قانون مهریه بیش از 110 سکه

قانون مهریه بیش از 110 سکه

قانون مهریه بیش از 110 سکه


امروز با موضوع قانون مهریه بیش از 110 سکه با شما هستیم.

همه چیز از ماده 22 قانون حمایت خانواده شروع شد مطابق این ماده، قانونگذار کشور فرض را بر این گذاشته است که مرد ایرانی‌ای که نیت ازدواج دارد می‌تواند دارای حداقل 110 قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی باشد که با توجه به وضع قیمت طلا و ارز امروز کشور 110 سکه طلا حدوداً معادل 500 میلیون تومان است.

پس تا حدود پانصد میلیون تومان هر مهریه‌ای در نظر گرفته شد فرض بر دارایی مرد گذاشته شده است و او باید از پس آن بر بیاد یا ثابت نماید که ندارد! اگر نداشته باشد تکلیف این است که حاکم باید مهلت مناسبی برای پرداخت مهریه تعیین نماید با دیدگاهی انتقادی قانونگذار با تصویب این ماده و  با در نظر گرفتن 110 سکه طلا به‌عنوان معیار مفروض دارا بودن برای کسانی که از قوانین آگاهی دقیقی ندارند برج کبوتر افراشته است و ناگزیر هر کبوتر عاشقی که نیت ازدواج دارد باید ریسک اعمال ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت مالی(حبس تا زمان پرداخت دین یا جلب رضایت شاکی و یا اثبات اعسار) را به جان بخرد و بداند که احتمال دارد روزی در این قفس گرفتار شود.

نکات مهم قانون مهریه بیش 110 سکه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر مهریه بیش از 110 سکه طلا باشد قانونگذار چه نظری در مورد آن داده است؟

اگر مورد مهریه یک ملک مسکونی باشد چه مزیتی دارد؟

اگر زن تحت اجبار مرد مهریه را ببخشد می‌تواند با اثبات این اجبار مهریه خود را برگرداند؟

تجدید نظر خواهی خارج از موعد

[/stextbox]

 

قانونگذار مهریه بیش از 110 سکه و کمتر از 110 سکه را چگونه تبیین کرده است؟

در مهریه کمتر از 110 سکه طلا فرض بر این است که مرد دارای این میزان مال است و خود باید ثابت کند که این میزان مهریه را ندارد اما در مهریه بیش از 110 این زوجه (زن) است که باید ثابت کند شوهرش این میزان اموال را دارد و به عباراتی در مهریه زیر 110 سکه، طلا توپ در زمین زوج است و در مهریه بیش از 110 سکه توپ در زمین زوجه انداخته شده و بار اثباتی دعوی بر دوش او مستقر گردیده است.

اگر مورد مهریه یک ملک مسکونی باشد و مرد آن را به دیگری بفروشد تکلیف چیست؟

در خصوص چنین مهریه‌ای که قدیمی‌ها به آن اصطلاحاً  پشت قباله می‌گفتند، راه ممکن طرح دعوی الزام تنظیم سند رسمی در صورت استنکاف مرد از انتقال ملک به نام زن است. اگر مرد این ملک را به دیگری منتقل نماید در اصل اموال زوجه را منتقل کرده که این عمل آثار حقوقی و کیفری درپی خواهد داشت. بر اساس قوانین جزایی این انتقال می‌تواند از مصادیق بزه انتقال مال غیر که از صور خاص کلاهبرداری است باشد.

اگر مورد مهریه یک باغ دارای اشجار و ثمرات باشد آیا این ثمرات و هزینه نگهداری اشجار با زن است؟

اگر مورد مهریه یک باغ باشد و زن به محض وقوع عقد مالک شده باشد و تصرفات مالکانه نیز نموده باشد هزینه و ثمرات آن باغ متعلق به اوست.

با عنایت به اینکه جرم کلاهبرداری ارکان خاصی دارد باید گفت در کلاهبرداری مانور متقلبانه برای بردن مال رکن اساسی است و در عقد نکاح که از عقود غیرمالی است زوج چیزی را تملک نمی‌نماید تا بتوان در خصوص تعیین مهریه نجومی علیه او ادعای کلاهبرداری مطرح کرد و تنها راه ممکن مراجعه به مرجع حقوقی برای مطالبه مهریه است.

رانندگی حین مستی

اگر زن تحت اجبار مهریه را ببخشد چه آثاری خواهد داشت؟

اکراه و اجبار با توجه به تعاریفی که در قانون دارد بیانگر حالات خاص و ویژه‌ای است و باید دید این اجبار یا اکراه به چه اندازه بوده است.

اما خاطرنشان می‌گردد با توجه به اینکه بذل مهریه تشریفات خاصی دارد اگر زوجه مکره باشد این اکراه در زمان بذل در دفاتر اسناد رسمی تا حدی قابل احراز است، اما با توجه به خاص بودن شرایط هر پرونده‌ای نمی‌توان نظر قطعی داد که اختیار زوجه در زمان بذل به طرق مختلف سنجیده شده است یا نه.

وکیل مجرب در زمینه قانون حمایت خانواده

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی در زمینه قانون حمایت از خانواده و یا سایر مباحث حقوقی دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *