وکیل اعاده دادرسی کیفری

وکیل اعاده دادرسی کیفری

وکیل اعاده دادرسی کیفری


امروز با معرفی وکیل اعاده دادرسی کیفری با شما هستیم.

اعاده کلمه‌ای عربی است و به معنای بازگرداندن در فارسی است. اما در اعاده دادرسی، چه چیزی بازگردانده می‌شود؟ اعاده دادرسی راهی برای گشودن پرونده های مختومه در قانون است که تقریبا در صورت وجود شرایط خاص، برای همه پرونده ها به کار می‌رود.

فرصت مجددی که متضرر از حکم دادگاه جهت احقاق حق خود پیدا می‌کند.

اعاده دادرسی در امور کیفری به مراتب مهم تر از اعاده دادرسی در امور مدنی و حقوقی می‌باشد. چرا که محکومیت کیفری، علاوه بر سلب آزادی فردی و اجتماعی فرد، ضرر و زیان مادی برای وی و اعضای خانواده و همچنین در بعضی از پرونده ها مرگ مدنی را رقم خواهد زد.

شرایط وکیل اعاده دادرسی کیفری، مانند همه موضوعاتی که نیاز به استخدام وکیل متخصص دارد، قابل بررسی می‌باشد.

قبل از هر چیز، اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی ملکی یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و غیره هستید، جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

وکیل اعاده دادرسی کیفری ، لازم است با ساز و کار قوانین کیفری و نحوه رسیدگی در دادگاه کیفری یک و دادگاه کیفری دو آشنایی کامل داشته باشد و قوانین مختلف جزایی ایران را کاملا مطالعه نموده باشد.

نمونه استشهادیه محلی برای شکایت از همسایه

در ادامه، موارد اعاده دادرسی کیفری، مهلت اعاده دادرسی کیفری، معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری در تهران، شرایط وکیل اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، اقدامات وکیل اعاده دادرسی کیفری پس از نقض پرونده در دیوان عالی کشور، توسط گروه وکلای اعاده دادرسی مهر و موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تشریح خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اعاده دادرسی کیفری

  1. تقدیم لایحه و درخواست کتبی اعاده دادرسی کیفری خطاب به ریاست دیوان عالی کشور.
  2. در صورت زندانی بودن متقاضی اعاده دادرسی، درخواست تقدیمی باید به تأیید زندان محل تحمل کیفر حبس رسیده باشد.
  3. تصریح به بند یا بندهای ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در لایحه و درخواست تقدیمی که متقاضی بر اساس آن تقاضای تجویز اعاده دادرسی دارد.
  4. درج شماره و تاریخ دادنامه های مورد اعتراض و مراجع صادرکننده آنها.
  5. قید نشانی کامل، کد پستی و شماره تلفن همراه متقاضی جهت ارسال پیامک اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با وی.
  6. امضاء ذیل کلیه صفحات لایحه توسط متقاضی یا متقاضیان.
  7. پرداخت تمبر هزینه دادرسی به تعداد متقاضیان هر یک به مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال مطابق مصوبه بودجه سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی.
  8. ارائه دادنامه بدوی اعم از غیابی و واخواهی خوانا و مصدق(برابر اصل شده توسط دادگاه صادرکننده در تمامی صفحات و هر یک ملصق به ۱۵۰۰۰ ریال تمبر)
  9. ارائه تصویر خوانا و مصدق از دادنامه مربوطه صادره از مراجع تجدید نظر که همه صفحات آن باید برابر مقررات توسط شعبه صادرکننده تصدیق شده باشد.(هر یک ملصق به ۱۵۰۰۰ ریال تمبر)
  10.  گواهی قطعیت احکام بدوی موضوع اعاده دادرسی چنانچه به لحاظ عدم تجدید نظرخواهی در همان مرحله بدوی قطعی شده باشد. (ملصق به ۱۵۰۰۰ ریال تمبر)
  11. در صورت تنظیم و تقدیم درخواست توسط وکیل یا و کلای دادگستری، ارائه وکالتنامه پایه یک ملصق به تمبر مالیاتی و ممهور به مهر وکیل یا وکلای متقاضی.
  12. در صورت وجود سابقه یا سوابق دیگر مرتبط با درخواست فعلی در دیوان عالی کشور ارائه نسخه ای مصدق از دادنامه یا دادنامه های صادر شده از دیوان عالی کشور.
  13. ارائه اصل و کپی کارت ملی اصیل متقاضی یا متقاضیان.
مجازات خرید مشروبات الکلی

اقدامات وکیل اعاده دادرسی کیفری قبل از پذیرش پرونده

مطالعه پرونده محاکماتی توسط وکیل اعاده دادرسی کیفری ، با تمامی جزییات و بررسی اسناد ارائه شده توسط طرف پرونده و همچنین، تطبیق مدارک و مستندات با رای صادر شده قطعی کیفری، اولین اقدام جهت تهیه لایحه اعاده دادرسی کیفری می‌باشد.

قدم بعدی انطباق یا عدم انطباق موارد مورد ادعای موکل، با محتویات پرونده و اسناد و مدارک موجود با یکی از بندهای مقرر شده در ماده۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری(موضوع اعاده دادرسی در امور کیفری) توسط وکیل می‌باشد.

سومین قدم وکیل اعاده دادرسی کیفری ، تهیه لایحه اعاده دادرسی و خارج نویس کردن بخش های استنادی از پرونده و حتی الامکان تهیه رونوشت از اوراق مورد استناد در پرونده و بررسی دلایل جدید جهت تعیین شانس موفقیت در پذیرش اعاده دادرسی کیفری توسط شعبه دیوان عالی کشور می‌باشد.

اقدامات وکیل اعاده دادرسی کیفری پس از قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

وظیفه وکیل اعاده دادرسی کیفری پس از قبول درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و واگذاری رسیدگی به پرونده در شعبه هم عرض، طبق ماده ۴۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری، تنویر ادله جدید برای دادگاه جدید است. درخواست صدور قرار توقف آثار و تبعات حکم و سایر درخواست ها باید از سوی وکیل به عمل آید.

ماده ۴۷۹- پس از شروع به محاکمه جدید، هرگاه ادله‌‏ای که اقامه شده قوی باشد، قرار توقف آثار و تبعات حکم اولی، فوری صادر میشود و دادرسی مطابق مواد این قانون انجام می ‏گیرد.

ماده ۴۸۰- هرگاه دادگاه پس از رسیدگی ماهوی، درخواست اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، حکم مورد اعاده دادرسی را نقض و حکم مقتضی صادر میکند. در صورتی که درخواست اعاده دادرسی راجع به قسمتی از حکم باشد، فقط همان قسمت نقض یا اصلاح میشود. حکم دادگاه از حیث تجدیدنظر یا فرجام خواهی تابع مقررات مربوط است.

تحصیل مال از طریق نامشروع

معرفی وکیل اعاده دادرسی کیفری در تهران

تمامی وکلای پایه یک دادگستری طبق قانون، حق درخواست اعاده دادرسی کیفری از دیوان عالی کشور را به وکالت از محکوم دارند. با توجه به اینکه در مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری به موارد متعددی در پذیرش درخواست اعاده دادرسی کیفری در احکام مختلف درج شده است، مشاوره با وکیل متخصص اعاده دادرسی کیفری ضروری به نظر می‌رسد.

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری ، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری ، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری ، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۱۲۴ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *