مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان

بخشی از خاک کشور گرجستان، مانند ترکیه، در خاک اروپا قرار دارد. نزدیکی و قرابت فرهنگی ترکیه و گرجستان به ایرانی ها، وجود اقوام گرجی در ایران که در زمان جنگهای دوران صفو یان و قاجار، به ایران کوچانده شده اند، تمایل مردم ایران را به مهاجرت به گرجستان افزایش داده است. اما وضعیت سیاسی و اجتماعی گرجستان پس از استقلال از شوروی و داعیه جدایی طلبی در بخش هایی از این کشور که مناطق مهمی را در بر می گیرد، مانع جذب کامل سرمایه گذاری خارجی در گرجستان شده است. با توجه به سوالات متعدد موکلین موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و کاربران شبکه های اجتماعی گروه وکلای مهر، دفتر وکالت محمد رضا مهری در تهران، مبنی بر استعلام بهترین روش مهاجرت به گرجستان و راه‌های قانونی مهاجرت به گرجستان، گروه پژوهشی وکلای مهر، تصمیم گرفت تا طی نوشتاری مختصر، موضوع مهاجرت به گرجستان، اقامت گرجستان با خرید ملک، ثبت شرکت در گرجستان، اقامت گرجستان از طریق ازدواج، سرمایه گذاری در گرجستان، شرایط تحصیل و زندگی در گرجستان، بررسی درخواست پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، روابط گرجستان با اروپا، شرایط خرید پاسپورت گرجستان و ویزای کار گرجستان را برای عزیزان توضیح داده و به سوالات درباره مهاجرت به گرجستان پاسخ داده شود.

سوالات مرتبط با موضوع مهاجرت به گرجستان

  • آیا مهاجرت به گرجستان و یا مهاجرت به کشورهای آسیای مرکزی به لحاظ حقوقی انجام پذیر است؟
  • با توجه به عدم ثبات سیاسی گرجستان، مهاجرت به گرجستان چه مزایا و معایبی دارد؟
  • تحصیل در دانشگاهها و مدارس گرجستان چگونه امکان‌پذیر است؟ آیا می توان اقامت پس از تحصیل در گرجستان را اخذ نمود؟
  • مهاجرت به گرجستان از طریق خرید ملک در گرجستان معقول است؟ خرید ملک در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟
  • ویزای کار گرجستان چگونه قابل اقدام است؟ آیا امکان خرید پاسپورت گرجستان وجود دارد؟ سرمایه گذاری و خرید ملک در گرجستان با چه مبلغی امکان‌پذیر است؟
  • بهترین وکیل مهاجرت به گرجستان در تهران کیست و چگونه می توان به دفاتر مهاجرتی خارج از کشور اعتماد کرد؟
  • شرایط مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج چیست؟ اقامت دائم گرجستان چگونه صادر می‌شود؟ پاسپورت هم میهنی گرجستان چیست و برای چه افرادی صادر می‌شود؟
کارهای بدون سرمایه‌گذاری در گرجستان

راه‌های مهاجرت به گرجستان

۱: ثبت شرکت در گرجستان: یکی از معمول ترین روش ها برای دریافت اقامت گرجستان، ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در گرجستان است. لازم به ذکر است ثبت شرکت در گرجستان، لازم است کاملا قانونی و واقعی انجام پذیرد و قبل از ثبت شرکت در گرجستان، اجاره یا خرید محل شرکت و ارائه نشانی به پلیس مالیاتی و بازرس اداره ثبت شرکت ها لازم است.  شرکت ثبت شده برای متقاضی به صورت General trading و کاملا قانونی نسبت به انجام امور تجاری یا خدماتی اقدام خواهد نمود. هر شرکت لازم است دارای کد مالیاتی، مهر شرکت، اساسنامه به دو زبان انگلیسی و گرجی، آدرس دائمی و معتبر باشد. پس از ثبت رسمی شرکت، فعالیت ان آغاز شده و مالیات ماهانه قراردادهای تجاری و حقوق کارمندان محاسبه و پرداخت خواهد شد. دقت داشته باشید پس از ثبت شرکت در گرجستان و شروع فعالیت شرکت، کلیه مخارج شرکت با ارائه رسید قابل اثبات است. پس از تایید فعالیت شرکت در گرجستان، اقامت یکساله به مالک و مدیر شرکت داده می‌شود و سپس می‌تواند با اثبات رابطه، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز برای دریافت اقامت یکساله گرجستان معرفی نماید.

۲: ازدواج با شهروند گرجستان: راه بعدی مهاجرت به گرجستان، ازدواج با یکی از اتباع گرجستان می‌باشد. ازدواج زن خارجی با مرد گرجی، معمولا بعد از یکسال منجر به اخذ پاسپورت کشور گرجستان می‌شود. اما ازدواج مردان با زن گرجی، در صورت احراز کامل صوری نبودن ازدواج، تا سه سال برای اخذ شهروندی گرجستان زمان لازم دارد. به دلیل انجام ازدواج‌های صوری و قراردادی جهت دریافت پاسپورت گرجستان، به هیچ عنوان مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج صوری با شهروند گرجی، راه مناسبی نیست. قوانین گرجستان مانند قوانین اتحادیه اروپا تدوین شده است و در صورت کشف صوری بودن ازدواج، ممکن است موضوع به اخراج از خاک گرجستان ختم شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

۳: ویزای کار گرجستان: مهاجرت به گرجستان از طریق دریافت ویزای کاری گرجستان راه بعدی مهاجرت به گرجستان است. اقامت کاری در گرجستان به نوعی از اقامت گفته می‌شود که شخص برای یک شرکت ثبت شده در گرجستان کار کند. ملیت صاحبان شرکت مهم نیست و همین که شرکتی به صورت قانونی در گرجستان ثبت شده باشد، و شما کارمند و حقوق بگیر در گرجستان باشید، می توانید با گرفتن نامه رسمی از شرکت درخواست مجوز اقامت گرجستان را ارائه نمایید. لازم به ذکر است اقامت کاری گرجستان نیز شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی نیز می‌شود.

۴: اقامت تحصیلی در گرجستان: مانند همه کشورها، کالج ها و دانشگاههای گرجستان نسبت به پذیرش دانش آموز و دانشجوی بین‌المللی رویکرد مثبتی دارند. دارا بودن ویزای تحصیلی گرجستان این امکان را به دانشجو می‌دهد که با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه محل تحصیل، درخواست اقامت گرجستان را ارائه نماید. اما طول مدت تحصیل، جهت دریافت پاسپورت گرجستان، در شمار سوابق فرد محسوب نمی‌شود. مگر اینکه در زمان تحصیل اقدام به ثبت شرکت یا کار آفرینی در گرجستان و پرداخت مالیات شود که در این صورت جزو سنوات اقامت در گرجستان محسوب خواهد شد. تحصیل در دانشگاههای خارجی که در گرجستان شعبه دارند نیز امتیازی جهت اخذ اقامت گرجستان محسوب می‌شود. انصراف از تحصیل و یا اخراج از دانشگاه، موجب ابطال اقامت شخص خواهد شد. جهت مشاوره درباره راه‌های قانونی مهاجرت به گرجستان با مشاورین فارسی زبان گروه وکلای مهر تخصصی ترین گروه وکلای مهاجرتی در ایران مشاوره نمایید.

دانشگاه پزشکی تفلیس

۵: خرید ملک در گرجستان: بر اساس قانون جدید مهاجرت به گرجستان، هر فرد خارجی با خرید ملک در گرجستان که حداقل قیمت ان از ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا کمتر نباید باشد، می‌تواند اقامت کشور گرجستان را به دست آورد. اقامت گرجستان از طریق خرید ملک یکساله است و هر سال نیاز به تمدید است. دارد. با خرید ملک در گرجستان امکان دریافت پاسپورت گرجستان وجود ندارد. در کشور گرجستان، اجرای قانون رکن مهمی است و امکان اینکه شخصی با ادعای داشتن روابط نزدیک با دولت گرجستان امکان دریافت تابعیت گرجی برای شما را خواهد داشت، ادعایی کذب و کلاهبرداری موسسه های مهاجرتی از متقاضیان مهاجرت به گرجستان است. مزیت خرید ملک در گرجستان نسبت به ترکیه، شانس بیشتر گرجستان جهت الحاق به اتحادیه اروپا و ارزان بودن قیمت ملک در گرجستان است. هر چند عدم ثبات سیاسی در گرجستان، نگرانی هایی را نیز جهت سرمایه گذاری در گرجستان به همراه دارد.

۶: سرمایه گذاری در گرجستان: سرمایه گذاری در هر یک از صنایع گرجستان به مبلغ ۳۰۰ هزار لاری گرجی، می‌تواند موجبی برای دریافت اقامت دائم گرجستان برای سرمایه گذار و اعضای خانواده وی باشد. سرمایه گذاری در گرجستان، یکی از آسانترین راه‌های مهاجرت با گرجستان و اخذ اقامت دائم گرجستان می‌باشد. باید توجه داشته باشید که منبع تامین سرمایه و سورس سرمایه باید مشخص باشد تا به اتهام پولشویی تحت تعقیب قرار نگیرید. منابع سرمایه گذاری در گرجستان باید کاملا شفاف و قابل اثبات باشد. دقت داشته باشید که در تمامی پروسه سرمایه گذاری لازم است تا از مدارک و اسناد پرداختی رسید دریافت نمایید.

اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

۷: پاسپورت هم میهنی گرجستان: افراد ایرانی که اصلیت آن‌ها گرجی می باشد، با اثبات اصالت گرجستانی، درخواست خود را به اداره اقامت گرجستان ارائه می‌نمایند. پس از بررسی و تایید هویت و اصالت مدارک ابرازی، پاسپورت هموطنی گرجی که نوعی اجازه ورود و اقامت بدون ویزا در گرجستان است به شخص داده می‌شود و پس از طی مراحلی در دو سال، می‌توانند پاسپورت گرجستان را دریافت نمایند. بنا براین تولد فرزند  در گرجستان از پدر و مادر غیر گرجی، باعث اخذ تابعیت و اقامت گرجی نمی‌شود و سیستم اعطای تابعیت گرجستان خون محسوب می‌شود، داشتن ریشه و اث=صالت گرجی، می‌تواند با وجود سایر شرایط موجبی برای اخذ شهروندی و پاسپورت گرجی شود.

۸: پناهندگی در گرجستان: مهاجرت غیر قانونی به گرجستان و اعلام پناهندگی در گرجستان، مانند سایر کشورها قابل توصیه نیست. گرجستان به کنوانسیون ژنو و پناهندگی سازمان ملل متحد ملحق شده است و در صورت دارا بودن شرایط واقعی پناهندگی طبق قوانین کنوانسیون، پذیرش پناهجو در این کشور منعی ندارد. اما اقامت غیر قانونی در گرجستان و هر کشور دیگری با توجه به وجود راهکارهای متعدد مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت موقت یا دائم گرجستان هیچ گاه مورد توصیه گروه وکلای مهر نبوده و نیست. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان هیچ گونه خدمات اعم از مشاوره و انجام امور مربوط به پناهندگی را انجام نداده و نخواهد داد. راه‌های قانونی و متعدد مهاجرت به گرجستان به صورت مختصر به عزیزان یادآوری شد و می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از طریق گفتگوی آنلاین با مشاورین ما از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید

استان‌های گرجستان

وکیل مهاجرت به گرجستان در تهران

اخذ مشاوره حقوقی قبل از مهاجرت و آگاهی از آثار و تبعات مهاجرت به گرجستان، و یا هر کشور دیگری می‌تواند راهگشا و تضمین کننده اشتباه کمتر در مهاجرت باشد. متون اصلی و لینک ها پیونده ای مرتبط با قوانین مهاجرتی همه کشورها در وب سایت رسمی گروه وکلای مهر قرار داده شده است. تمامی اطلاعات مربوط به مهاجرت در وب سایت دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره تغییرات قوانین مهاجرت به گرجستان، آخرین قوانین سرمایه گذاری در گرجستان، نحوه انجام پرونده‌های سرمایه گذاری و خرید ملک در گرجستان و همچنین موسسه های حقوقی معتبر و وکیل مهاجرت به گرجستان در تهران با گروه وکلای مهر تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره حضوری از بهترین وکلای مهاجرتی در ایران، معتبرترین موسسه جهت عقد قرارداد به عزیزان معرفی خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *