متن بخشیدن مهریه

متن بخشیدن مهریه

متن بخشیدن مهریه


امروز با موضوع متن بخشیدن مهریه با شما خواهیم بود.

زمانی که عقد نکاح صورت می‌پذیرد به محض ایجاد عقد ، زن مالک مهر می‌شود و می‌تواند هر دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

زوجه می‌تواند در طول زندگی هر وقت اختیار کند مهریه اش را به هر دلیلی ببخشد که این اقدام راه و روش مخصوص به خود را دارد.

برای بخشش مهریه نیازی به مراجعه دادگاه نیست. متن بخشیدن مهریه می‌تواند به دو صورت رسمی و عادی باشد. زوجه می‌تواند بخشی از مهریه را ببخشد و مابقی آن به قوت خود باقیست و می‌تواند هر زمان مطالبه کند.

متن بخشیدن مهریه را تا قبل از عقد نکاح نمی شود تنظیم کرد زیرا تا قبل از وقوع عقد بخشش مهربه صحیح نیست و قابلیت اجرایی ندارد و بخشش مهریه در واقع بی اثر است.

متن بخشش مهریه در حالات مختلفی از قبیل هبه، ابراء و در انواعی از طلاق را می‌توان بررسی کرد. مطالبه مهریه بعد از بخشش در مواقعی و شرایط خاصی قابل انجام است.

مهریه در انواع مختلف( عندالمطالبه و عندالاستطاعه) قابل بخشش است و دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل متخصص خانواده با سابقه قضایی در دادگاه خانواده را مرد بررسی قرار خواهد داد.

نکات مهم در خصوص متن بخشیدن مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

متن بخشیدن مهریه چگونه است و چه شرایطی دارد؟

آیا زن می‌تواند پس از بخشیدن مهریه از بخشش خود عدول کند؟

آیا متن بخشش مهریه در غالب  سند عادی ضمانت اجرایی دارد؟

بهترین وکیل و مشاور حقوقی خانواده در تهران کیست؟

[/stextbox]

نحوه شکایت ترک انفاق

 

بررسی بخشش مهریه در حالات مختلف

بخشش یا همان بذل مهریه را می‌توان در سه حالت بررسی کرد: حالت اول، ابراء که در این ‌صورت زوج دیگر تکلیفی برای پرداخت مهریه نخواهد داشت و به طور کلی ادای مهریه از جانب شوهر ساقط می‌شود.

در حالت دوم، زوجه مهریه را به زوج هبه می‌کند. به این صورت که در متن بخشیدن مهریه عنوان می‌شود که زوجه مهر خود را به زوج می‌بخشد. در این نوع بخشش با موضوع هبه مواجه هستیم و تکلیف شوهر به طور کلی در پرداخت مهر از بین نمی‌رود چرا که تحت شرایطی زن می‌تواند از هبه رجوع کند و  مهر خود را مطالبه کند.

در حالت سوم، حالتی است که زن مهریه خود را در مرحله طلاق که می‌توان از نوع طلاق خلع یا مبارات باشد ببخشد.

برای بخشش مهریه می‌توان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و اقرارنامه ثبتی تنظیم کرد.

عدول از بخشش مهریه

در متن بخشش مهریه می‌توان طوری تنظیم کرد که امکان فسخ آن و مطالبه مهریه امکان‌پذیر باشد.

در حالتی که زن مهریه خود را به صورت هبه می‌بخشد، می‌تواند از این هیه خود عدول کند و مهر خود را مطالبه کند.

اگر متن بخشش مهریه به صورت سند عادی باشد و زوج رجوع را نپذیرد، زن می‌تواند با مراجعه به محکمه صالح هبه را اثبات حکم دادگاه را مبنی بر رجوع دریافت کند و سپس رجوع از هبه را اعلام کند.

در مورد هبه رسمی بخشش مهریه امکان انکار وجود ندارد و نیازی به اثبات آن نیست و رجوع در مرحله اولیه امکان‌پذیر است. در حالی که در مورد متن بخشش مهریه میتنی بر ابراء امکان عدول از بخشش وجود ندارد.

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

متن بخشش مهریه به صوت سند عادی

چنانچه بخشش مهریه توسط زوجه به سند عادی باشد و اصالت سند احراز شود، این بخشش دارای ضمانت اجرایی می‌باشد، و اگر زوجه به صورت عادی مهر خود را ابراء کند و توسط خود و شاهد امضاء گردد دارای ضمانت اجرایی است و زوج می‌تواند به آن استناد کند.

متن بخشش مهریه به صورت اقرار نامه عادی با امضاء شاهد دارای ضمانت اجرایی، ولیکن اقرارنامه رسمی از قدرت اجرایی بیشتری برخوردار است . سند عادی زمانی در دادگاه ارجحیت دارد که هیچ خدشه‌ای به آن وارد نباشد و مورد قبول باشد.

وکیل متخصص متن بخشیدن مهریه

دقت درمتن بخشش مهریه از اهمیت بالایی برخوردار است که شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره دراین زمینه، با گروه وکلای مهر همکار موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای انتخاب وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

88799562-021

88795408-021

88796143-021

موسسه حقوقی مهر پارسیان

 

[/stextbox]

 

 

 

 

4.6/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *