وکیل تصادف رانندگی در تهران

وکیل تصادف رانندگی در تهران

برای پی بردن به اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جهت بازدارندگی تصادف های رانندگی منجر به فوت و جرح که در ایران، بسیار نرخ بالایی دارد، نیازی به مراجعه به آمار نیست. همه ما بدون اینکه به تصحیح روشهای رانندگی خود و رعایت قوانین اقدام کنیم، پیچیدن نسخه برای دیگران را به عنوان تنها راهکار جبران خسارت و تعیین مسئولیت راننده و مالک در تصادفات جرحی و فوتی را انتخاب نموده ایم. در نوشته پیش رو وکیل تصادفات رانندگی در تهران با همکاری بخش پژوهشی موسسه حقوقی و داوری محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران به بررسی مسئولیت مدنی ناشی از تصادفات رانندگی، مسئولیت مالک و راننده در تصادفات جرحی و فوتی، مسئولیت راننده در تصادف فوتی بدون داشتن گواهینامه رانندگی و بررسی قوانین تصادفات رانندگی، پرداخته خواهد شد.

  • آیا نداشتن گواهینامه رانندگی و تصادف منجر به فوت در حکم قتل عمد است و راننده قصاص می‌شود؟
  • رانندگی در حالت مستی و وقوع تصادف رانندگی منجر به فوت و جرح چه حکمی دارد؟
  • اگر مالک وسیله نقلیه را در اختیار راننده بدون گواهینامه قرار دهد و تصادفی واقع شود، مسئولیت مدنی مالک خو درو و مسئولیت کیفری وی چیست و چه مستند قانونی دارد؟
  • تصادف عمدی منجر به قتل با تصادفی که راننده هیچ تقصیری در ان ندارد چه تفاوتی دارد؟
  • بهترین وکیل تصادف رانندگی در تهران چه ویژگیهایی دارد؟

پاسخ به سوالات فوق به همراه معرفی بهترین وکیل تصادف رانندگی در تهران و ایران و همچنین بررسی تحلیلی موضوع در ادامه خواهد آمد.

مراحل شکایت از پزشک زیبایی

طبق قانون مسئولیت راننده در تصادف رانندگی منجر به جرح و فوت شرایطی دارد که با تقسیم به حالت های زیر بررسی می‌شود.

  • تصادف رانندگی عمدی: وقوع جنایت عمدی از طریق ایجاد تصادف را قانون مجازات اسلامی مورد حمایت قرار داده و با تعیین مجازات سنگین قصاص برای ان تکلیف روشن شده است. وقتی با جسم یا وسیله‌ای به شخص یا اشخاص دیگری به قصد وارد آوردن صدمه بدنی یا قتل، تعرض می‌شود، تکلیف کاملا روشن است. در این حالت صرف نظر از وسیله‌ای که منجر به قتل عمد شده است، مجازات این عمل در قانون مجازات اسلامی قصاص تعیین شده که البته نیاز به درخواست اولیای دم دارد. بنا براین قصد قتل عمدی شخص یا اشخاص معین و یا نا معین از جمعی و ارتکاب ان با هر وسیله‌ای، مجازات قصاص نفس را در پی دارد.
  • تصادف رانندگی مبتنی بر تقصیر راننده: وقتی راننده ای بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اقدام به رانندگی نموده و یا با توجه به نقص وسیله رانندگی، همچنان به رانندگی با ان ادامه می‌دهد و یا با حرکات غیر متعارف اقدام به خطر آفرینی می‌نماید، تقصیر راننده در تصادف رانندگی به وقع پیوسته است.بی احتیاطی و بی مبالاتی در رانندگی نیز یکی دیگر از موارد تقصیر راننده است. در حالتی که با نظر افسر کارشناس تصادفات، تقصیر راننده در قتل غیر عمدی محرز شود، مجازات حبس و پرداخت دیه در صورت درخواست اولیای دم را در پی خواهد داشت.
  • تصادف رانندگی مبتنی بر تقصیر شدید راننده: گاهی می توان فرض را بر این دانست که راننده با تقصیر بسیار شدید و پیش‌بینی نتیجه تخلف ارتکابی خود را در حالتی قرار می‌دهد که تصادف رانندگی منجر به قتل می‌تواند باعث قصاص وی شود. بند پ ماده 291 قانون مجازات اسلامی در حالتی که شخص نتیجه عمل خود را پیش‌بینی می کند و در حالت متعارف همه با احتیاط از ان محل عبور می کنند را در حکم قتل عمد در نظر گرفته و مجازات قصاص برای ان در نظر گرفته است. مانند جایی که هیات های عزاداری در محرم از خیابان حرکت می کنند و عبور با سرعت بالا در این گونه مکان ها و زمان ها و تصادف رانندگی منجر به فوت قتل عمدی محسوب می‌شود. مطالب فوق توسط بهترین وکیل تصادف رانندگی در تهران جهت درج در سایت گروه وکلای مهر تهیه شده است.
  • تصادف رانندگی بدون تقصیر راننده: اگر تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی توسط راننده رعایت شود و تصادفی واقع شود، راننده فقط محکوم به پرداخت دیه می‌شود. در مواردی که عبور عابر پیاده ممنوع باشد و عابر پیاده ای از محل غیر مجاز رد شود و تمامی قوانین رانندگی نیز توسط راننده رعایت شده باشد، مسئولیت پرداخت دیه شخص فوت شده با راننده نیست.
دادسرای ناحیه 5 صادقیه تهران

عوامل تخفیف دهنده مجازات راننده مقصر

در صورتی که پس از تصادف رانندگی، راننده مقصر مصدوم را به مراکز درمانی منتقل نماید و یا ماموران اورژانس و ماموران انتظامی را در جریان تصادف قرار دهد و در واقع نسبت به جبران تقصیر خود اقدام نماید، دادگاه رسیدگی کننده نیز در حکم صادره تخفیف مقتضی اعمال خواهد کرد.

تشدید مجازات راننده مقصر در قتل غیر عمد

اگر راننده مقصر، نسبت به کمک به مصدوم اقدامی ننماید و محل حادثه را ترک نماید به حداکثر مجازات حبس محکوم خواهد شد. آیا رانندگی بدون گواهینامه و تصادف منجر به فوت در حکم قتل عمد است؟ رانندگی بدون داشتن گواهینامه معتبر رانندگی جرم است و در صورتی که شخصی بدون داشتن گواهینامه رانندگی اقدام به رانندگی نموده و مرتکب قتل شود، به حداکثر مجازات حبس مقرر در قانون محکوم می‌شود در این گونه موارد بر خلاف نظر عده ای از عوام که موضوع را با قتل عمد برابر می دانند، قانون نظری غیر از این دارد و فقط موضوع از عوامل تشدید کننده مجازات است.

مستی حین رانندگی و وقوع تصادف و قتل نیز از عوامل تشدید کننده مجازات راننده مقصر است. در این موارد نیز حداکثر مجازات حبس برای راننده مقصر در نظر گرفته می‌شود. در مواردی نیز مستی حین رانندگی به منظور ارتکاب جرم می‌تواند از مصادیق قتل عمد باشد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با وکیل تصادف رانندگی در تهران تماس بگیرید.

مسئولیت مالک وسیله نقلیه در تصادف رانندگی

در صورتی که مالک با علم و اطلاع وسیله نقلیه خود را در اختیار فردی قرار دهد که دارای گواهینامه رانندگی نیست، می توان از باب معاونت در رانندگی بدون پروانه برای وی مسئولیت کیفری قائل شد. در مواردی که صغیر یا مجنون با اذن مالک از وسیله نقلیه استفاده نموده و منجر به بروز خسارت مالی یا تصادف منجر به فوت و جرح شود، با توجه به اینکه سبب از مباشر قوی تر است، باز هم مسئولیت مالک وسیله نقیله در جبران خسارت محرز است. در سایر موارد، راننده وسیله نقلیه مقصر مسئول است و مالک مسئولیتی ندارد.

وکیل تضمینی تصادفات رانندگی

بهترین وکیل تصادف رانندگی در تهران

جهت طرح شکایت کیفری خود در موارد تصادف رانندگی منجر به جرح و فوت، دریافت خسارت افت قیمت خو درو، دریافت دیه از شرکت های بیمه و راننده مقصر، مشاوره درباره مسئولیت کیفری راننده وسیله نقلیه و مالک، دریافت خسارت‌های هزینه‌های بیمارستان از مقصر حادثه و مشاوره حقوقی درباره تصادف رانندگی در تهران و شهرستان ها با گروه وکلای مهر تماس حاصل نموده و در صورت نیاز به وکیل از خدمات همزمان دو وکیل پایه یک دادگستری با یک هزینه برخوردار شوید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *