طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی چگونه است؟


امروز با موضوع طلاق توافقی چگونه است؟ با شما خواهیم بود.

عدم تفاهم و ناسازگاری زوجین در زندگی زناشویی گاهی زوجین را به این توافق می‌رساند که از هم جدا شوند.

به این توافق برای جدایی در اصطلاح حقوقی طلاق توافقی گفته می‌شود.

طلاق توافقی نیاز به تشریفات خاصی دارد که در این نوشتار، وکیل طلاق توافقی از وکلای پایه یک موسسه حقوقی مهرپارسیان، شرایط طلاق توافقی جدید در تهران، صدور گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی، مطالبه مهریه در طلاق توافقی، دادگاه صالح جهت تقدیم طلاق توافقی را بررسی نموده است.

سوالات متداول در موضوع طلاق توافقی چگونه است؟

شرایط طلاق توافقی چیست؟

بخشنامه جدید طلاق توافقی در تهران چه تغییراتی ایجاد کرده است؟

نقش مراکز مشاوره در طلاق توافقی چیست؟

گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی چه کاربردی دارد؟

برای تقدیم دادخواست طلاق توافقی به چه دادگاهی می‌بایست رجوع کرد؟

مزایای بهره مندی از وکیل پایه یک دادگستری در طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی و امکان پاک کردن طلاق از شناسنامه

پس از اینکه طلاق توافقی در دفتر ازدواج و طلاق ثبت شد، چنانچه نزدیکی واقع نشده باشد زوجین می‌توانند با ارایه حکم دادگاه و طلاق نامه به اداره ثبت احوال، شناسنامه خود را تعویض نمایند و شناسنامه سفید دریافت کنند.

چنانچه نزدیکی صورت گرفته باشد تنها در صورتی شناسنامه تعویض می‌شود که ازدواج بعدی ثبت شود.

مشاوره اجباری طلاق توافقی

مشاوره قبل از طلاق توافقی چیست؟

یکی از مراحل دریافت گواهی عدم امکان سازش برای طلاق توافقی مشاوره است که به موجب قانون جدید حمایت خانواده در طلاق توافقی اجباری شده است.

وکیل طلاق ساری

توضیح مختصر این است که حضور فیزیکی زوجین در مراکز مشاوره خانواده الزامی است و در این خصوص نمی توانند وکالت دهند مگر اینکه زوجین یا یکی از آنها در خارج از کشور اقامت داشته باشد که در این صورت می‌تواند وکالت دهد.

در ماه‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش چشمگیر آمار طلاق و صوری بودن مشاوره در محاکم، قوه قضاییه  سعی در اجباری کردن مشاوره با حضور زوجین در خارج از محیط دادگاه داشته است.

قانون حال حاضر

در حال حاضر از ابتدای آذر ماه 1397 زوج و زوجه‌ای که مصمم به طلاق توافقی می‌باشند، حتی خانمی که از آقا وکالت در طلاق دارد باید به سامانه تصمیم یا سامانه مداخله در طلاق مراجعه نموده و پس از طی مشاوره و اخذ گواهی عدم امکان سازش اقدام به طلاق توافقی شود.

تا پیش از این زوج و زوجه یا وکلای آنها جهت ثبت دادخواست طلاق توافقی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نموده و دادخواست خود را ثبت می‌کردند.

اما از آذر 1397 به موجب بخشنامه 9000/13104/55  مورخ 5 آذر 1397 دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دفاتر مذکور، اجازه ثبت دادخواست بدون داشتن گواهی مرکز غربالگری یا مرکز مشاوره خانواده نیستند.

گواهی عدم انصراف از طلاق؟

به گواهی مراکز غربالگری اصطلاحا گواهی عدم انصراف از طلاق گفته می‌شود.

البته این بخشنامه مربوط به زوجینی است که متقاضی طلاق توافقی در تهران می‌باشند که باید به سایت سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه مراجعه نمایند.

مطابق بخشنامه جدید دادگستری تهران زن و شوهر پیش از ثبت دادخواست طلاق، ابتدا باید به بهزیستی مراجعه نمایند.

وکیل طلاق توافقی شمال تهران

مشاوره خانواده در مدت زمانی 45 روز اجباری شده است و بدون شرکت در جلسات مشاوره و صدور گواهی عدم انصراف از طلاق، امکان طلاق توافقی وجود ندارد.

اجباری بودن این بخشنامه تنها مربوط به طلاق توافقی است و در حال حاضر برای طلاق‌های به درخواست مرد و طلاق به درخواست زن که از طلاق‌های یک طرفه می باشد الزامی جهت مشاوره خانواده وجود ندارد و مراحل طلاق در این موارد مانند قبل انجام می‌شود.

روش فعالیت مراکز مشاوره خانواده در طلاق توافقی

پس از ثبت نام زوجین در سامانه نوبت دهی طلاق و انتخاب مرکز مشاوره نزدیک به ایشان، وقت فوری همراه با کد رهگیری برای زوجین صادر می‌شود.

با مراجعه به مرکز غربالگری و اصرار زوجین به جدایی چند فرم سوال و جواب اینترنتی از زن و شوهر در خصوص علل جدایی پرسیده خواهد شد و سپس توسط کارشناس مربوطه به مشاوره خانواده معرفی می‌شوند.

چنانچه زوجه در طلاق توافقی وکالت در طلاق داشته باشد نیز می‌بایست گواهی عدم انصراف از طلاق داشته باشد اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که چنانچه زوجه وکالت در طلاق دارد و شوهر حاضر به همکاری نباشد، گواهی عدم انصراف از طلاق برای وی صادر خواهد شد.

اگر هم زوجه وکالت در طلاق ندارد و تمایل به طلاق دارد می‌تواند دادخواست یک طرفه دهد که البته عسر و حرج زوج را باید ثابت کند.

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص طلاق توافقی

در طلاق توافقی زوج و زوجه باید در تمامی امور از جمله مهریه، نفقه، حضانت با یکدیگر توافق نمایند و اعلام توافق خود در موضوعات فوق الذکر را توسط وكیل خانواده خود اعلام می‌نمایند.

ده وکیل برتر تهران، وکلای برتر تهران

چنانچه شما خوانندگان محترم خواهان تقدیم دادخواست طلاق توافقی می‌باشید، قبل از هر اقدامی با بهترین وکیل خانواده مشورت نمایید.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر در تمامی موضوعات حقوق خانواده از جمله طلاق توافقی، مطالبه مهریه و نفقه، حضانت و غیره مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می‌نمایند.

جهت دریافت مشاوره حقوقی از وکیل طلاق توافقی و استخدام وکیل خانواده در ایران برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، همه روزه در ساعت‌های اعلامی با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

چگونه می‌توان حق طلاق گرفت؟

حق طلاق در واقع همان وکالت گرفتن زن برای طلاق است که هنگام ازدواج در سند ازدواج قید می‌شود یا پس از آن در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود.

مشاوره رفتن برای طلاق گرفتن الزامی است؟

مراجعه به مراکز مشاوره جهت صدور گواهی عدم انصراف از طلاق الزامی می‌باشد.

شماره های تماس با وکیل طلاق توافقی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

دپارتمان حقوق خانواده موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

 

 

5/5 - (17 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *