قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی

قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی

قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی


امروز با بررسی قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی با شما هستیم.

وضعیت تولید در شرایط تحریم و توقف یا کاهش تولید در بعضی از کارخانه ها و مشکل اصلی تولید کننده ها یعنی بازپرداخت تسهیلات بانکی با سودهای کمر شکن، حاکمیت را برای حفط حقوق تولید کننده ها به این فکر انداخت تا نسبت به قراردادهای تسهیلات ظالمانه بانکها تدبیری بیاندیشد.

در این راستا، قوه قضاییه با اعلام غیر مالی بودن دعاوی ابطال قراردادهای بانکی و پولی، عدم نفوذ درخواست سود، جریمه های دیرکرد و سایر حقوق طبق ماده ده قانون مدنی توسط بانکها، عدم تجویز نگهداری تمام وثایق (رهن) حتی با تصفیه بخشی از بدهی، حمایت هایی را از تولید کننده نموده است.

دفتر حقوقی و مشاور محمدرضا مهری وکیل متخصص امور پولی و بانکی در ایران، با بررسی قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی، در خدمت عزیزان جهت مشاوره حقوقی می باشد.

نکات مهم در بررسی قانون جدید بخشودگی بدهی بانکی

  • چگونه می توان از تعیین سودهای کلان در قراردادهای یک طرفه بانکی خلاص شد؟
  • آیا امکان شکایت از بانک به دلیل عدم تحویل نسخه ای از قرارداد وجود دارد؟
  • برای ابطال قراردادهای ظالمانه بانکی بر اساس ماده ده قانون مدنی چه اقدامی لازم است؟
  • بهترین وکیل و مشاور حقوقی جرایم پولی و بانکی کیست؟

بدهی‌های مردم به بانک ها از بودجه ۹۸ حذف شد.

با رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس درباره بدهی‌های مردم به نظام بانکی در چارچوب «ربح مرکب» از قانون بودجه سال ۹۸ حذف شد.

بر اساس این بند حذف شده، تسویه بدهی دریافت‌کنندگان تسهیلات و وام‌گیرندگان از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، بر مبنای قرارداد اولیه محاسبه می‌شد.

وکیل متخصص گمرک

به این صورت که اصل و سود تسهیلات مورد نظر باید بر اساس نرخ سود مندرج در قرارداد اولیه و به‌صورت «ساده» محاسبه شود و چنانچه بانک یا موسسه اعتباری، پس از اتمام مدت قرارداد اولیه، قرارداد تسهیلاتی جدیدی با تسهیلات‌گیرنده منعقد کند و مبنای قرارداد جدید را باقیمانده اصل، باقیمانده سود و باقیمانده جرایم ناشی از قرارداد قبلی قرار دهد و در محاسبه بدهی تسهیلات‌گیرنده از روش «ربح مرکب» استفاده کند.

قراردادهای بعدی، ملغی‌الاثر (بدون اثر) بوده و ملاک محاسبه بدهی تسهیلات گیرنده قرارداد اولیه خواهد بود.

بهترین وکیل و مشاور حقوقی پولی و بانکی

گروه وکلای رسمی مهرپارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته بانک و بیمه، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل اقتصادی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهرپارسیان و شماره موبایل های مربوط به موسسه اقدام فرمایید.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

5/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *