مشاور حقوقی طلاق

مشاور حقوقی طلاق

مشاور حقوقی طلاق


امروز با موضوع مشاور حقوقی طلاق با شما هستیم.

قانون مدنی تعریفی از طلاق ارائه ننموده است، لیکن طلاق را ویژه‌ی عقد ازدواج دائم می داند و انحلال ازدواج موقت از طریق بذل مدت باقی مانده و یا انقضاء مدت صورت می پذیرد.

در فقه اسلامی، طلاق را زائل شدن قید ازدواج با لفظ مخصوص دانسته اند.

با توجه به اینکه طلاق می تواند با درخواست شوهر یا با درخواست زن و یا با توافق طرفین محقق گردد، لذا هر یک از انواع مزبور دارای شرایط و آثار حقوقی خاصی می باشد، بنابراین متقاضی می بایست با علم و اطلاع کافی نسبت به این امر اقدام نماید.

نکات مهم موضوع معرفی مشاور حقوقی طلاق

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جستجوی وکیل و مشاور حقوقی طلاق در صفحات اجتماعی چگونه انجام می‌شود؟

آیا امکان مذاکره با مشاور حقوقی طلاق از طریق آنلاین و غیر حضوری وجود دارد؟

چگونه می‌توان از صحت اطلاعات در مشاوره حقوقی طلاق مطمئن شد؟

[/stextbox]

 

 

انواع طلاق در قانون خانواده ایران

با عنایت به انواع طلاق و تفاوت نحوه‌ی طرح هر یک از آن ها در دادگاه های خانواده و ارائه ی دلایل، مستندات و منضمات لازم برای طرح هر یک از آن ها، مراجعه به وکیل دادگستری متخصص در دعاوی خانوادگی از جمله در دعوای طلاق امری اجتناب ناپذیر می باشد، چه آنکه صرف مطالعه قوانین مربوطه همچون قانون مدنی و قانون حمایت خانواده، کافی و وافی به مقصود نمی باشد، چه آنکه با مراجعه به قوانین مزبور، صرفاً آگاهی نسبت به احکام و موازین قانونی حاصل خواهد گردید.

حق حبس زوجه چیست؟

لیکن تسلط کافی بر رویه های دادگاه‌های خانواده، محاکم تجدیدنظر استان و نیز شعب دیوان عالی کشور و تشریفات دادرسی دادگاه های مزبور اعم از شرایط شکلی و ماهوی تنظیم انواع دادخواست و نیز نحوه دفاع در هر یک از مراجع مذکور، نیاز به دانش حقوقی و تجربه دارد.

موجبات طلاق در قوانین ایران

موجبات یا اسباب طلاق که خواهان اعم از اینکه شوهر و یا زن باشد، اموری است که مجوز طلاق بوده و خواهان می بایست به آنها استناد نماید، هر چند به موجب ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، شوهر هر وقت بخواهد می تواند زن خود را طلاق دهد، البته قاعدتاً می بایست به دادگاه خانواده مراجعه نموده و با تقدیم دادخواست و رسیدگی از سوی دادگاه و ارجاع موضوع به داوری و در نهایت صدور رأی نهایی مبنی بر گواهی عدم امکان سازش، می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق، زن خود را مطلقه نماید.

هر چند شوهر می تواند هر وقت که بخواهد همسر خود را طلاق دهد، لیکن تحقق این امر منوط به تأدیه حقوق مالی زن، از جمله مهریه، نفقه و اجرت المثل می باشد، بنابراین اخذ مشاوره حقوقی از وکیل دادگستری و مشاور حقوقی طلاق به منظور تقدیم دادخواست طلاق از طرف زوج امری لازم می باشد.

معرفی بهترین مشاور حقوقی طلاق در ایران

مشاور حقوقی طلاق، چه آنکه دادخواست طلاق از سوی زوج و یا زوجه تقدیم شده باشد، می تواند با ارائه خدمات حقوقی لازم، کافی و به موقع در پیشگیری از تضییع حقوق قانونی هر یک از زوجین موثر واقع شود.

وکیل مجرب جعل زعفرانیه

ضمن اینکه بدیهی است که برای اقدام به انجام هر امری در خصوص امور، موضوعات و دعاوی خانوادگی، مراجعه به مشاور حقوقی می تواند تا حد زیادی از اتلاف وقت و صرف هزینه های مادی و معنوی جلوگیری نماید.

مشاور حقوقی طلاق می تواند اطلاعات جامع و کاملی در مورد مسائل حقوقی، قضایی و رویه دادگاه های خانواده در مورد طلاق و نحوه پرداخت مهریه و نفقه و نیز تعلق گرفتن اجرت المثل و نحوه اجرایی شدن تنصیف دارایی زوج و موضوعاتی همچون حضانت فرزندان و امثالهم را به هر یک از زوجین متقاضی طلاق ارائه نماید تا متقاضی طلاق با علم و آگاهی لازم اقدام به تقدیم دادخواست طلاق اقدام نماید و حتی در مواردی از تقدیم دادخواست طلاق صرف نظر نماید.

لیستی از مدارک و مستندات

مشاور حقوقی طلاق می تواند لیستی از مدارک و مستنداتی را که هر یک از زوجین جهت تقدیم دادخواست می بایست آن ها را ضمیمه دادخواست خود نماید به متقاضی ارائه نماید.

چرا که به طور مثال هنگامی که زن به موجب محکومیت قطعی شوهر به بیش از ۵ سال حبس بخواهد تقاضای طلاق نماید و یا اینکه به واسطه ترک زندگی مشترک شوهر به مدت بیش از شش ماه متوالی بخواهد درخواست طلاق نماید، در هر یک از موارد مزبور نیاز به ارائه مدارک، مستندات و منضمات خاصی جهت اثبات ادعای خود دارد، در این میان، نقش مشاور حقوقی طلاق از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد، چه آنکه با دلالت و راهنمایی زوجه به تهیه ی دلایل و مستندات لازمه، راهگشای احقاق حق زوجه می باشد.

لیست اموال قابل توقیف برای مهریه

در بسیاری از موارد زوجین با توافق یکدیگر و با جری تشریفات قانونی و قضایی، اقدام به طلاق توافقی می نمایند، لذا با توجه به اینکه در طلاق توافقی نیاز به توافق نمودن در خصوص مسائل مالی و غیرمالی میان زوجین می باشد، لذا هر یک از زوجین می توانند با مراجعه به مشاور حقوقی طلاق، از آثار اقدام خود و توافقات و تفاهماتی که می توانند به منظور جلوگیری از تضییع حقوق قانونی خود انجام دهند اطلاع حاصل نموده و با علم و اطلاع کافی از آثار حقوقی طلاق توافقی، نسبت به انجام این امر اقدام نمایند.

خدمات گروه وکلای مهر در پرونده طلاق

با توجه به اینکه به موجب قوانین موضوعه و مقررات جاریه در نظام حقوقی ایران، تنها افرادی می توانند در مسائل حقوق خانواده از جمله در مورد طلاق نسبت به ارائه مشاوره حقوقی اقدام نمایند که وکیل دادگستری باشند، لذا هر چند شخصی در رشته حقوق فارغ التحصیل گردیده باشد، لیکن به واسطه اینکه دارای پروانه وکالت معتبر نبوده و در دعاوی خانوادگی مانند طلاق به وکالت نپرداخته و واجد تجربه و تخصص کافی نمی باشد، بدیهی است که نمی توانید مشاوری مطمئن برای متقاضیان طلاق باشند.

با توجه به الزام قانونی مبنی بر وکیل بودن مشاور حقوقی طلاق، بدیهی است که مراجعه به وکیل دادگستری متخصص در طلاق به منظور اخذ مشاوره حقوقی طلاق، امری لازم و ضروری می باشد.

گروه وکلای مهر با بهره گیری از وکلای متخصص و زبده و با بهره گیری از خدمات قضات سابق دادگستری و اساتید دانشگاه، همواره مشاور حقوقی مطمئن و امین در خصوص دعاوی خانوادگی از جمله طلاق برای شهروندان محترم می باشد.

مهریه عند الاستطاعه

مشاور حقوقی طلاق

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل طلاق، مشاوره آنلاین با وکیل طلاق، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *