فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های دینی

 

فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های دینی

 

در دین اسلام شرب خمر و مصرف مشروب الکلی و مسکر، حرام است و در قانون مجازات اسلامی نیز به تبعیت از آیات قران، برای مصرف مشروبات الکلی، مجازات حد در نظر گرفته شده است. اما با نگاه اسلام مبنی بر آزادی ادیان و عقایدی که تحت تعالیم پیامبران آسمانی دیگر قرار دارند، اهل کتاب، می‌توانند در جامعه مسلمانان، آزادانه نسبت به انجام فرایض دینی خود، اقدام نمایند.

در ایران با توجه به اینکه دین رسمی اسلام معرفی شده است، لکن اقلیت های مسیحی، ارامنه، زرتشتی، و یهودی از امکان زندگی و عمل بر اساس دین خود برخوردارند. اقلیت های دینی که مصرف مشروب الکلی برای آن‌ها آزاد است، می‌توانند بدون تظاهر به تولید و مصرف مشروبات الکلی بر اساس آئین خودشان عمل کنند. اما گاهی این امتیاز موحب سوء استفاده افراد می‌شود.

فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های دینی، حمل و نگهداری مشروبات الکلی توسط اقلیت ها ی مذهبی، تولید مشروبات الکلی و قاچاق مشروبات الکلی توسط اقلیت های مذهبی، موضوعی است که دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر تهران و گروه وکلای رسمی تهران با مشاوره وکیل خرید و فروش مشروبات الکلی به ان پرداخته است.

 

سوالات درباره فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های دینی

  • آیا حمل و نگهداری مشروبات الکلی توسط اقلیت های مذهبی جرم است؟
  • مجازات تولید و فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های دینی چیست؟
  • وکیل جرایم مصرف مشروبات الکلی، قاچاق مشروبات الکلی و خرید و فروش مشروبات الکلی، چه ویژگیهایی دارد؟
  • مجازات همراه داشتن مشروبات الکلی و کشف مشروب الکلی در اتومبیل چیست؟
شرایط تحصیل و کار پرستاری در آلمان

 

جرم فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های مذهبی

تولید و نگهداری مشروبات الکلی جهت مصارف شخصی برای اقلیت های دینی، جرم محسوب نمی‌شود. اما در صورتی که اقلیت های دینی، با سوء استفاده از قانون، بیش از مصرف خود اقدام به تولید مشروب الکلی نموده و یا اینکه تظاهر به مصرف مشروبات الکلی نمایند، مطابق قانون مجازات اسلامی مرتکب جرم شده اند و قابل تعقیب و مجازات هستند. رویه قضایی ایران با صدور رای محکومیت به زندان و جزای نقدی و شلاق در موارد فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های مذهبی حکایت دارد. هر چند در این گونه موارد نیز رعایت جهات مخففه مجازات و تبدیل مجازات سبکتر در صورت واجد شرایط بودن ساری و جاری است. در ادامه نمونه رای محکومیت درباره فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های دینی خواهد آمد.

 

نمونه رای فروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های مذهبی

درباره اتهام آقای ع مبنی بر فروش مشروب الکلی دست ساز، با توجه به گزارش مرجع انتظامی که با برقراری تماس، نسبت به تنظیم قرار جهت خرید مشروبات الکلی به متهم مراجعه نموده و متهم با در دست داشتن ۵ لیتر مشروب الکلی دست ساز جهت انجام معامله، حاضر گردید و همچنین موضوع در دادسرا به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و منجر به صدور کیفر خواست از دادسرای ناحیه ۲۱ تهران شده است، و همچنین بر اساس استعلام از  سیستم قوه قضائیه، متهم دارای سوابق متعدد در فروش مشروبات الکلی دست ساز به افراد غیر مسیحی می باشد، با رد دفاعیات متهم و وکیل وی آقای د وکیل پایه یک دادگستری و با احراز مجرمیت وی، حکم به محکومیت نامبرده به تحمل شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری به استناد ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی صادر و اعلام می‌نماید. ایام بازداشت قبلی از ایام زندان وی کسر می گردد. ضمنا مشروبات الکلی کشف شده نیز معدوم شود. رای دادگاه حضوری محسوب می‌شود و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

مجازات مزاحمت با چاقو

 

رئیس شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری ۲ تهران

تولید مشروب الکلی دست ساز توسط اقلیت های دینی

با توجه به عدم تولید مشروب الکلی در ایران و ممنوعیت واردات مشروبات الکلی، طبیعی است که بسیاری از مشروبات الکلی در ایران به صورت دست ساز بوده و توسط اقلیت های دینی تولید می‌شود. اما اینکه تولید چه مقدار مشروب الکلی توسط اقلیت های دینی مجاز است را باید به عرف ارجاع داد.

تولید مشروب الکلی دست ساز و یا نگهداری مشروب الکلی دست ساز بدون قصد فروش، وصف مجرمانه برای اقلیت های دینی ندارد. شعبه ۵۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران، در رسیدگی به اعتراض درباره دادنامه شماره ۶۰۰۱۱۵-۹۲۰ که وجود مشروبات الکلی دست ساز در اتومبیل متهم را با صدور حکم محکومیت به زندان و جزای نقدی خاتمه داده بود، صرف نگهداری مشروب الکلی دست ساز در صندوق عقب اتومبیل بدون تظاهر و قصد فروش، جرم ندانسته و رای به برائت متهم صادر نموده است.

 

وکیل متخصص کیفری در تهران

نحوه دفاع در پرونده‌های کیفری به ویژه پرونده‌های تولید و خرید و فروش مشروبات الکلی دست ساز توسط اقلیت های مذهبی، استدلال قانونی و حقوقی درباره جرم بودن یا نبودن خرید وفروش مشروبات الکلی توسط اقلیت های مذهبی و مشاوره حقوقی خانواده و کیفری درباره موضوعات مطروحه، در دپارتمان تخصصی کیفری گروه وکلای مهر تهران، با همکاری بهترین وکیل پایه یک دادگستری امکان‌پذیر می‌باشد. جهت مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری از سراسر ایران، با گروه وکلای رسمی مهر تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *