طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟

طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟

طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟


امروز با پاسخ به این سوال که  طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟ با شما هستیم.

هدف از استقرار طرح طبقه بندی مشاغل ، پرداخت مزد مساوی به مشاغل هم ارزش در شرایط یکسان است که کشور ما از سال ۱۳۵۱ متعهد به پایبندی به آن شده است.

به این صورت که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی، از گروه و مزد شغل و مزد سنوات یکسان برخوردار می شوند.

حالا سوال اینجاست که چه کارگاههایی مشمول این طرح می شوند؟

?کارگاه هایی که به حد نصاب ۵۰ نفر کارگر یا بیش از آن می رسند، مشمول اجرای این طرح می شوند و زمان رسیدن به ۵۰ نفر کارگر، زمان شمول اجرای طرح می باشد.

جالب است بدانیم روش پیاده سازی طرح طبقه بندی مشاغل بر اساس مدل TTM، به صورتی است که کلیه کارکنان ، مدیران و خبرگان مشاغل سازمان شما درگیر تدوین طرح شده و منطق این مدل به طور واضح و شفاف به آنها منتقل میشود.

 اثبات انجام کار در یک شرکت بدون داشتن قرارداد کار 

? بر اساسِ ماده ۸۷ آیین دادرسی کار ارائه اسناد و مدارک جهت اثبات وجود رابطه کارگری و کارفرمایی و مدت کارکرد بر عهده کارگر می باشد.

? با توجه به عدم قرارداد کتبی و دریافت نقدى حقوق مدت کارکرد لذا اقبال چندانی برای اثبات وجود رابطه کارگری و کارفرمایی بین کارگر و کارفرما ندارد.

? با وجود یک یا چند مورد از موارد زیر می‌توان جهت اثبات ادعای مدعی در مرجع رسیدگی مربوطه اقدام کرد:

? قرارداد کتبی کار، پرینت سابقه بیمه تامین اجتماعی در آن کارگاه، پرینت حساب بانکی کارگر، فیش حقوقی، پرینت سیستم حضور و غیاب یا دفتر حضور و غیاب شرکت، فیش حقوقی، گزارش بازرسان تامین اجتماعی در صورت انجام بازرسی از کارگاه

وکیل سرقفلی غرب تهران

چنانچه هیچکدام است مدارک فوق را در اختیار ندارد هر نوع برگه ای معتبر که توسط شرکت صادر شده و در آن نامی از مدعی برده شده باشد از قبیل:

فاکتور خرید و فروش اجناس شرکت یا معرفی نامه شما به سازمان، بانک، شرکت، نهاد و ارگان دیگر می تواند کمک کننده باشد.

در این صورت می توان با ارائه مدارک فوق درخواست انجام تحقیق محلی را از مرجع رسیدگی کننده داشته باشید.

وکیل متخصص وزارت کار تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *