مشکلات زندگی در کانادا

مشکلات زندگی در کانادا

مشکلات زندگی در کانادا


امروز با موضوع بررسی مشکلات زندگی در کانادا با شما هستیم.

طبیعی است که هر کاری هم مزایا و هم معایبی دارد، مهاجرت به کشوری دیگر نیز از این قاعده مستثنا نیست.

کشور کانادا علاوه بر اینکه راه‌های آسانی را برای مهاجرت پیش روی متقاضیان قرار داده است و اگرچه نسبت به کشورهای دیگر، طبق قوانین مهاجرتی کانادا، افراد آسانتر می‌توانند به اقامت دایم برسد، مشکلاتی نیز دارد.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، تنها موسسه حقوقی دارنده نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک در ایران، با همکاری مشاورین مهاجرتی کانادا، اقدام به بررسی مشکلات زندگی در کانادا نموده است.

نکات مهم در موضوع بررسی مشکلات زندگی در کانادا

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

مشکلات زندگی در کانادا برای مهاجران چیست؟

آیا کانادا گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت محسوب می‌شود؟

تفاوت فرهنگی به چه میزان می‌تواند سبب مشکل زندگی در کانادا شود؟

موانع و مشکلات یافتن کار در کانادا چیست؟

[/stextbox]

 

عمده مشکلات زندگی در کانادا برای مهاجران

مشکل زبان

مهمترین مشکلی که مهاجران با آن روبه‌رو هستند مشکل زبان است. زمانی که شما به زبان کشور مقصد تسلط نداشته باشید و در برقراری ارتباط با مردم ناتوان باشید، به طبع تمام جنبه‌های زندگیتان اعم از: تحصیل، کار و یا حتی یک خرید ساده روزانه، دچار اختلال می‌شود.

شما برای مدیریت و یا پیشگیری از این مشکل باید سطح زبانتان را ارتقا ببخشید و کسانی که به زبان فرانسه تسلط دارند نیز می‌توانند به زبان فرانسه در کانادا صحبت کنند.

مشکل کار

دومین مشکل بزرگی که پیش روی مهاجران کانادا است مشکل پیدا کردن کار مناسب است؛ که هم بتوانند مخارج زندگی خود در کانادا را تامین نمایند و هم بتوانند جایگاه مناسبی را در جامعه کانادا بدست بیاورند.

تحصیل پزشکی در کانادا

ایرانیان برای پیدا کردن کار در کانادا با 3 مانع مواجه هستند:

  • مسلط نبودن به زبان این کشور
  • معادل سازی مدرک تحصیلی
  • تجربه کاری مرتبط

برای تسهیل فرآیند یافتن کار در این کشور، ابتدا باید مدرک تحصیلیتان معادل‌سازی شود تا بتوانید کار مناسب و در راستای رشته تحصیلیتان پیدا کنید.

کسانی که تجربه کاری چند ساله در حرفه‌ای را دارند باید به دنبال کاری باشند که تجربه کاری لازم را در آن داشته باشند.

مشکل مسکن در کانادا برای مهاجرین

یکی از الویت‌های مهاجران یافتن مسکن متناسب با بودجه‌شان است. اگرچه پایین بودن سطح دانش زبان برای مهاجران مشکل بزرگی محسوب می‌شود، اما مطلع نبودن از بازار مسکن کشور مقصد، اصلی‌ترین مشکل مهاجران است.

البته کشورها برای سازماندهی مهاجران پیشنهاداتی را برای تهیه مسکن ارایه می‌دهند تا روند آشنایی با بازار مسکن در کشور خود را برای مهاجران تسهیل کنند.

در کانادا بخشی در سازمان اسکان ملی (CMHC) به مهاجران اختصاص داده شده است تا بتوانند اطلاعات مربوطه را به ‌دست آورند و با روند خرید یا اجاره ملک در کانادا آشنا شوند.

مشکلات دسترسی به خدمات

طبیعتاً سطح کیفیت و نوع خدماتی که کشور مقصد به شما ارایه می‌دهد، نسبت به کشوری که در آن زندگی می‌کردید بسیار متفاوت است. برای یافتن اطلاعات کافی نسبت به خدماتی مانند مشاوره‌های حقوقی و دسترسی به خدمات اجتماعی و درمانی، لازم است شما به زبان آن کشور تسلط داشته باشید.

در تمامی کشور‌ها مراکزی تحت عنوان مراکز و یا سازمان خدمات اجتماعی وجود دارد که برای ارایه اطلاعات به مهاجران کمک می‌کنند؛ همچنین برای کسانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، مترجمانی در این مراکز هستند که به این افراد کمک کنند.

وکیل مهاجرت آنلاین

مشکلات حمل و نقل

مشکل دیگری که وجود دارد مشکل آشنایی با حمل و نقل کانادا است، که خب به طبع آشنایی با حمل و نقل دسترسی شما به خانه، دانشگاه و محل کارتان را بسیار آسان می‌کند. در این رابطه مشکلی که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد این است که آیا گواهینامه رانندگی‌ای که دارید در کشو کانادا معتبر هست یا خیر؟

پر واضح است که گواهینامه شما در کشور کانادا اعتباری ندارد و برای اعتبار بخشیدن به گواهینامه‌تان مستلزم پرداخت هزینه زیادی هستید؛ اما در ابتدا برای مدت کوتاهی، با داشتن اجازه‌نامه بین‌المللی، با داشتن گواهینامه کشورتان اجازه تردد با خودروی شخصیتان را خواهید داشت.

با توجه به قوانینی که دولت کانادا وضع کرده است، گواهینامه توسط دولت منطقه و ایالت صادر می‌گردد، که شما بعد از آشنایی کامل با شرایط و قوانین ایالتی مجاز به دریافت گواهینامه می‌شوید. با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی کشور کانادا، شاید بتوان گفت زندگی در کانادا برای ایرانیان از این حیث کمی پیچیده می‌شود! احترام به قوانین و تطبیق با فرهنگ عمومی شاید از مهمترین مشکلات زندگی درکانادا برای ایرانیان باشد.

مشکلات تفاوت فرهنگی بین ایران و کانادا

با توجه به تجربیات مهاجران می‌توان گفت تفاوت‌های فرهنگی مهمترین مشکل زندگی در کانادا برای ایرانیان به ویژه خانواده‌ها باشد. تفاوت‌های فرهنگی در مواردی می‌تواند منجر به تنها شدن مهاجر شود و احتملاً مشکلات روانی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

بر اساس فرهنگ کشور ما افراد برای حل مشکلات با خانواده‌ی خود به عنوان اولین نفرات مشورت می‌کنند، در حالی که در کشورهای غربی عمدتاً فردگرایی بر خانواده‌ها حاکم است؛ و این امر ممکن است سبب احساس گم‌شدگی و یا عدم‌پذیرش از جامعه شود. البته مزیتی که کشور کانادا دارد این است که، در برخی از شهرهای بزرگ این کشور، اجتماعاتی از مهاجران وجود دارد که این گروه‌های اجتماعی به نوعی حامی کسانی هستند که به تازگی زندگی در یک کشور جدید را شروع کرده‌اند، که این امر کانادا را به عنوان یکی از کشورهای ایده‌آل برای مهاجرت مستثنا کرده است.

کارهای بدون سرمایه‌گذاری در اتریش

در هر حال کسب اطلاعات لازم و درک و پذیرش اختلافات فرهنگی پیش از مهاجرت، قطعاً بسیار مفید خواهد بود.

وکیل مهاجرت به کانادا در ایران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، ثبت شرکت در کانادا، اقامت دایم کانادا و دیگر امور مهاجرتی به هموطنان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره حقوقی مهاجرت با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 9 الی 19 و پنجشنبه‌ها 9 الی 15 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

دپارتمان مهاجرت و حقوق بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان

 

[/stextbox]

 

 

 

 

5/5 - (16 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *