متن صورت قباله مهریه

متن صورت قباله مهریه

متن صورت قباله مهریه


امروز با موضوع متن صورت قباله مهریه با شما هستیم.  

روز جشن عقد قطعا یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی است، و مرسوم است که یا زوجین به محل دفاتر رسمی ازدواج مراجعه می‌نمایند یا اینکه از سردفتر مربوطه می‌خواند او به محل برگزاری جشن بیاید، و زوجین در مقابل دوربین‌های فیلمبرداری و در حضور جمع میهمانان سند ازدواج را امضا به صورت پیوسته و دنبال رو اشارت انگشت مسئول ذی صلاح امضا می‌نمایند، فارغ از اینکه هیچگونه پیش مطالعه ای نسبت به سند ازدواج داشته باشند، در سند ازدواج شروط و شرایطی آمده که اگر هر یک از زوجین تمایل به امضا آن قسمت نداشته باشد می‌تواند آن بخش را امضا ننماید، چرا که هر امضا به معنی قبول یک تعهد است و اینگونه نیست که زوجین ملکف باشند خط به خط شروط را امضا و  تایید نمایند،

هر خط از این متون می‌تواند سرنوشت اشخاص را تحت شعاع قرار دهد و باعث شود که هر آنچه در ذهن می‌پنداشته به یکباره رنگ ببازد، پس توصیه می‌گردد قبل از امضا سریع سند ازدواج با وکیل متخصص و مجرب در این زمینه مشاوره داشته باشید.

 نکات مهم متن صورت قباله مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

حق طلاق یا همان حق توکیل زوجه‌ برای طلاق که در عقدنامه ها قید شده چه فرقی با وکالت محضری طلاق دارد؟

شرط تنصیف دارایی چیست؟

کدام صفحه در عقدنامه به تعیین نحوه پرداخت مهریه اختصاص دارد؟

[/stextbox]

 

آیا زوجه ای که قبلا برای اشنایی بیشتر با شخصی غیر از همسر فعلی خود در موقت نافرجامی بوده باید این موضوع را ضمن عقد نکاح به شوهرش اعلام نماید؟

پاسخ به این پرسش مثبت است و حتما می‌بایست به زوج اعلام نماید زیرا در قسمت آغازین احراز هویت متعاقدین عقدنامه به این پرداخته شده است که زن  دوشیزه و باکره است یا غیر باکره و از این حیث موضوع صیغه موقت آثار حقوقی در پی دارد که بهتر است بر آن واقف باشید.

وکیل پرونده قاچاق کالا و ارز

تنصیف یا همان دادن نصف اموال شوهر به زن چگونه است؟

اولا قبول و امضای این شرط اختیاریست و باید حتما در زمان عقد طرفین بدانند اگر این شرط را امضا نمایند چه آثاری درپی خواهد داشت و اگر این شرط را مرد امضا کرده باشد قبول کرده است که زن در صورت درخواست مالک نصف اموال مرد که پس از عقد و در زمان زندگی مشترک بدست آمده شود.(البته ارثیه و هدایای بانکی از این اموال مستثنی هستند) این شرط حتما با درخواست زن رسیدگی می‌شود و بدون درخواست زن این شرط قابل رسیدگی نیست.

نحوه پرداخت مهریه چگونه در عقدنامه مشخص می‌شود؟

در عقدنامه های چاپی متحدالشکل یک قسمت تحت عنوان بند نحوه پرداخت پس از صفه صداق یا مهریه آمده که دو گزینه عندالمطالبه و عندلاستطاعه با جای امضا معین شده که طرفین می‌توانند فقط یکی از آنها را امضا کنند یا می‌توانند با درج میزان هر دو را امضا نمایند.

توصیه در خصوص شرط تنصیف

هرچند شرط تنصیف دارایی تحصیل شده زوج در ایام زندگی مشترک به نفع زوجه، از جمله شروطی است که در راستای تامین منافع زنان و جلوگیری از درماندگی مالی در زمان تحقق طلاق، پیش‌بینی شده است، اما نظر نگارنده به ماهیت قراردادی آن و لزوم توافق و قبول زوج، به تنهایی ضامن و حافظ منافع مورد نظر زوجه نخواهد بود و بهتر است شرط کمی بیشتر تشریح گردد.

وکالت در طلاق که به طبق تعبیر عامه مردم به اشتباه حق طلاق شناخته شده چگونه است؟

گرفتن وکالت زن در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن قباله که در سند ازدواج درج می‌شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت در طلاق از زوج؛اگر زوج خارج از کشور باشد اعطای وکالت از طریق تنظیم وکالتنامه طلاق در سفارت یا کنسولگری ایران نیز می‌باشد.

وکیل فسخ و تخلیه اجاره تهران

اگر وکالت در طلاق به صورت شرط در ضمن عقد نکاح (قباله ازدواج) باشد چون به اصطلاح حقوقی عقد ازدواج دایم، قراردادی لازم است وکالت مذکور قابل عزل نیست به عبارت دیگر مرد (موکل) نمی تواند زن (وکیل) را عزل نماید.

اگر وکالت در طلاق بعد از عقد، و در دفترخانه به زوجه یا شخص دیگری داده شود از سوی مرد قابل عزل است.

مگر این که مدت داشته باشد و تا مدت مشخص مرد حق عزل را از خود ساقط کرده باشد و یا این که در ضمن عقد لازمی وکالت اخذ شده باشد. مرسوم است که در خود وکالت در طلاق، قابلیت عزل و یا عدم عزل و یا مدت آن را درج می‌کنند.

داشتن وکالت طلاق یا همان تعبیر عامیانه وکالت حق طلاق از سوی مرد به زن به منزله این نیست که مرد دیگر نمی‌تواند همسرش را طلاق بدهد. اساساً واگذاری حق طلاق از سوی مرد به زن و یا هر شخص دیگری از لحاظ حقوی غلط است چون حق طلاق قابل واگذاری نیست.زوج(شوهر)می‌تواند به دیگری از جمله زوجه وکالت برای طلاق اعطا کند نه اعطای حق طلاق.

وکیل متخصص در زمینه قباله ازدواج و مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی در زمینه قانون حمایت از خانواده و یا سایر مباحث حقوقی دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

اعتراض به قرار رد درخواست اعاده دادرسی

021-88799562

021-88795408

021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067665

گروه وکلای مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

2.2/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *