مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی

مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی

مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی


امروز با بررسی موضوع مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی با شما هستیم.

مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی، عموما از طریق همسایگان این کشور انجام می‌شود. آفریقای جنوبی یک ملت است که با همسایگان فقیرنشین ادغام شده است.

درآمد سرانه در آفریقای جنوبی ۲،۵۶۰ دلار در مقایسه با موزامبیک ۸۰ دلار و ۶۵۰ دلار در زیمبابوه است. ارتش آفریقای جنوبی برآورد می کند که تعداد مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی حدود پنج میلیون نفر (۱۲ درصد جمعیت) است، اما اذعان می کند که این تعداد می‌تواند ۸ میلیون (۲۰ درصد) باشد.

بسیاری از مهاجران غیرقانونی در آفریقای جنوبی از موزامبیک، زیمبابوه و لسوتو هستند و بسیاری از آن‌ها در صنعت نیشکر یا مزارع پنبه کار می کنند.

در پنج ماه اول سال ۱۹۹۵، ارتش ۲۴۴۷ مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی را بدون اسناد عبور داد.

گروه وکلای مهر، با همکاری مرکز مطالعه و تحقیقاتی دفتر وکالت محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، اقدام به جمع آوری اطلاعات درباره معظل مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی و همچنین مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی توسط پناهجو یان متواری از نظام آپارتاید، نموده که حاصل تلاش همکاران را در ادامه خواهید خواند.

مهاجرت به آمریکا

سوالات متداول درباره مهاجرت قاچاقی به آفریقای جنوبی

  • مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی و مهاجرت قاچاقی به آفریقای جنوبی چه معایبی دارد؟
  • راههای مهاجرت قانونی به آفریقای جنوبی کدام است؟
  • وکیل پایه یک دادگستری جهت مشاوره حقوقی آفریقای جنوبی کیست؟

راههای مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی

دولت آفریقای جنوبی، تمایلی به تخطی از قوانین کشورهای همسایه ندارد و بسیاری از افرادی که از آپارتاید فرار کرده اند، به آفریقای جنوبی پناه می برند.

در عین حال، عصبانیت در برابر مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی رو به افزایش است. مرکز مطالعات سیاسی  ژوهانسبورگ بر اساس اطلاعات دریافتی از مراککز معتبر نظر سنجی، گزارش داد که اکثر مهاجران غیر قانونی آفریقای جنوبی مسئولیت نرخ بیکاری بالا، بی خانمانی و سایر مشکلات اجتماعی را در آفریقای جنوبی دارند.

برخی از دولتها مایل به دیدن مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی به خاطر شهروندی آفریقای جنوبی هستند. دیگران می خواهند یک سیاست مهاجرت منطقه ای با مقررات و دیگران، خواستار توسعه کشورهای همسایه فقیر شده باشند تا انگیزه اقتصادی را ترک کنند. پلیس آفریقای جنوبی گزارش داد که سوازیلند به عنوان یک راه اصلی برای مهاجرت غیر قانونی برای ورود به آفریقای جنوبی تبدیل شده است.

سندیکای سواعی اسناد جعلی ارائه می‌دهد که مهاجران غیرقانونی برای ورود به آفریقای جنوبی استفاده می کنند.

بسیاری از بیگانگان غیرقانونی در آفریقای جنوبی دستگیر شده به پلیس مرزی گفته اند که کنترل در مرز موزامبیکا نسبت به مرز سو ازیه تنگ تر است.

ارتش آفریقای جنوبی از دولت خواسته است تا ولتاژ برق را روی حصار بین موزامبیک و پارک ملی کورگر آفریقای جنوبی در سو ازیلند برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی به آفریقای جنوبی به کار بگیرد.

ویزای ازدواج آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در سال ۱۹۹۰ تغییرات در نرده های الکتریکی در مرزهای خود را از شوک های کشنده به محیطی که فقط شوک خفیفی را فراهم می کند تغییر داد.

این حصار در ابتدا ساخته شده بود تا از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ توسط چریک های کنگره ملی آفریقا عبور کند. گروه های حقوق بشر ادعا می کنند که این حصار مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی را متوقف نخواهد کرد.

دو نوع مختلف مهاجران غیرقانونی در آفریقای جنوبی وجود دارند

کسانی که مایل به کمک به اقتصاد و کسانی هستند که اهداف بدخواهی دارند.

 بسیاری از مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی دائما اقامت نداشته اند، آن‌ها می آیند و می روند. بعضی از مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی به طور دائم ماندند و مرتکب جنایات شدند، اما مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی متولد نشده اند، ولی در آفریقای جنوبی زندگی می کنند و مرتکب جنایت می‌شوند.

برخی از مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی، ابزارهایی برای کمک به اقتصاد آفریقای جنوبی داشتند و همچنین کالاها را برای فروش مجدد در کشورهای مبدأ خود خریداری کردند.

“بسیاری از مهاجران از آفریقا، به آفریقای جنوبی، با استفاده از اسناد و مدارک، استفاده از وسایل قانونی و یا خرید مواد غذایی و یا خرید کالاهای فله، می پردازند. مهاجران به آفریقای جنوبی نیز مالیات می پردازند.

زمانی که مهاجران در آفریقای جنوبی کالاهای خود را در فروشگاه های خرده فروشی خود خریداری می کنند و همچنین در آفریقای جنوبی مشاغل را پشتیبانی می کنند میتوانند اقامت داشته باشند.

مهاجران قانونی به آفریقای جنوبی که از اسناد حقوقی برای ورود به کشور استفاده می کنند دولت آفریقای جنوبی قدردانی میکند و مهاجرت قانونی به آفریقای جنوبی اطمینان می‌دهد که مهاجران مانند شهروندان آفریقای جنوبی هستند و همچنین به تنوع و انسجام اجتماعی کشور کمک می کنند.

ثبت شرکت در آفریقای جنوبی

مسئله مهاجران غیر قانونی در آفریقای جنوبی و مخصوصا در ژوهانسبورگ مشکل اساسی بود.

در حال حاضر ۳،۵۰۰ مأمور نیروی ملی نیروی مستقر در بنادر ورودی کشور برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی به آفریقای جنوبی وجود دارد.

 

خطرات مهاجرت غیر قانونی و مهاجرت قاچاقی به آفریقای جنوبی

بسیاری از قاچاقچیان انسان، با دادن وعده سفر به آفریقای جنوبی و اخذ اقامت دائم یا تابعیت آفریقای جنوبی، اقدام به بهره‌برداری جنسی و جسمی از متقاضیان مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی می‌نمایند.

در واقع پناهندگی در آفریقای جنوبی، هیچ نفعی برای پناهنده غیر مجاز در بر نخواهد داشت بلکه بر عکس، موجب ایجاد جنجال های خانوادگی برای کسانی می‌شود که با ورود غیر قانونی به آفریقای جنوبی، بیش از پیش اقدامات مجرمانه انجام می دهند.

وکیل مهاجرت و مشاور حقوقی جهت اطلاع از آثار حقوقی مهاجرت غیر قانونی به آفریقای جنوبی

مشاوره حقوقی جهت دریافت اطلاعات کامل درباره آثار حقوقی مهاجرت و مهاجرت غیر قانونی به کشورهای مهاجر پذیر، امکان بروز اشتباه در تصمیم گیری را به حداقل خواهد رساند.

موسسه حقوقی و داوری مهر پارسیان، با برخورداری از توان بهترین وکیل مهاجرت در ایران و افتخار همکاری با وکلای مهاجرت سایر کشورها، امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای به بهترین نحو ممکن به هم وطنان عزیز را دارد.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

تولد فرزند در آفریقای جنوبی

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *