قولنامه فروش خودرو

قولنامه فروش خودرو

قولنامه فروش خودرو


امروز با موضوع بررسی  قولنامه فروش خودرو همراه شما هستیم.

یکی از پر خرید و فروش­ترین وسایل در جامعه حال حاضر کشور ماشین هست با توجه به اینکه کشور ایران به بازاری برای خودرو ­های چینی و فرانسوی و کره­ای تبدیل شده کارخانه های مونتاژ خودرو نمی توانند روابط بازار را تنظیم نمایند.

از این رو در کشور ما قیمت خودرو در این چند­سال افزایش بی حد و حصری داشته است این مساله باعث شده است تا قدرت خرید مردم تنزل یابد و از این رو خودرو­های کارکرده بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده اند، از سویی دیگر وقتی خودرویی فرسوده می‌­شود هرچقدر که قطعات آن تعویض شود تاثیری در فرسودگی آن نمی­گذارد از این رو پس از هر معامله مشکلات زیادی گریبانگیر طرفین می شود.

در برخی موارد طرفین معاملات ماشین به تعهدات خود در قبال یکدگیر عمل نمی نمایند پس دراین میان قولنامه های فروش ماشین به عنوان قرارداد مستند دعاوی حقوقی و کیفری اشخاص قرار می گیرد

وکیل وصول مطالبات از شهرداری

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص قولنامه فروش خودرو

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

یک قولنامه فروش بی نقص چه ویژگی­هایی دارد؟

آیا به نمایشگاه­های ماشین اطمینان کنیم؟

اگر به تعهدات قولنامه عمل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

[/stextbox]

 

قولنامه فروش ماشین به چه نحو نوشته می شود.

طریقه نگارش قولنامه فروش ماشین به دو شکل ممکن است یا در قالب یک ورق عادی است و یا در قالب سند رسمی (که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود) قولنامه ماشین در اکثر موارد در بنگاه‌ها و نمایشگاه‌های ماشین تنظیم می‌شود، در برخی موارد هم افراد از طریق سایت های خرید و فروش، ماشین مورد نظر خود را پیدا می­‌کنند و پیش از اینکه انتقال رسمی صورت بگیرد قولنامه ای را مابین خود می­‎نویسند قولنامه همانگونه که از نامش پیداست یک وعده است و برخی قول ها و عده ­ها می تواند دروغین نیز باشد پس باید حتما برای خرید و فروش ماشین و تنظیم قولنامه دقت کامل به عمل بیاوریم.

برای نوشتن قولنامه یکسری مدارک به صورت ثابت لازم است که پیش‌تر در مقاله نمونه قرارداد فروش خودرو (لینک به https://mehrilaw.com/IflQD)

اگر در قولنامه دقیقا ذکر کنیم که ماشین دارای فلان آپشن هست ولی با کمی تفاوت آپشن مشابه آن را داشته باشد سرنوشت این معامله به کجا ختم می شود ؟

اگر قولنامه با حقیقت مغایرت داشته باشد امکان دارد تحت شرایطی معامله مزبور به علت خیارات عیب و غیره فسخ گردد.

اگر ماشین را به اسم بی­رنگ خریده باشیم ولی بعد از انعقاد قولنامه معلوم شود ماشین رنگ داشته چه اقدامی می توانیم انجام دهیم؟

باید دقت داشته باشیم که حتما عبارت بی رنگ بودن خودرو در قولنامه درج شده باشد و الا اثبات این مساله که توافقات متعاملین بر بی رنگ بودن ماشین بوده است کار دشواری است و بهتر است از یک کارشناس مورد اطمینان جهت تست رنگ و سایر عیوب احتمالی استفاده نماییم

مشاوره حقوقی اعاده دادرسی

عبارت کلیه کافه خیارات در این قرار­داد اسقاط گردیده به چه معناست؟

اسقاط :به معنی ساقط شدن است. بنابراین، اگر فردی ذیل این واژه را امضا کند، امکان برگشت از نظر خود را ندارد.

کافه به معنی کلیه و تمام چیزهایی است که در این جمله قرار دارد.

خیارات:در اصطلاح حقوقی خیار (اختیار) به معنی داشتن حق دو  طرف  معامله کننده در بر هم زدن معامله است. البته این حق برای شرایط خاص است مثل عیب و ایراد در کالا.

ولو:یعنی هرچند. با این کلمه استثنا از بین می رود بصورتی که  این دستورالعمل هیچ استثنایی را شامل نمی شود.

خیار:مفرد کلمه خیارات است.

خیار غبن:یکی از خیارات است که در ماده ۳۹۶ قانون مدنی ذکر شده است: «اختیار فسخ معامله برای کسی که دچار غبن فاحش شده‌است.» به این معنی است که اگر خریدار ببیند که در اثر انجام این معامله متضرر شده و این ضرر شدید و حیرت آور است، بر اساس قانون امکان فسخ آن قرارداد را دارد. مانند موردی که یک شخص ماشین خود را بسیار ارزان فروخته باشد.

بنابراین عبارت «اسقاط کافه خیارات ولو خیار غبن فاحش» به این معناست که متعاملین یعنی دو طرف قرارداد، هیچ گونه اختیاری برای بر هم زدن معامله حتی اگر ضرر فاحشی به آنها برسد، ندارند.

برای دیدن نمونه متن قولنامه ماشین رجوع کنید به مقاله نمونه قرارداد فروش خودرو ( لینک به https://mehrilaw.com/IflQD)

خدمات موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان در خصوص تنظیم قرارداد فروش خودرو

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

خدمات مشاوره گروه وکلای مهر در خصوص تنظیم قولنامه ماشین می‌تواند آرامش شما را انعقاد یک قرارداد بدون نقص تضمین کند.

نحوه شناسایی و اجرای اسناد خارجی

برای هماهنگی جهت مشاوره حقوقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

سازمان حقوقی محمدرضا مهری

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر پدرم بعد از خرید یک دستگاه اتومبیل لندکروز از یک نمایشگاه خریدن، اون را بلافاصله به پدر همسرم فروختن. یک سال بعد از معامله پدرم متوجه شدن که در خرید اتومبیل، به غبن فاحش، مغبون شدن حالا میخوان شکایت کنن میگن قرارداد را با بنگاهی فسخ میکنن ضمن اینکه نه سند زدن نه پلاک عوض شده فقط یک مبایعنامه دارن ایا میتونن فسخ کنن؟همه اطرافیان میگن چون فروخته و یک دست گشته پدرم نمی تونن فسخ کنن همینم شده یک مشکل برای ما راهنماییمون کنید ما با شماره های بالا تماس گرفتیم میگن مشاوره حضوری با آقای وکیل محمد رضا مهری هزینش ۶۰۰ هزار تومان هست حقیقتا خیلی زیاده ولی اگر بدونیم قابل فسخ هست حاضریم بیشتر هم هزینه کنیم لطفا با استناد به قانون به ما بگین چون هرکی یچیزی میگه به ما

    • سلام وقت شما بخیر خوشبختانه قابل فسخ است فقط باید مدارک بررسی شود.
      به استناد مفهوم مخالف ماده ۴۵۰ قانون مدنی و ملاک مواد . ۴۵۵و ۴۵۴ قانون مدنی فسخ می توان کرد حتی اگر چندین بار آن خودرو فروخته شده باشد .
      مفهوم مخالف ماده ۴۵۰ قانون مدنی
      تصرفاتی که نوعاً کاشف از رضای معامله باشد امضای فعلی است مثل آنکه مشتری که خیار دارد با علم به خیار مبیع را بفروشد یا رهن ‌بگذارد.
      ملاک از ماده ماده ۴۵۴ قانون مدنی
      هر گاه مشتری مبیع را اجاره داده باشد و بیع فسخ شود اجاره باطل نمیشود مگر اینکه عدم تصرفات ناقله در عین و منفعت بر مشتری ‌صریحاً یا ضمناً شرط شده که در این صورت اجاره باطل است.
      ملاک از ماده ۴۵۵ قانون مدنی
      اگر پس از عقد بیع مشتری تمام یا قسمتی از مبیع را متعلق حق غیر قرار دهد مثل اینکه نزد کسی رهن گذارد فسخ معامله موجب زوال ‌حق شخص مزبور نخواهد شد مگر اینکه شرط خلاف شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *