شرکت های لیزینگ، از جمله اجاره به شرط تملیک، می توانید به سایت موسسه ی حقوقی مهر پارسیان مراجعه فرمایید.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری تهران

 

وکیل متخصص شکایت از شرکت های لیزینگ

تیم وکلای تخصصی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت جناب آقای محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری در تهران در پرونده‌های حقوقی و شکایت از شرکت های لیزینگ و دارای سابقه ی قضاوت، اقدام به مشاوره و قبول وکالت شما عزیزان در زمینه ی مسائل حقوقی متفاوت می‌نماید. برای مشاوره با بهترین وکیل در امور قراردادی و شرکت های لیزینگ می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید.

 

۱.۵/۵ - (۸ امتیاز)

۷۰ دیدگاه

  • سلام  یکماه پیش از پرشین پارس خودرویی پیش خرید کردم. بعد از یکماه بیان میکنند که با قیمت قبل ماشین نداریم (چندبرابر شده)  و ضمنا الان پول نداریم شاید چند ماه دیگه داشته باشیم  ببینید من بعد از سی سال کار دولتی خواستم با کل سرمایه ام که ۹۰ میلیون بود برا پسرم که از ۸ سالگی ماردش رو از دست داده بود کیا سراتو بخرم. که نتیجه به بیچارگی کشاندن ما توسط شرکت پرشین پارس تبدیل شد.

    • سلام
      شما میتوانید باتوجه به متن قرارداد پیش خرید خودرو شرکت را طبق همان قیمتی که در قرارداد قید شده اجرای تعهد را بخواهید و اگر شرکت به تعهد خودش عمل نکرد مطالبه خسارت و ضرر داشته باشید

  • دوستان تحت هیچ شرایطی کسی از شرکت مهر خودرو گستر طوس ماشین ثبت نام نکنه چون همشون کلاه بردار هستن میگن ۱۲ روزه تحویل میدیم بعد چند ماه شمارو علاف میکنن نهایتش با دعوا پولتون رو باید بگیرید ازشون . به هر کسی هم میشناسید بگید ثبت نام نکنید .

  • این شرکت ها قردادهاشونو طوری تنظیم می کنند که کسی نمی تونه ازشون شکایت کنه شرکت دنیز خودرو ایرانیان بعد ۴ ماه به من ماشین تحویل نداد بعد ۴ ماه گفتن ماشین نمی دیم بیست تومن باید بدی بهت ماشین بدم در صورتی که ماشین منو تحویل گرفته تو بازار آزاد فروخته بودن تازه از یه مشتری دیگه با وجود دریافت مبلغ اضافی معادل قیمت روز خودرو بعد ۵ ماه بهش ماشین کارکرده دادن وکلی عکس و فیلم گرفتن که ما ماشین تحویل دادیم طرفم چاره ای جز قبول کردن شرایط نداشت در زمان فسخ اجباری قراداد من در حال ثبت نام همون خودرو با تعهد تحویل یک ماهه به مشتری های جدید بودن من بهشون گفتم شما که به این همه ادم نتونستین بعد ۵ ماه ماشین بدین چرا ثبت نام می کنین با پرویی گفتن همینا رو هم تحویل نخواهیم داد

  • سلام ، من برج ۲ تو شرکت وارنا خودرو پرشین برای خرید خودروی ۲۰۶ به صورت اقساطی ثبت نام کردم بهم گفتن ۳۵ روزه دیگه بهت تحویل میدیم ۳۵ روز شد زنگ زدم گفتن منظورمون ۳۵ روزه کاریه ۳۵ روزه کاری شد زنگ زدم گفتن پنجشنبه ها رو حساب نکن … تا اینکه این ۳۵ روزه شد ۹۰ روز … دیروز زنگ زدم گفتن حوالتون چهارشنبه میاد … حالا فردا دوباره تماس میگیرم ولی نمیدونم واقعا خودرو بهم تحویل میدن یا نه …

    • با سلام، اگر تحویل ندادند بهشون اظهارنامه بدید و هم تحویل خودرو را بخواهید و هم مطالبه خسارت نمایید.

    • دایان خودرو ایرانیان
      واقع در تهرانپارس
      کلاهبرداری کردن تازه فهمیدم
      باید چکار کنم
      در رفتن هیچ خبری ازشون نیست
      کجا باید شکایت کنیم
      جعفری ۰۹۱۴چ۲۶۷۲۴۰

  • پارسال به یک شرکت لیزینگ پول دادم که اصلا مجوز پیش فروش نداشت. انصراف دادم که بهمن ماه پولم رو پس بگیرم ولی نداد . دادستانی اصفهان شکایت کلاه برداری هم رد شد چون هر چند مجوز پیش فروش نداشته و پولم رو هم به هیچ وجه پس نمید‌ه ولی مجوز فعالیت داشته .

    • با سلام، آیا در متن قرارداد منعقده زمان مشخصی برای تحویل درج گردیده است یا خیر؟ اگر درج گردیده که اظهارنامه بدهید و پس از آن دادخواست مطالبه وجه و خسارات را تقدیم مرجع قضایی نمایید.

  • پارسال به یک شرکت لیزینگ پول دادم که اصلا مجوز پیش فروش نداشت. انصراف دادم که بهمن ماه پولم رو پس بگیرم ولی نداد . دادستانی اصفهان شکایت کلاه برداری هم رد شد چون هر چند مجوز پیش فروش نداشته و پولم رو هم به هیچ وجه پس نمید‌ه ولی مجوز فعالیت داشته .

  • سلام خواهشن میخام اگه کسی میدونه بگه که وارناخودروپرشین معتبره یانه اخه میخام خودرو خریدکنم میترسم کلاهبرداری باشه

  • در ماه ۹۶ از طریق شرکت لیزینگ وارنا خودرو پرشین ماشینی رو ثبت نام کردیم. از ما ۶۰م گرفتن و با امروز و فرداکردن الان حدود ۱۰ ماه هست که ماشین رو تحویل ندادن.
    ۱- قراردادی که این شرکت تنظیم کرده به عقیدۀ مشاور حقوقی مجلس یک معامله غرری محسوب میشه
    ۲- تلفنی هر ماه به ما گفتن سبد خریداری شده اما حضوری که رفتیم اونجا صراحتا گفتن سبد رو نخریدیم، تازه اگر بخریم باید به قیمت روز به شما بفروشیم (این قیمت روز در قرارداد ذکر نشده)
    ۳- نوسانات ارز رو بهانه میکنن و اون رو مصداق فورس ماژور میدونن در حالی که موعد تحویل ماکسیمم ۲۸ فروردین بوده و تا اون تاریخ نرخ ارز نوسان نداشته
    ۴- این شرکت مورد تایید بانک مرکزی نیست
    ۵- عوامل این شرکت، ۲ الی ۳ تا شرکت لیزینگ دیگه هم دارن و مدام کلاه عوض میکنن: نگین تیراژه پایتخت، آرمان خودرو، راشین خودرو، لیزینگ ایرانیان هر کدام شماره ثبت جدا داره و مدام رجع میدن که می تونید شماره ثبت رو چک کنید
    ۶- این نکته رو با کمی احتیاط میگم: دو تا آدم گولاخ هم مدام اون اطراف پرسه میزنن و یه جورایی وحشت ایجاد می کنن که اگر زیاد حرف بزنی و … سر و کارت با ما هست.
    با این توضیحات چه راهکاری به ما پیشنهاد می کنید؟

  • سلام دوستان
    شرکت افرا پاسارگاد معتبر هست یا نه؟
    من خودرو ثبت نام کرد گفتن ۴۰ روز دیگه خودرو تحویل میشه ولی الان ۲ ماه گذشته و میگن سایپا و ایرانخودرو تحویل نمیده نمیدونم اخرش تحویل میدن یا نه کلاه بردارن ؟توی بانک مرکزی هم گشتم اسمی از این شرکت نگرفته بود

    • سلام اگر عضو شرکتهای لیزینگ مورد تایید بانک مرکزی نیست با احتیاط بیشتر اقدام بفرمایید
      حتما از دادسرا دربارهسوابق احتمالی پرونده های شرکت استعلام بفرمایید.
      وکیل پایه یک دادگستری همکار گروه وکلای مهر

  • با سلام
    از نظر قانون حداکثر مهلت قانونی بعد از تکمیل وجه خودرو و ارسال دعوتنامه جهت تحویل خودرو چند روزه؟؟
    در قرارداد نوشته بعد از تکمیل وجه خودرو تحویل داده میشه ولی ننوشته چند روز بعد

    • سلام وقتی مطلق نوشته شده و زمانی تعیین نشده معنیش اینه که بلافاصله بعد از تکمیل وجه شرکت لیزینگ باید به تعهداتش عمل کنه

  • سلام من در راشین خودرو ثبت نام کرده ام الان کلاهبردار از آب درومده جهت شکایت به کجا مراجعه کنم
    مدیر عاملش هم ندا نظری هستش لطفا راهنمایی کنید

  • سلام
    راشین خودرو یا رانا خودرو پرشین یا عرشیا خودرو یا هزار اسم دیگه چه کلاهبردارهایی خدا کند زود حسابشان را مسدود کنند تا پول را نفرستند خارج کشور چرا به شرکتها رسیدگی نمی کنند

  • سلام من متاسفانه ۱۴ماه پیش در وارناپزشین خودرو برای جک تاتمام اتوماتیک به قیمت نهایی ۹۸م.ثبت نام کردم وقول ۳۵ روز کاری دادند ولی کار به ۱۲ماه کشید وگفتند شده ۲۲۰ م.واز شهرستان رفتم تهران پول پس بگیرم که شرکت را بسته وفراری شدند وهیچ ادرسی هم ازشان نداریم متاسفانه خانم ندانظری بانیارانی همشهری ماست که ۵۰ م. مرا بالاکشیده ومعلوم نیست کجا پنهان شده واقعا مملکت شده دزد بازار وصاحب ندارد که اینها بدون مجوز چنین مبلغ زیادی از پولهای مردم را بالا میکشند وبدون ترس از عواقب قانونی فراری میشوندباید به حال این مردم گریست تا متولیان دزد نباشند چنین امار بالای دزدی ایجادنمی شود .واقعا ماندم چکارکنم.زندگیم کرمانشاه است

  • شکایت! چه فایده ای دارد فقط دوندگی و صرف زمان و هزینه بی فایده حاج خانوم که متواری است شاید اونور آب تازه اگر پیدا شود مال و اموالی هم خواهد داشت که خسارت ملت را بدهد پول که دادی رفت که رفت احتمالا همه حسابهاش خالی شکایت کنی واقعا چه به دست میاد

  • سلام اینجانب در سال ۸۳ یک دستگاه خودرو پیکان لیزینگی از نمایندگی شیراز تحویل گرفتم واقساط ۶۰ ماهه انرا برابر تاریخهای مصرحه پرداخت نموده ام حال بعد از ۱۵ سال امروز ۹۸/۲/۱۴ از دفتر حقوقی ان شرکت خانم ایراندوست تماس گرفته اندکه مبلغ ۲۳۳۵۰۰ تومان بدهکار می باشید این مسله چگونه امکان دارد و همچنین ابراز داشتند که بایستی جهت پرداخت حتما بایستی به تهران بیایم ایا همچنین چیزی امکان دارد.

  • سلام من رفتم دادسرا و شکایت کردم از این شرکت خودرویی آیا کار بیشتری هم می شود انجام داد یا فقط منتظر نتیجه رسیدگی به شکایت باشیم

  • با سلام
    اینجانب در تیرماه ۱۳۹۷ از شرکت ایرانخودرو پژو پارس دوگانه ثبت نام نمودم و مبلغ پول را نقدا پرداخت نمودم که قرار بود در آذرماه ۱۳۹۷ ماشین را تحویل بگیرم . بعد از تاخیر چندماه به شرکت ایرانخودرو مراجعه نمودم اظهار نمودن فعلا تولید نداریم در حالی که مرتب در اسفند ماه به بعد فروش فوری پژوپارس داشتن میخواستم از ایرانخودرو شکایت کنم متن شکایت باید به چه عنوانی باشد؟

  • سلام من تودیبا خودرو ثبت نام کردم تو قرداد نوشتن ۴۵روز کاری بهم گفتن۳ماه و ۲۵ روز ۴۵روز کاری میشه نمیدونم چطوری حساب کردن.۲۰میلیون پیش دادم با ۶۰ماه قسطی.برج ۸سال۹۷ پولو واریز کردم بهم گفتن بعد از ۴۵ روز بهت خبر میدیم الان که برج۳ هستیم خبری نیست چیکار باید بکنم

  • سلام.برای تسویه وگرفتن نامه برای ازادسازی سندخودروبه شرکت لیزینگ ایرانیان بزرگراه اشرفی اصفهانی مراجعه نمودم که درفرم درخواست تسویه حساب مبلغ ۶۳۷۱۵۶۶ریال سود ثمن گفتن باید بدهم سوال کردم سودثمن چیه گفتندمابه بانک داده ایم.وجواب قانع کنندی نگرفتم.لذابرای پیگیری وعدم پرداخت این مبلغ که بنظرمی رسدقانونی نیست بایدچکارکنم.لطفاراهنمایی فرمایید.باتشکر.

    • سلام طبق قراردادتون باید عمل بفرمایید
      بهتره با وکیل دادگستری مشاوره کنید و قراردادتون رو همراه داشته باشین

  • سلام از شرکت خودرویی شکایت کردم. ولی در متن قرارداد شماره ثبت شرکت در متن قرارداد با شماره ثبت روی مهر شرکت با هم تفاوت دارند ولی شماره ثبت با شناسه ملی مطابقت دارد جالب است که دادسرا در استعلام خود همان شماره ثبت مخدوش را مرجع قرارداده! و ظاهرا نتیجه استعلام هم چه بوده که قرار منع تعقیب شرکت خودرویی را صادر کرده است؟ واقعا جایی هست که بتوانیم حق خود را بگیریم یا صرف نظر کنیم

  • سلام اگر در قراردادی شماره ثبت شرکت با شماره شناسه ملی مغایرت داشته باشد آیا آن قرارداد مخدوش و غیر قابل استناد است یا قابل پیگیری است

  • سلام با یک شرکت خودرویی برا ی خریدخودرو قرارداد بسته ولی شرکت هم اکنون متواری است و به دادسرا شکایتی به عنوان کلاهبرداری ارسال ولی رای صادره گفته که عدم انجام تعهد توسط شرکت مصداق کلاهبرداری نیست و شکایتم را رد کرده اند!!!!؟؟؟ ولی شرکتی که متواری و متولیان آن مجهول المکان هستند و قراردادم روی دستم مانده چه خاکی باید برسر کرد؟؟؟

  • سلام.من از شرکت پایدارنیاز تهران ماشین گرفتم.پول ریختم به حسابشون.قراربود ۲۰روز تحویل بگیرم.الان دو ماه.الان گوشیاشون خاموش.و مکانشون رو هم عوض کردن.الان من موندم که چیکار کنم.

  • سلام از یه شرکت در سرسبز تهران خودرو لیزینگی خریدم برج ۱۱ سال ۹۷ و۲۲ میلیون پول ریختم قرار بود ۴۵ روز کاری تحویل بدن که تا الان که برج ۵ هستیم تحویل ندادن کجا باید شکایت و دادخواست بدم شما هم قبول می کنید که دنبال کنید دادخواست رو یا نه؟ اصلا ارزش پیگیری داره و به نتیجه میرسه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    ۰۹۳۰۴۸۵۸۲۰۰

  • با سلام
    در قراردادی نوشته شده مبنای قیمت خودرو قیمت تمام شده واردات می باشد
    این چه معنی میدهد
    قیمت روز بازار یا نمایندگی یا…

  • با سلام
    بنده سال ۹۰ یک خودرو پژو از لیزینگ ۴۸ قسطه گرفتم
    شرکت هیچ برگه ای از قرارداد بنده به من نداد
    تعدادی از قسطهای بنده دیر و زود شد
    ولی در نهایت تمامی اقساط پرداخت شد
    شرکت یک فقره چک کلی هم به مبلغ کل اقساط بهمراه سود گرفته
    حالا از داد گاه برای بنده ابلاغیه آمده و شرکت کل مبلغ چک رو گذاشته اجرا
    بنده چگونه میتونم اثبات کنم که این چک بابت قرارداد خرید اقساطی بوده
    و اقساط آن پرداخت شده است
    ممنون میشم راهنمایی بفرمتیید

  • با سلام خدمت شما. بنده برج ۸سال ۹۸ در شرکت آریس اروند سازه ثبت نام پژو پارس نمودم گفتن ۲۵ روز کاری تحویل میدیم بعد از یک ما گوشیهاشون خاموش شد و خبری ازشون نیست بعد فهمیدم کلاهبرداری کردن در ضمن از چند شهر کشور هم ثبت نام کرده بودن. همه شکایت کردن ایا بند میتوانم از شهر محل سکونت خودم اقدام به شکایت کنم چون امکان سفر یه تهران رت ندارم. ممنونم

  • باسلام. من ۱۶ اسفند ۹۸ از شرکت ایساتیس صنعت یک خودرو جک ۳ با پیش پرداخت ۱۰۰ میلیونی و اقساط مشخص ۴ ساله در قالب یک قرارداد مشخص فی مابین و تحویل ۲۸ اسفند منعقد گردید . البته قرار بود در فاصله ۱۶ تا ۲۸ام اسفند کارهای دریافت تسهیلات بانکی طرف قرارداد شرکت و باقی مانده مبلغ از طریق تسهیلات پرداخت شود. که متاسفانه مسئله کرونا پیش آمد و ادارات تعطیل گردید. بعداز تعطیلات نیز عنوان شد بانک مرکزی هنوز بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات را مشخص نکرده است و این تاخیرات همینطور ادامه یافت تا انجا که ۱۲ ام اردیبهشت ۹۹ عنوان کردند قرار شد بعد از عید فطر ۷ام تا ۹ ام خرداد جهت کارهای بانکی به یکی از بانکهای دولتی معرفی شده توسط بانک مرکزی بروم و ضمانت را گذاشته و دفتر اقساط تحویل بگیر . طبق صحبت نماینده شرکت بعد از انجام کارهای بانکی من، تسهیلات به حساب سرمایه گذار میرود و شاسی ماشین به نام من و در رهن بانک سند میخورد و بعد یک هفته و انجام امور ترخیص و پلاک ماشین تحویل بنده شود . حال با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو و احتمال پیش آمدن عدم انجام تعهد از طرف سرمایه گذار در تحویل خودرو یا شرکت لیزینگ راهنمایی شما را خواستار هستم . سپاس فراوان

  • سلام.منم از شرکت ایساتیس صنعت یه جک ثبت نام کردم ۱۰۰ میلیونم پیش پرداخت دادم.الان گوشیاشون و تلفنای شرکت را جواب نمیدن.یعنی کلاهبرداریه؟کسی از این شرکت اطلاعی داره؟

  • سلام وقت بخیر. آبان ۹۸ مبلغ ۳۰میلیون طی قراداد ۴۵روزه جهت تحویل بابت خودرو ساینا نزد شرکت ماندگار خودرو واریز کردم لکن در مدت تعیین شده خودرو تحویل داده نشد و هربار ک پیگیری کردم دلیل رو افزایش قیمت خودرو عنوان و درخواست پول بیشتر کرده اند ک من طفره رفته و دلیل عدم پرداخت خود را بی اعتمادی به شرکت عنوان کرده ام. ماه پیش با پیگیری هایی که انجام دادم موفق به گرفتن بلیط ارسالی خودرو خود در ازای تعهد کاری که شرکت را موظف به واگذاری خودرو و یا اصل پول به اینجانب میکرد، شدم. لکن مجدد امروز مبلغ خودرو رو با اینکه بلیط خودرو رو گرفتم رو افزایش داده اند و مجدد گفته اند باید ۳۰تومن بیشتر و هر قسط بجای ۱میلیون ۲۳۰۰شود و مدت هم از ۶۰ ماهه به ۴۸ماهه برسد. با این شرایط من درخواست انصراف و دریافت اصل پول خود را داده ام. اما مجدد تعیین زمان کرده اند برای بازگرداندن پولم. میخواستم نظر شما کارشناس رو بدونم چون قصد شکایت دارم تا حداقل بتونم پولم رو زودتر پس بگیرم.

    • سلام توافق جنابعالی با شرکت در بندهای قرارداد ذکر شده است.
      به استحضار حضرتعالی می رسانیم که بدون مطالعه بررسی قرارداد توسط وکیل قطعا امکان پاسخگویی دقیق وجود نداره.

  • سلام خسته نباشید
    یکی از شرکتهای لیزینگ قرارداد منعقده رو توی یک کاغذ A4 نوشته بدون مهر و سربرگ آیا این تخلف محسوب میشه یا نه و قابل شکایت از کدوم مرجع می باشد.سپاسگزارم که منو راهنمایی میکنید

  • سلام.شرکت لیزینگ سپند خودرو برخلاف اینکه میگه تحویل به روز هستش امروز پول از من گرفتن و ماشین هم بهم ندادن و کلی هم اعصاب منو خرد کردن،من ازشون شکایت میکنم اما خدا میدونه دیگه این پول بهم برمیگرده یا نه! این شرکت های لیزینگی تو ایران متاسفانه همشون کلاهبردار هستن،مراقب باشید تا بلایی که سر من اوردن سر شما نیاد…

    • سلام روباط بین شما و شرکتهای لیزینگ تابع قرارداد هست.
      در سالهای اخیر زیاد پیش اومده که شرکتهای لیزینگ به واسطه مشکلات در بازار خودرو امکان انجام تعهداتشون رو نداشتند.

  • با سلام من از شرکت فرهان دیزل یک الوند ۸تن با پیش پرداخت ۵۵۰میلیون و اقساط ۴۸ماهه ماهی ۲۰میلیون تومان به صورت پیش فروش خریدم که طبق قولنامه باید ۳ماه کاری به من تحویل میدادند که دو ضامن از من خواستند که معرفی کردم دو بار پرینت حساب برای شرکت ارسال کردم هر سری یه بهانه میارند و پرینت حسابها را تعید نمیکنند الان هشت ماهه که در گیر هستم تعدادی از دوستان هم که تایید شده اند برای تحویل رفته اند بهشون گفتند که باید ۶۰۰میلیون دیگه پرداخت کنید وگرنه ماشین تحویل نمیدیم طبق قرارداد ما ماشین به قیمت قطعی میباشد بعدم گفتند که برید شکایت کنید هر کاری از دستتون بر میاد انجام بدید خواستم ببینم من باید به کجا شکایت کنم یا اینکه چه کاری انجام بدم

    • سلام و عرض احترام
      موضوع شما نیاز به بررسی قرارداد و مستندات داره.
      لطف کنید برای دریافت وقت مشاوره با وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *