مهاجرت به آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان

مهاجرت به آذربایجان


امروز با موضوع مهاجرت به آذربایجان با شما خواهیم بود.

جمهوری آذربایجان بزرگ‌ترین کشور قفقاز در قاره اروپا در کنار دریای خزر است که از ناحیه جنوب با ایران، از ناحیه غرب با ارمنستان و ترکیه، از ناحیه شمال غربی با گرجستان و از ناحیه شمال نیز با روسیه همسایه و هم‌مرز است. پایتخت این جمهوری باکو نام دارد و 9.125 میلیون نفر جمعیت، زبان اصلی مردمان آذربایجان ترکی آذربایجانی است.

جمهوری آذربایجان با بهره‌مندی از ذخایر نفت و گاز توانست وارد عرصه‌ی برقراری مراودات با شرکت‌های خصوصی بین‌المللی شده تا با واردات و توزیع محصولات، اقتصاد خود را بهبود بخشد که در این زمینه تا کنون بسیار موفق بوده است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص مهاجرت به آذربایجان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای مهاجرت به آذربایجان از چه طریقی می‌توان اقدام کرد؟

برای تحصیل در آذربایجان نیاز به ارایه مدرک زبان است؟

ثبت شرکت در آذربایجان چه شرایطی دارد؟

آیا از طریق ازدواج در آذربایجان می‌توان اقامت دایم را دریافت کرد؟

[/stextbox]

 

روش‌های مهاجرت به آذربایجان

برنامه‌های مهاجرتی که دولت آذربایجان برای متقاضیان مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است همانند سایر کشورها شامل: مهاجرت کاری، ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در آذربایجان، تحصیل در آذربایجان، تولد فرزند در آذربایجان و ازدواج در آذربایجان می‌شود؛ که هر کدام از این برنامه‌ها شرایط مختص به خود را دارند که در این مقاله به بررسی این شرایط می‌پردازیم.

  • مهاجرت به آذربایجان از طریق کار

کشور آذربایجان نیز در بین کشورهایی که درصد نرخ بیکاری بسیار پایینی دارند قرار گرفته است. برای دریافت ویزای کار آذربایجان همانند دیگر کشورها باید یه نامه دعوت به کار از طرف یک کارفرمای آذربایجان داشته باشند و کارفرما نیز باید از سوی اداره کار کشور خود مجوز دریافت کند. برای دریافت این نامه دعوت از طرف کارفرما تمام شرایط شما اعم از:میزان تحصیلات، سوابق کار (برای مهاجرت به آذربایجان با ویزای کار، متقاضی باید حداقل 5 سال سابقه کار و سابقه بیمه داشته باشند)، سطح دانش زبان ترکی یا انگلیسی، سن، وضعیت تاهل و وضعیت جسمانی بررسی می‌شود و اگر مطابق با قوانین کار آذربایجان برای مهاجران باشد، ویزای کار برای مهاجرت به آذربایجان را نیز دریافت می‌کنید.

وظایف سازمان تامین اجتماعی

مدت اعتبار ویزای کار آذربایجان بسته به مدت اعتبار قراردادی که بین کارفرما و متقاضی کار در آذربایجان منعقد می‌شود، دارد. اگر قرارداد کاری از طرف کارفرما یکساله باشد جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا عملکرد فرد در 6 ماه گذشته از یک سال کاری در آذربایجان بررسی می‌شود و اگر تمامی وظایف قید شده در قرارداد را بدون عیب و نقص انجام داده باشد ویزای کار وی مجدد تمدید می‌گردد.

  • مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در آذربایجان یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آذربایجان است.

جمهوری آذربایجان با بهره‌مندی از ذخایر نفت و گاز از رونق اقتصادی بسیار خوبی برخوردارد است و براساس آخرین تحقیقات کارشناسان اقتصادی به این نکته پی برده‌اند که در سال 2000 نرخ تورم در آذربایجان 0% بوده است. جمهوری آذربایجان توانست با اجرایی کردن اصلاحات و وضع قوانین جدید مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه‌گذاری، روند مهاجرت از این طریق را تسهیل بخشد و مدت زمان ثبت شرکت و یا سرمایه‌گذاری را از 61 روز به 11 روز کاهش دهد.

برخی اصلاحاتی که دولت آذربایجان اجرایی کرده است به شرح ذیل می‌باشد:

متقاضی برای خرید سهام شرکت‌های فعال محدودیتی ندارند.

بدون نیاز به دریافت مجوز می‌توانند شعبه شرکت فعال خود را ثبت کنند.

بدون داشتن مجوز می‌توانند سهام در بورس را خریداری کنند.

متقاضی مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه‌گذاری می‌تواند 100% سهام یک شرکت را خریداری کند.

متقاضی مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت اقامت دایم آذربایجان با ارایه یک توجیه‌نامه فوق‌العاده قوی و داشتن حداقل سرمایه 50.000 منات آذربایجان یا 65.000 دلار در حساب بانکی خود می‌توانند برای دریافت اقامت دایم آذربایجان اقدام کنند.

  • مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج

برای مهاجرت به آذربایجان از طریق ازدواج در آذربایجان، در صورتیکه مهاجر با فردی که تابعیت آذربایجان را دارد ازدواج نماید می‌تواند تحت شرایطی تابعیت همسرش را کسب ‌نماید. برای تبدیل اقامت موقت به دایم بعد از ازدواج با یکی از اتباع آذربایجان، باید 2 یا 3 سال از زمان ازدواج گذشته باشد و منجر به طلاق نشده باشد تا اقامت موقت فرد تبدیل به اقامت دایم شود. با ازدواج با یکی از اتباع آذربایجانی، بعد از گذشت مدت کوتاهی از دریافت اقامت دایم، اقامت دایم فرد تبدیل به تابعیت می‌شود.

  • مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل

کیفیت تحصیل و هزینه‌های بسیار مطلوب تحصیل و زندگی در باکو که پایتخت آذربایجان است و حتی دیگر شهرهای اذربابجان، باعث شده تا متقاضیان تحصیل در خارج ازکشور، کشور آذربایجان را انتخاب کنند. دانشجویان علاوه بر بهره‌مندی از تحصیل با کیفیت عالی و هزینه مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی امکان کار کردن در آذربایجان را براساس فرصت‌های شغلی مناسبی که دولت آذربایجان ایجاد کرده است دارند.

نمونه رای دعوای تقابل خلع ید

تحصیل در دانشگاه‌های آذربایجان هم به زبان ترکی و هم به زبان روسی امکان‌پذیر است، اما انتخاب زبان تحصیل در آذربایجان به عهده خود دانشجو است. هزینه‌های تحصیل در آذربایجان با توجه به رشته، شهر و دانشگاه انتخابی دانشجو متغیر است، اما به طور میانگین از سالی 500 دلار شروع خواهد شد.

بهترین وکیل مهاجرت به آذربایجان در تهران

موسسه حقوقی مهاجرتی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمد رضا مهری بهترین وکیل و مشاور امور مهاجرتی در تهران، از ابتدا نسبت به ارایه مشاوره حقوقی دقیق و راهنمایی جهت بررسی شرایط هر یک از طرق مهاجرت به آذربایجان و مشاوره حقوقی در زمینه مهاجرت و سایر امور حقوقی در کنار شماست.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت برقراری ارتباط با دفتر مهاجرت به آذربایجان، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

گروه وکلای مهر- دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *