مشاوره حقوقی وکلای عدل جویان

مشاوره حقوقی وکلای عدل جویان

مشاوره حقوقی وکلای عدل جویان


امروز با معرفی مشاوره حقوقی وکلای عدل جویان با شما هستیم.

شاید برای شما پیش آمده باشد که برای انتخاب وکیل دچار سردرگمی شده باشید و فکر کنید به اینکه از وکلای به روز و جوان استفاده کنید یا از وکلای با تجربه؟ در میان تبلیغات پر تمطراق موسسات حقوقی بعضا خوانده ایم که نوشته‌اند ”  با گرد هم آمدن نفرات برتر آزمون وکالت دادگستری ” حال پرسش اساسی این است که برای انتخاب نه تنها وکیل حاذق بلکه برای انتخاب متخصص در هررشته ای  آیا  این کفایت می‌نماید که ما به صرف این مدعا که عده‌ای نفرات برتر فلان المپیاد را گردهم آورده ایم به اینگونه تبلیغات اطمینان نماییم و زمام امور خود را به ایشان بسپاریم؟

برای مثال آزمون وکالت که از آن نام بردیم آزمونی است که همه ساله کانون وکلای دادگستری برگزار می‌نماید و دارندگان مدرک کارشناسی حقوق در آن شرکت می‌نمایند و کسب امتیاز قبولی در این آزمون ارتباط مستقیمی با سواد و تخصص اشخاص ندارد چرا که این آزمون البته به شکل انتقاد پذیری صرفا یک آزمون چهارگزینه ای است و این مسئله نمی‌تواند یک وکیل تمام عیار را احراز نماید.

⁠وکیل در دیباجی

پس برای انتخاب وکیل حاذق باید به رزومه کاری آن وکیل مراجعه کرد و البته قدمت در کنار به روز بودن خصیصه اصلی یک متخصص تمام عیار در حرفه وکالت است.محمدرضا مهری قاضی اسبق محاکم و وکیل کنونی دادگستری به عنوان موسسِ نوین ترین موسسه حقوقی حال حاضر کشور تلفیقی از تجربه و به روز بودن اطلاعات را به مخاطبان خود ارایه می‌نماید.

با توجه به تب عید و عیدی کارگران و سوالات عدیده شما عزیزان در زمینه حقوق کار ذیلا به پاسخ چند پرسش به  توضیح برخی موارد پرداختیم .

نکات مهم مشاوره حقوقی وکلای عدل جویان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا به کارگران و کارمندانی که قرارداد کتبی ندارند عیدی آخر سال تعلق می‌گیرد؟

نحوه استفاده از بیمه بیکاری برای کارگران دارای قرارداد کار و فاقد قرارداد کار چگونه است؟

آیا نهار دادن به کارگران الزامی است؟

[/stextbox]

دستمزد اعلام شده برای سال ۹۸ (در لایحه بودجه )از سوی مجلس آیا شامل کارمندان و کارگران بخش خصوصی می‌شود؟

این دستمزد صرفا برای کارمندان دولت است و ارتباطی به کارمندان بخش خصوصی ندارد و طبق قانون کار مرجع تعیین کننده حقوق کارمندان تحت پوشش قانون کار، صرفا شورای عالی کار است نه مرجع دیگری از این رو  جلسه تعیین دستمزد کارمندان بخش خصوصی به جلسه ۲۱/۱۲/۱۳۹۷ این شورا موکول گردیده است.

به چه کارگرانی بیمه بیکاری تعلق نمیگیرد؟

کارگرانی که قرارداد کاری یکساله دارند و برای مثال در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۷ قرارداد آنها پایان می‌پذیرد، می‌توانند مستقیما جهت دریافت بیمه بیکاری مراجعه به مراجع ذی صلاح مراجعه  نمایند، چنانچه کارگری تمایل به ادامه همکاری با کارفرما نداشته باشد اعم از اینکه ترک کار کنند یا استعفا دهند اگر قطع ارتباط ایشان ارادی نباشد به هیچ عنوان به این اشخاص بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد.

اظهارنامه الزام به تنظیم سند رسمی

اشخاصی که در کارهای مستمر فعالیت می‌نمایند تحت دو حالت می‌توانند بیمه بیکاری دریافت نمایند

  • وجود قرارداد یکساله به انضمام نامه عدم نیاز و تسویه حساب ۲- اگر چنانچه قرارداد کاری ندارید یا اخراج شده‌اید دادخواست بازگشت به کار بدهید و سپس بیمه بیکاری مطالبه نمایید.

آیا  کارفرما تکلیف به نهار دادن به کارگران در ساعات عادی و یا اضافه کار دارند؟

قانونگذار هیچ تکلیفی را بر به عهده کارفرما نذاشته است و چنانچه کارگران دادخواستی با این مضمون بدهند استماع نمی‌شود.

آیا به کارگرانی که قرارداد کار کتبی ندارند عیدی تعلق می‌گیرد؟

پاسخ به این پرسش مثبت است و به تمامی کارمندان و کارگران مشمول قانون کار پاداش عیدی تعلق می‌گیرد و به نسبت ماهای فعالیتشان در طول سال به ایشان عیدی پرداخت می‌گردد بدین شکل که دو برابر پایه حقوق این اشخاص باید تعیین شود که به شرط آنکه عدد حاصل از سه برابر پایه حقوق قانونی بالاتر نباشد تقسیم بر دوازده ضربدر تعداد ماه‌های فعالیت شخص می‌گردد.

آیا میزان تحصیلات تاثیری در حقوق دارد و اگر به کارمندی که تحصیلات بالا دارد به اندازه سایرین حقوق داده شود تخلف است؟

در شرکت‌هایی که فاقد طرح طبقه بندی مشاغل هستند، صرفا کارفرما ملکف است به رعایت حداقل های دستمزد و تحصیلات برای کارفرما تکلیف به تعیین حقوق بیشتر ایجاد نمی‌کند.

عدل جویان موسسه حقوقی مهر پارسیان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث قانون کار  و یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه،  و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

دعوای استرداد ثمن معامله

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر 

[/stextbox]
امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *