شکایت از تزریق خون آلوده

شکایت از تزریق خون آلوده

شکایت از تزریق خون آلوده


امروز با بررسی موضوع شکایت از تزریق خون آلوده همراه شما هستیم.

پرونده هموفیلی هایی که در سالهای ۶۸ تا ۷۴ بر اثر تزریق خون های آلوده فرانسوی مبتلا به بماریهای ایدز و هپاتیت شده بودند و بسیاری از این بیماران بر اثر ابتلا به بیماریهای عفونی کشنده جان باختند هنوز در اذهان جامعه باقی مانده است.

اما با پیشرفت علوم پزشکی و همچنین راههای جدید ویروس زدایی از خون های وارداتی و یا اهدایی، شکایت از تزریق خون آلوده تا حدی کمتر شده است.

از آنجاییکه موضوع تقصیر و قصور پزشکی، جرایم بهداشتی، دارویی و درمانی، و همچنین نحوه شکایت از پزشکان متخلف که با سهل انگاری با سلامتی و جان مردم بازی می کنند، در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد، دفتر حقوقی محمدرضا مهری بهترین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در ایران، به آن پرداخته و علاوه بر بررسی راههای شکایت از تزریق خون آلوده، به معرفی وکیل متخصص جرایم پزشکی نیز خواهد پرداخت.

نکات مهم در موضوع شکایت از تزریق خون آلوده

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

یافتن بهترین وکیل جرایم پزشکی تهران جهت شکایت از تزریق خون آلوده چگونه است؟

در صورت تزریق خون آلوده و ابتلا به ایدز یا هپاتیت چه مسئولیتی به عهده دولت است؟

بهترین وکیل کیفری تهران

نحوه عملی شکایت از پزشک و کادر درمانی در شکایت از تزریق خون آلوده چیست؟

[/stextbox]

 

تزریق خون آلوده و ابتلا به ایدز و هپاتیت

در صورت تزریق خون آلوده و فرآورده های خونی به بیماری که نیاز به دریافت خون دارد، و ابتلای بیمار به بیماریهای عفونی غیر قابل معالجه مانند ایدز و هپاتیت، مسلما کیفیت زندگی بیمار شدیدا افت کرده و امکان زندگی عادی از بیمار و بستگان وی سلب خواهد شد.

بر اساس قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی، از باب تسبیب در ابتلا به بیماری، امکان شکایت از کادر درمانی و یا پزشکی که متصدی انتقال خون بوده است وجود دارد.

اما مسئولیت دولت و وزارت بهداشت نیز در اینگونه پرونده ها در صورتی که خون مورد نظر از سازمان انتقال خون و یا واردات فرآورده های خونی از خارج از کشور غیر قابل انکار است.

در صورت فوت بیمار از تزریق خون آلوده ورثه وی حق شکایت کیفری دارند؟

پاسخ به این سوال که با مشاوره محمدرضا مهری وکیل متخصص جرایم پزشکی، داده خواهد شد، مثبت است و در هر کدام از موضوعات جرایم پزشکی و قصور پزشکی، ورثه در صورت فوت بیمار امکان طرح شکایت کیفری دارند.

اما بستگان بیمار هم که در شمار ورثه وی نیستند، می توانند به عنوان اعلام کننده جرم و موضوع تا قبل از حضور ورثه نسبت به طرح موضوع در مراجع قضایی اقدام نمایند.

از وظایف سازمان انتقال خون ایران، پالایش و ویروس زدایی از خون و فرآورده های خونی است که در صورت عدم عمل به این وظیفه قانونی، امکان محکومیت سازمان انتقال خون نیز وجود دارد.

اعاده دادرسی در دادگاه نظامی

بهترین وکیل شکایت از پزشک در ایران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در موضوع جرایم پزشکی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

مشاور حقوقی و وکیل شکایت از تزریقق خون آلوده ایران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل جرایم پزشکی و بهداشتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص جرایم پزشکی، نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *