مجازات جرم حیوان آزاری

مجازات جرم حیوان آزاری

مجازات جرم حیوان آزاری


امروز با بررسی مجازات جرم حیوان آزاری با شما هستیم.

آتش زدن عمدی بنا یا عمارت دیگری به عنوان جرمی مستقل در قانون مجازات اسلامی بیان شده است، حال اگر بر اثر آتش زدن عمدی بنای زراعی مانند طویله و محل نگهداری حیوانات و به قصد اتلاف حیوانات صورت گرفته باشد، مجازات دیگری نیز در قانون برای آن در نظر گرفته شده است.

کما اینکه صرف مجازات حیوان آزاری و اتلاف حیوانات نیز به عنوان جرمی مستقل در قانون مجازات اسلامی تصریح شده است.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری وکیل متخصص حقوق کیفری در ایران، در نوشتاری کوتاه به جرم حیوان آزاری و مجازات های تعیین شده برای این جرم خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی مجازات جرم حیوان آزاری

  • حبس و جزای نقدی که به عنوان مجازات حیوان آزاری تعیین شده است قابل خرید و تبدیل است؟
  • آیا برای تعقیب کیفری حیوان آزاری نیاز به شکایت شاکی خصوصی داریم؟
  • مرجع رسیدگی به جرم حیوان آزاری کجاست و چگونه می توان شکایت نمود؟
  • راه پیشگیری از حیوان آزاری در جامعه چیست؟

مجازات حیوان‌آزاری در قانون/ از حبس تا جزای نقدی

طبق ماده 680 قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از دو تا ده سال محکوم خواهد شد و هرگونه تعدی مستوجب مسئولیت است.

حیوانات، بخشی از جامعه طبیعی و زیست محیطی را تشکیل می دهند و در برقراری توازن در نظام طبیعت، نقش موثر و غیرقابل انکاری دارند.

حیوانات به مانند انسان ها از حقوق خاص خویش مانند حق حیات، حق درمان، حق آرامش، حق زیست جمعی، حق پرهیز از هر نوع خشونت، حق پرهیز از هرگونه نسل کشی، حق استفاده از حیات وحش و مانند آنها برخوردارند و هرگونه تعدی و تفریط نسبت به آنها یا حقوق آنها، به منزلۀ نقض حقوق آنان محسوب شده و ضروری است، مستوجب مسئولیت باشد.

وکیل خوب در تویسرکان

تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

طبق ماده 680 قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند،  به حبس از دو تا ده سال محکوم خواهد شد.

 

اتلاف حیوان متعلق به دیگری

اتلاف حیوانات

همچنین  فصل بیست ‌و ششم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است.

در ماده ٦٧٩ این قانون می‌خوانیم: «هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا شش‌ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌و‌پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد».

دفتر بهترین وکیل کیفری تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل کیفری در ایران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

ترک انفاق کیفری چیست؟

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *