شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن

شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن

شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن


امروز با بررسی موضوع شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن با شما خواهیم بود.

مراجعه به مراکز زیبایی و کلینیک های خصوصی برای انجام انواع عمل های جراحی زیبایی، موضوعی است که همه دنیا را درگیر کرده است.

ممنوعیت تبلیغات برای پزشکان نیز موجبی برای سودجویی موسسات غیر مجاز و کلینیک های فاقد مجوز و یا سوء استفاده از پزشکانی که امکان تاسیس کلینیک زیبایی و یا مراکز جراحی محدود ندارند، شده است.

دفتر حقوقی و مشاوره جرایم پزشکی محمدرضا مهری در تهران، مراجعات بسیاری در موضوع شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با معرفی وکیل متخصص جرایم پزشکی ونک بحث را به پایان خواهیم برد.

نکات مهم در موضوع شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در صورتی که عمل لیپوساکشن منجر به جراحت بدنی یا فوت بیمار شده چه مسئولیتی متوجه پزشک است؟

وکیل متخصص جهت مشاوره حقوقی شکایت از جراح زیبایی و پوست چه ویژگیهایی دارد؟

وکیل تضمینی برای شکایت از جرایم پزشکی کیست و چگونه می توان با وی مشاوره نمود؟

[/stextbox]

 

عمل جراحی لیپوساکشن منجر به مرگ بیمار شد.

فوت زنی که به توصیه پزشک برای تخلیه چربی‌های شکم و عمل زیبایی لیپو ساکشن زیر تیغ جراحی رفت.

شخصی برای جراحی به یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران رفت و قرار بود عمل فتق انجام دهد اما به دلیل وزن بالا، دکتر پیشنهاد داد چربی‌های شکمش را با عمل لیپوساکشن خارج و پس از آن نیز پوست‌های اضافی را برایش جمع کند.

پس از موافقت زن، جراحی از ساعت ۱۲ ظهر شروع شد و پس از ۷ ساعت و نیم به پایان رسید. زن ۴۹ ساله پس از این جراحی طولانی و سخت و انتقال به بخش، حال مساعدی نداشت و مدام از درد قفسه سینه و تنگی نفس می‌نالید.

واخواهی و اعتراض به حکم غیابی

کادر درمانی هنگام بررسی وضعیت بیمار، دردها را از عوارض طبیعی عمل جراحی خوانده و با وجود اصرار خانواده برای ویزیت تخصصی بیمار از سوی پزشک معالج، از این امر خودداری نمودند.

فردا، علاوه بر درد، خونریزی نیز شدت گرفته بود و بیمار به کما رفت. کادر درمانی پس از انتقال وی به بخش مراقبت‌های ویژه، تلاش زیادی برای نجات این زن به کار گرفتند اما بی‌نتیجه ماند و دو روز پس از عمل جراحی جان باخت.

شکایت از کادر درمانی

با مرگ بیمار، ورثه که سهل‌انگاری و بی‌توجهی کادر درمانی را عامل اصلی این حادثه غم انگیز می‌دانستند وقتی دریافتند اعتراض‌شان در بیمارستان به جایی نمی‌رسد، شکایت خود را به پلیس برده و به این ترتیب پرونده‌ای با عنوان مرگ مشکوک تشکیل و جسد برای تعیین علت دقیق مرگ با دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی انتقال یافت.خواهر متوفی به بازپرس پرونده گفت: خواهرم وزن زیادی داشت و عذاب می‌کشید.

به همین دلیل با تجویز پزشک قرار شد جراحی ساکشن چربی‌های شکمی انجام دهد. حتی پزشکش مدعی بود این عمل نه خونریزی دارد و نه بیهوشی اما وقتی او را به اتاق عمل بردند به پیشنهاد دکتر قرار شد عمل کشیدن پوست و ساکشن را همزمان انجام دهد که این بلا سرش آمد.

با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای جرایم پزشکی(ناحیه ۱۹) تهران، جلسه اول کمیسیون پزشکی ۶ ماه بعد از این اتفاق با حضور سه کارشناس تشکیل شد.

نظریه پزشکی قانونی در پرونده شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن

اعضای کمیسیون پزشکی قانونی پس از بررسی شرایط و مدارک و شنیدن اظهارات طرفین، پزشک معالج را به خاطر انتخاب نادرست بیمار برای چنین عملی و اجرای تکنیک غلط برای جراحی، ناتوانی در کنترل عوارض بعد از عمل و تخلیه بیش از حد چربی که منجر به خونریزی شدید بیمار و مرگ او شده بود، ۷۰ درصد و دستیار او را به خاطر اقدام‌های نادرست درمانی به میزان ۳۰ درصد مقصر شناختند.

همه چیز درباره مستثنيات دين

این رأی در حالی اعلام شد که پزشک معالج مدعی بود این عمل ۵۰ درصد درمانی و ۵۰ درصد زیبایی بوده و با رضایت کامل بیمار و آگاهی او صورت گرفته است.

با اعتراض مقصران پرونده به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی، کمیسیون دوم ۵ ماه بعد با حضور ۵ کارشناس برگزار شد و این بار نیز مرگ بیمار به علت انجام ساکشن بیش از حد چربی و خونریزی متعاقب آن، رأی کمیسیون اول را تأیید کردند.

تأیید قصور پزشک در انجام عمل جراحی لیپوساکشن

اعضا کمیسیون تجدیدنظر پزشکی قانونی نیز پس از بررسی مدارک و شنیدن اظهارات طرفین اعلام کردند با توجه به وزن بالای بیمار، این زن مورد مناسبی برای تخلیه چربی شکم نبوده و بررسی‌های لازم پیش از عمل نیز صورت نگرفته است.

انجام همزمان کشش پوست شکم و تخلیه چربی آن، سبب خونریزی شدید در دیواره شکم و افزایش فشار داخلی آن شد که این اتفاق سبب وخامت حال بیمار و در نهایت کما و مرگ او شده است.

به این ترتیب با توجه به اینکه وزن بیمار بالا بوده وی مورد مناسبی برای تخلیه چربی و انجام کشش پوست همزمان نبوده است.

بنابراین پزشک معالج به میزان ۸۰ درصد، دستیارش ۱۵ درصد و متخصص بیهوشی به‌دلیل انجام ندادن اقدام‌های مراقبتی لازم قبل از بیهوشی ۵ درصد مقصر شناخته شدند.

قاضی دادگاه کیفری دو تهران نیز با توجه به مدارک و بررسی نظریه کمیسیون پزشکی و اظهارات طرفین، پزشک معالج و دستیارش را به پرداخت ۱۴ میلیون تومان(هر یک ۷ میلیون تومان) جایگزین مجازات یک سال حبس از جنبه عمومی جرم و همچنین به پرداخت ۷۰ و ۱۵ درصد دیه کامل زن مسلمان محکوم کرد.

بخشنامه جدید بانک مرکزی به بانک ها درباره پولشویی

با توجه به اینکه میزان قصور پزشک متخصص بیهوشی در کیفرخواست نیامده بود، پرونده او به دادسرا بازگشت.

وکیل جهت پرونده شکایت از پزشک به دلیل لیپوساکشن

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در جرایم پزشکی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل جرایم پزشکی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص جرایم پزشکی نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *