مستند قانونی جرم فرار مالیاتی و مصادیق آن

مستند قانونی جرم فرار مالیاتی و مصادیق آن

مستند قانونی جرم فرار مالیاتی و مصادیق آن


امروز با بررسی مستند قانونی جرم فرار مالیاتی و مصادیق آن با شما هستیم. 

قبل از اجرایی شدن قانون جدید مالیاتهای مستقیم و آیین نامه اجرایی آن، مجازات جرم فرار مالیاتی صرفا محرومیت از تخفیفات مالیاتی و معافیت های مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم تعیین شده بود و پرداخت جزای نقدی نیز به آن افزوده شده بود.

قانون جدید مالیاتهای مستقیم در ماده 274 ضمن جرم انگاری جرم فرار مالیاتی، مجازات آن را حبس تعزیزری درجه شش تعیین نموده است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی مالیاتی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و متخصص جرایم اقتصادی، در ادامه به مستند قانونی جرم فرار مالیاتی و معرفی بهترین وکیل و مشاور حقوقی مالیاتی شمال تهران خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی مستند قانونی جرم فرار مالیاتی

  • آیا حبس تعزیری درجه شش بابت فرار مالیاتی قابل خرید و یا تبدیل است؟
  • محرومیت از معافیت های مالیاتی از چه تاریخی برای جرم فرار مالیاتی اجرا می شود؟
  • بهترین وکیل و مشاور حقوقی مالیاتی شمال تهران کیست؟

بررسی مستند قانونی جرم فرار مالیاتی

ماده 274 قانون مالیاتهای مستقیم، فرار مالیاتی را صراحتا جرم انگاری و مجازات حبس تعزیری درجة ۶ را برای فرار مالیاتی آن پیش بینی نمود.

در این ماده آمده است: «موارد زیر جرم مالیاتی محسوب می شود و مرتکب یا مرتکبان حسب مورد، به مجازات های درجه ۶ محکوم می گردند:

۱- تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن

۲- اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن

۳- ممانعت از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی خود ا اشخاص ثالث در اجرای ماده(۱۸۱) این قانون و امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی موضوع مواد(۱۶۹) و (۱۶۹مکرر) به سازمان امورمالیاتی کشور و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام.

فضاهای اداری دستگاه ‌های اجرایی کشور

۴- عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با وصول یا کسر مالیات مودیان دیگر و ایصال آن به سازمان امورمالیاتی در مواعذ قانونی تعیین شده

۵- تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگرا، یا معاملات و قراردادهای مودیان دیگر به نام خود برخلاف واقع.

۶- خودداری از انجام تکالیف قانونی در خصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درامدی و هزینه ای در سه سال متوالی.

۷- استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی

که با توجه به این ماده از قانون عناصر تشکیل دهنده جرم فرار مالیاتی را می توان فعالیت در اقتصاد زیر زمینی، انجام معاملات صوری، ارائه بیان فروش کمتر از میزان واقعی، کاهش غیرواقعی ارزش واحد، ثبت معاملات و درآمدها در دفاتر جداگانه، قلمداد نمودن درآمد یا فعالیت از موارد معافیت، تنظیم غیر واقعی حساب سود و زیان، ترازنامه، حساب و خلاصه وضعیت درآمد و هزینه، تنظیم خلاف واقع مدارک تشخیص مالیات (ماده۲۰۱ هرگاه مودی به قصد فرار از مالیات از روی علم و عمد به ترازنامه و حساب سود و زیان یا به دفاتر و اسناد و مدارکی که برای تشخیص مالیات ملاک عمل می باشد و برخلاف حقیقت تهیه و تنظیم شده است استناد نماید.

یا سه سال متوالی از تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان خودداری کند علاوه بر جریمه ها و مجازات های مقرر در این قانون از کلیة معافیت ها و بخشودگی های قانونی در مدت مذکور محروم خواهد شد و ماده ۲۷۴ که در بالا ذکر شده است)، استناد به مدارک خلاف حقیقت، عدم تسلیم اظهارنامه، ترازنامه، حساب سود و زیان، بر شمرد.

وکیل پایه یک در نوشهر

دفتر وکیل و مشاور حقوقی جرایم مالیاتی شمال تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تعیین مالیات، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل جرایم مالیاتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل و مشاور حقوقی جرایم مالیاتی نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.9/5 - (43 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *