قرارداد مشارکت تجاری

قرارداد مشارکت تجاری

قرارداد مشارکت تجاری


بهترین وکیل امور قراردادها در این نوشتار به بررسی قرارداد مشارکت تجاری پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، شرایط و ارکان قرارداد مشارکت تجاری در نظام حقوقی ایران

گاهی وقت­ ها انجام کسب و کار یا تجارتی به تنهایی و به دلیل عدم تجربه ­ها، مهارت و دانش و عدم تامین منابع مالی مقدور و ممکن نیست و با انعقاد یک قرارداد مشارکت تجاری،دمی­توان مسئولیت را با شخص دیگری به اشتراک گذارد، که طریقی مناسب برای تجمیع تجربه ­ها، مهارت و دانش و تامین منابع مالی می­ باشد و بهترین راه ممکن را برای شروع یک کسب و کار یا تجارت را ارائه می دهد. قرارداد مشارکت تجاری از انواع قراردادهای است که میان افرادی که قصد دارند در یک کسب و کار یا تجارت به­ صورت اشتراکی با هم فعالیت کنند، منعقد می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد مشارکت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرارداد مشارکت تجاری

قرارداد مشارکت تجاری که به عنوان قرارداد مشارکت کاری نیز شناخته می‌ شود. چرا که این قراردادها میان افرادی منعقد می‌ شوند که قرار است یک کار را با هم شروع کنند و اشخاص حقیقی یا حقوقی می­ توانند سرمایه‌ های نقدی یا غیرنقدی خود را برای شروع یک کار و تجارت وارد کنند و از این طریق شراکت خود را شروع نمایند، به­ تعبیر دیگر، یک توافق­نامه الزام­ آور قانونی است که نقش­ ها و مسئولیت­ های بین 2 شخص (حقیقی یا حقوقی) را که به­ عنوان شرکای تجاری عمل می­ کنند، تعیین می­ کند. برای اینکه قراردادهای مشارکت تجاری قابل اجرا باشند، باید دارای عناصر و مقررات خاصی باشند که با قوانین موضوعه مطابقت داشته باشد.

شراکت تجاری

شراکت تجاری یک قرارداد رسمی بین 2 طرف است، که یک شرکت را اداره می­ کنند و در سود یا زیان آن سهیم هستند. در حالی که شراکت­ های تجاری با خطراتی همراه هستند، اما می­توانند با موفقیت شکوفا شوند و درآمد قابل توجهی برای هر 2 شریک ایجاد کنند. به­ تعبیر دیگر، تجارت شراکتی به مشارکت تجاری اشاره دارد که چندین نفر را مالک می­ کند، این بدان معناست که شما هم در خوبی­ ها و هم در بدی­ ها، از جمله سود، زیان و هر تعهدی که کسب و کار دارد، سهیم هستید. هر شریک بر سهم خود از سود مالیات می­ پردازد.

نکته: قرارداد مشارکت تجاری میتواند بیش از 2 نفر باشد و لازم نیست همه شرکای نامبرده از حقوق مالکیت برابر بر تجارت برخوردار باشند.

نکته: لازم نیست، شرکاء شخص حقیقی باشند و شخص حقوقی نیز می­ تواند شریک محسوب شود.

اهمیت قراردادهای مشارکت تجاری

قرارداد مشارکت یک توافق لازم و ضروری است، که از منافع همه شرکای تجاری محافظت می­ کند و به­ امکان جلوگیری از سوء تفاهم­ ها، درگیری­ ها و اختلاف­ های قانونی کمک می­ کند. یک قرارداد مشارکتی خوب، می­تواند سرمایه­ گذاران را جذب کند و تامین مالی مناسب را برای کسب و کار  یا تجارت را تضمین کند.

لازم به­ ذکر است، برای کسب‌ و کارها و یا تجارت­ های کوچک، داشتن یک توافق‌ نامه مشارکتی واضح برای جلوگیری از تضادهای احتمالی و اطمینان از عملکرد بی‌ نظیر کسب‌ و کار بسیار مهم است.

نمونه قرارداد فروش خودرو

در یک قرارداد مشارکت تجاری بایستی جنبه‌ های مختلف کسب‌ و کار، از جمله موارد ذیل روشن شود، چرا که با بیان صریح این شرایط در قرارداد، شرکاء می­توانند از سوء تفاهم­ ها و اختلاف نظرها در زمانی که مفروض­ ها و انتظارها نامشخص هستند، جلوگیری کنند. که عبارتند از؛

  • توزیع سود،
  • اختیارهای تصمیم‌ گیری،
  • نقش‌ ها و مسئولیت‌ های هر یک از شرکاء.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد مشارکت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

نکته: قرارداد مشارکت همچنین میتواند به رویدادهای احتمالی آینده، مانند: خروج شریک یا انحلال شراکت، رسیدگی کند. با گنجاندن مفاد این سناریو ها، شرکاء می­توانند از نبردهای قانونی و زیان مالی احتمالی جلوگیری کنند.

نکته: علاوه بر این، یک قرارداد مشارکت می­تواند به ایجاد یک تصویر تجاری حرفه­ ای و قانونی کمک کند. این نشان می­ دهد که شرکاء برای ایجاد شرایط شفاف شراکت خود وقت گذاشته­ اند و متعهد هستند که تجارت را به شیوه­ ای مسئولانه و سازمان یافته اداره کنند.

انواع قرارداد مشارکت تجاری

قراردادهای مشارکت تجاری به انواع ذیل قابل دسته­ بندی است که عبارتند از؛

  • مشارکت عمومی

در این نوع مشارکت، کلیه شرکای تجاری بطور یکسان در قبال بدهی­ ها و تعهدهای تجاری مسئولیت دارند، یعنی این­که اگر کسب و کار دارای بدهی یا شکایت شود، هر یک از شرکاء شخص مسئول کل مبلغ هستند. شریک مدیر مسئول عملیات روزانه کسب و کار است و ممکن است دارای اختیار تصمیم گیری باشد.

نکته: شریک باقی مانده به شریکی اطلاق می­ شود، که شریک مدیریتی نیست و ممکن است مسئولیت­ های متفاوتی داشته باشد.

  • مشارکت محدود (شراکت مختلط غیر سهامی)

در این نوع مشارکت حداقل یک شریک تضامنی وجود دارد که به­ شخصه مسئول قروض و تعهدهای تجاری است و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود. شرکای محدود بطور معمول سرمایه خود را در تجارت سرمایه­ گذاری می­ کنند، اما در عملیات روزانه شرکت نمی کنند. اگر ساختار مشارکت به صورت مشارکت محدود باشد، باید حداقل یک شریک عمومی که تجارت را مدیریت می کند و حداقل یک شریک با مسئولیت محدود که مشارکت سرمایه دارد، اما مشارکت محدودی در مدیریت دارد.

به­ تعبیر دیگر، شرکای تضامنی مسئولیت شخصی نامحدودی در قبال بدهی­ ها و تعهدهای تجاری دارند، درست مانند شرکت تضامنی. با این حال، شرکای با مسئولیت محدود فقط نسبت به میزان سرمایه­ گذاری خود در تجارت مسئولیت دارند و هیچ اختیار مدیریت یا قدرت تصمیم گیری ندارند.

نکته: مشارکت محدود اغلب در املاک و مستغلات، نفت و گاز و سایر صنایعی که سرمایه­ گذاران می­ خواهند در تجارت شرکت کنند اما ریسک شخصی خود را محدود می­ کنند، استفاده می­ شود.

نکته: برای حفظ وضعیت مسئولیت محدود، شرکای محدود نباید در مدیریت کسب و کار یا تجارت شرکت کنند و اگر آن ها در تصمیم­ های مدیریتی شرکت کنند، مسئولیت محدود خود را از دست می­ دهند و در قبال بدهی­ ها و تعهدهای کسب و کار یا تجارت دارای مسئولیت تضامنی می­ شوند.

  • مشارکت با مسئولیت محدود

در این نوع مشارکت تجاری، همه شرکاء دارای مسئولیت محدود هستند، یعنی که آن ها به­ شخصه مسئول همه بدهی­ ها و تعهدهای تجاری نیستند، بلکه به میزان سرمایه خود مسئول بدهی­ ها و تعهدها می­ باشند، نه مسئول اعمال یا بدهی­ های سایر شرکاء.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد مشارکت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

ارکان اصلی یک قرارداد مشارکت تجاری

قرارداد مشارکت تجاری شامل برخی از اجزای کلیدی است که برای تضمین حقوق طرفین ضروری است. آن ها هم­چنین از تعهدهای مربوط به هر یک از طرفین در قرارداد محافظت می­ کنند، که به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. طرفین قرارداد مشارکت تجاری
وکیل مجتمع قضایی شهید باهنر

در این قرارداد طرفین درگیر در معامله را مشخص می­ شود، که ممکن است شامل اطلاعات و مشخصات شرکاء باشد.

  1. تاریخ لازم الاجرا شدن

قرارداد مشارکت تجاری تاریخ شروع پوشش یک کسب و کار یا تجارت خاص را مشخص می­ کند.

  1. موضوع قرارداد

باتوجه به اینکه موضوع قرارداد مشارکت تجاری در چه موردی‌ است،‌ موضوع قرارداد نیز بر همین اساس تعیین می‌ شود و دومین مورد از اصول انعقاد قراردادها و یکی از بندهای بسیار مهم در تنظیم قراردادها است، که منظور از موضوع قرارداد این­که در آن به عمل و کاری که قرار است توسط شرکا صورت گیرد، اشاره می­ شود. موضوع قرارداد باید به­ نحوی باشد که کار را به خوبی توضیح دهد و بتوان از طریق آن به اطلاعات مفیدی راجع به قرارداد دست پیدا کرد.

  1. مدت زمان

این بند ممکن است شامل تاریخ شروع و پایان باشد که ممکن است در هفته، ماه یا سال مشخص شود و بطور معمول دوره­ ای است، که طی آن یک مشارکت تجاری تحت پوشش قرار می­ گیرد.

نکته: البته پس از به پایان رسیدن مدت زمان قرارداد، می­توان آن را در صورت نیاز تمدید کرده و به شراکت خود ادامه داد.

  1. مکان اجرای قرارداد

منظور از مکان اجرای قرارداد مشارکت تجاری همان مکان و مرکز اصلی شراکت است.

  1. سرمایه یا آورده

در این بخش از قرارداد سرمایه یا آورده (مبلغ قرارداد) مشارکت تجاری، باید به سرمایه کلی و هم­چنین جزئی هر یک از شرکاء اشاره شود.

نکته: در این نوع از قراردادها هم سرمایه‌ های نقدی و هم سرمایه‌ های غیر نقدی از اهمیت برخوردار هستند و باید به هر یک از آن ها اشاره شود.

  1. تعیین سهم هر یک از شرکاء

در واقع در این بخش از قرارداد بایستی به این­که، هر یک از طرفین قرارداد چه چیزی را برای شراکت در اختیار دیگری قرار داده و همچنین اگر شرکا با سرمایه‌ های نقدی مختلف با هم شریک می‌ شوند، هر یک چه مقدار سهمی دارند و میزان سهم­ هایشان چند درصد است، قید شود.

نکته: سهم هر یک از افراد حاضر در قرارداد مشارکت تجاری باید به درستی مشخص شود و سهم و حقوق هر یک از شرکاء به­ خوبی تعیین گردد، به­ تعبیر دیگر، مشخص می‌ شود که چه درصدی از سهام مربوط به هر یک از آن ها است.

  1. تعیین نحوه تقسیم سود

در یک قرارداد مشارکت، نحوه تقسیم سود بین شرکاء و نحوه و زمانی که شرکاء می­توانند سود ببرند، توضیح داده می­ شود. در غیر این صورت، ممکن است اختلاف­ های مکرری بر سر کسب منافعی مالی و پول وجود داشته باشند، زیرا ممکن است برخی از شرکاء بخواهند پول را در زمانی غیر عملی و نامتعارف از شراکت خارج کنند.

شرکای تجاری امیدوارند و قصد دارند که در پی شراکت و موفقیت در کسب و کار یا تجارت به منافعی مالی و پول دست بیابند و این دلیلی است که وارد تجارت می­ شوند. البته هر شراکتی سود را بطور مساوی بین شرکاء تقسیم نمی­ کند. علاوه بر این، شرکاء نمیتوانند به محض کسب منافع مالی، پول خود را از شراکت خارج کنند.

وکیل امور بانکی متخصص و با تجربه

نکته: سهم شریک تا زمانی که هنوز بخشی از شراکت است را میتوان در حساب آن ها نگهداشت.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد مشارکت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  1. تعیین حدود کمک مالی شرکاء به مشارکت

هر شراکتی باید دارای ذخایر سرمایه کافی در صورت مواجهه با مشکلات مالی ناهموار یا در صورت گسترش تجارت باشد و ممکن است از هر یک از شرکاء خواسته شود تا سرمایه خود را در این رابطه تجاری مشارکت بدهند.

در قرارداد مشارکت تجاری باید جزئیاتی را درباره این ­که در چه زمان و به چه میزان به مشارکت سرمایه اضافی هر یک از شرکاء در صورت گسترش کسب و کار یا تجارت و یا بروز مشکلات نیاز است، به ­دقت تعیین شود.

نکته: این توافق­نامه باید زمان‌ هایی را که این کمک‌ های اضافی مورد نیاز است و هم­چنین زمان و نحوه بازگشت سرمایه هر یک از شرکاء به آن ها مشخص کند.

  1. تعیین امکان افزایش یا کاهش تعداد شرکاء

ممکن است یک شراکت تجاری، در طول زمان رشد و توسعه بیابد، که دراین صورت ممکن است، لازم باشد تعداد شرکاء را نیز افزایش یابد تا از کسب و کار یا تجارت بتواند درآمد بیشتری کسب کند. بنابراین توافق­نامه باید دارای یک روش رسمی برای افزودن شرکای جدید به کسب و کار باشد، مثل تصمیم­ گیری از طریق اتفاق آراء یا اکثریت آراء شرکاء.

همین امر در مورد حذف شرکاء از شراکت نیز صدق می­ کند، یعنی ممکن است نیاز به فسخ رابطه شراکتی یا اخراج هر یک ازشرکاء باشد.

  1. وظایف و تعهدهای هر یک از شرکاء

یکی دیگر از مهمترین بخش‌ های هر قرارداد مشارکت تجاری تعیین وظایف و تعهدهای دو طرف است، که بایستی به­ صورت تفکیک شده برای شرکاء در قرارداد قید شود.

  1. نقش­ ها و مسئولیت­ ها شرکاء

نقش­ ها و مسئولیت­ های قانونی متوجه همه اعضای مشارکت است، مگر اینکه شریک غیرفعال باشند، این شرکاء بدون اعمال کنترل عملیاتی در سود و زیان یک مشارکت تجاری سهیم هستند.

نکته: منظور از شریک غیرفعال، سرمایه‌ گذاری که به واسطه سهم سرمایه به عضویت یک شراکت در می‌ آید، اما نقشی غیرفعال در عملیات و مدیریت روزانه کسب ‌و کار تجاری ایفا می‌ کند.

بسته به نوع شراکت تجاری و صنعت، شرکاء باید در نقش­ ها و مسئولیت­ های ذیل سهیم باشند، که عبارتند از؛

  • نگهداری دقیق سوابق مالی،
  • پرداخت مالیات،
  • ارائه نحوه هدایت کلی مدیریتی،
  • مدیریت کارکنان،
  • اجرای راهبردهای بازاریابی،
  • توسعه روابط با مشتری،
  • پیگیری اهداف مالی،
  • اجرای سایر فعالیت­ های مدیریت راهبردی.
  1. تصمیم گیری

یکی از مهم‌ ترین کمک‌ هایی که یک قرارداد مشارکت تجاری میتواند داشته باشد، درباره نحوه تصمیم‌ گیری شرکاء است. زیرا شرکاء بنا به­ لزوم مجبور نیستند، تک تک تصمیم­ های اداره رابطه شراکتی را بطور مشترک اتخاذ کنند. این قرارداد میتواند جنبه‌ هایی از کسب ‌و کار یا تجارت را که هر یک از شرکاء مسئول تصمیم‌ گیری نهایی در مورد آن هستند، مشخص کند.

با این حال، هر یک از شرکاء می­بایست در تصمیم ­گیری های اصلی نقش داشته باشند. آن ها باید تلاش کنند، تا آن ها را بطور مشترک بسازند و توافق­نامه باید فرآیندی را برای تصمیم­ گیری­ های حیاتی که بر کسب و کار یا تجارت تاثیر می­ گذارد، تعیین کند.

مشاوره حقوقی با وکیل در منزل

نکته: شرکاء بطور تضامنی در قبال بدهی­ های مشارکت مسئول هستند، بنابراین تصمیم­ های آن ها باید از نزدیک روند تعیین شده در توافق­نامه را دنبال کند.

  1. تعیین نحوه تمدید یا فسخ یا لغو یا انحلال

در قرارداد مشارکت تجاری باید نحوه تمدید یا فسخ قرارداد را توضیح داده شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد مشارکت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

  • فسخ قرارداد

برخی از قراردادها ممکن است بسته به نوع مشارکت تجاری «اختیار فسخ زود هنگام» باشند و از آن­ جا که از اصول مهم در تنظیم هر قراردادی این است که قراردادها الزام‌ آور هستند و طرفین جز در موارد تصریح ‌شده در قرارداد حق فسخ و برهم زدن قرارداد را ندارند و از جمله مواردی که میتوان حق فسخ برای طرفین در نظر گرفت تخلف طرفین در اجرای مفاد قرارداد است.

  • تعیین نحوه انحلال قرارداد مشراکت تجاری

مواقعی وجود دارد که شرکاء می­توانند تصمیم بگیرند که دیگر نمی­ خواهند با هم کار کنند و از طرف دیگر، یک اختلاف­ نظر پایدار می­تواند منجر به پایان شراکت شود. پایان دادن به شراکت به این سادگی نیست، که رابطه مشارکت تجاری تمام شود، بلکه طی یک فرآیند لازم است، که باید قبل از اینکه امور تجاری شراکت برای همیشه از بین برود، دنبال شود.

انجام صحیح انحلال بسیار مهم است، زیرا هر یک از شرکاء می­تواند از نظر مالی مسئول اقدام­ های سایر شرکاء باشد و هر شخصی نمی­ خواهد در زمانی که کسب و کار یا تجارتی که به آن اشتغال دارد، در حال نابودی است، درگیر کاری باشد که شریک دیگری انجام داده است یا می­ دهد. بنابراین، باید رویه های دقیقی در قرارداد مشارکت تجاری برای آنچه در طول دوره انحلال اتفاق می­ افتد وجود داشته باشد. در واقع بند انحلال می­تواند از هر یک از شرکاء محافظت کند، اگر با شکایتی به خاطر کارهایی که شریک دیگر در طول مدت پایان کسب و کار یا تجارت ایشان انجام داده است، مواجه هستند.

  1. ضمانت اجرای قرارداد (جبران خسارت)

بسته به نوع و محتوای ارائه کالا و خدمات، بخش جبران خسارت، نحوه پرداخت و جبران جزئی یا کلی غرامت بنا­ به وظایف و تعهدهای شرکاء را توضیح می­ دهد. ضمانت اجرای قرارداد مشارکت تجاری از دیگر بخش‌ های مهم قرارداد است که برای اعمال جریمه برای افرادی که به وظایف خود عمل نمی‌ کنند، ترتیب داده می‌ شود. در واقع ضمانت اجرای قرارداد باعث می‌ شود تا افراد از از کوتاهی نسبت به انجام وظایف خود خودداری کنند و در صورت این کار مورد جریمه قرار گیرند.

  1. حل ‌و فصل اختلاف

در هر قراردادی این امکان وجود دارد که طرفین در تفسیر و اجرای قرارداد به اختلاف بخورند. در این حالت‌ ها باید مرجعی برای حل اختلاف در قرارداد مشخص گردد.

  1. تاریخ، امضاء و شماره صفحه و نسخ

همه طرف‌ هایی که در ابتدای قرارداد ذکر شده‌ اند، باید در مکان‌ های تعیین‌ شده امضاء و تاریخ را امضاء کنند و به تعداد صفحه، مواد و اگر تبصره­ ای وجود دارد و نسخ در بند آخر قرارداد اشاره شود.

نمونه وکالت نامه

انواع قرارداد مشارکت تجاری

از انواع قرارداد مشارکت تجاری می­توان به موارد ذیل اشاره داشت که عبارت است از؛

  • قرارداد مشارکت تجاری مغازه،
  • قرارداد مشارکت تجاری آرایشگاه،
  • قرارداد مشارکت تجاری فروشگاه،
  • قرارداد شراکت تجاری رستوران، فست فود، کافی شاپ،
  • قرارداد مشارکت تجاری کارگاه­ های تولیدی،
  • قرارداد مشارکت تجاری واردات و بازرگانی داخلی،
  •  و غیره.

نحوه تعیین سود و زیان در قرارداد مشارکت تجاری

سود و زیان باید هم در پایان هر ماه کاری و هم در پایان مدت قرارداد به خوبی مشخص شود. تقسیم سود هر یک از شرکاء هم باید پس از کسر کسورات و هزینه‌ های انجام شده صورت گیرد. شرکاء در قرارداد مشارکت تجاری هم در سود و هم در زیان با هم شریک هستند و باید به این موضوع بطور شفاف اشاره شود. سود و زیان شرکاء بستگی به میزان آورده هر یک از آن ها دارد.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های قرارداد مشارکت تجاری پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی قرارداد مشارکت تجاری، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص قرارداد مشارکت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل قرارداد مشارکت تجاری در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *