نفقه طلاق توافقی

نفقه طلاق توافقی

نفقه طلاق توافقی


امروز با موضوع نفقه طلاق توافقی با شما خواهیم بود.

تعیین تکلیف در موضوعات مالی بین زوجین و همچنین انجام توافق در همه موضوعات، لازمه پذیرش و رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی در دادگاه خانواده است.

موضوع نفقه طلاق توافقی، فقط به توافق طرفین هنگام تنظیم موافقت نامه طلاق توافقی در دفتر وکیل پایه یک دادگستری بر خواهد گشت.

نفقه طلاق توافقی با توجه به عدم حق رجوع در طلاق توافقی، از نظر قانونی منتفی است و زوجه در طلاق خلع یا مبارات که معمولا برای اجرای حکم طلاق توافقی از سوی دادگاه اعلام می‌شود، استحقاق نفقه ایام عده را ندارد.

بهترین وکلای طلاق توافقی و برترین وکلای خانواده در ایران، همکار گروه وکلای مهر پارسیان، به بررسی شرایط مطالبه نفقه فرزند در طلاق توافقی، نفقه در طلاق توافقی، امکان مطالبه مهریه و نفقه بعد از اجرای طلاق توافقی و معرفی وکیل متخصص طلاق توافقی پرداخته اند.

نکات مهم نفقه طلاق توافقی که قابل بحث است.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

  • وضعیت پرداخت نفقه در طلاق توافقی به چه صورت است؟
  • تعیین تکلیف مهریه در طلاق توافقی در چه زمانی امکان پذیر است؟
  • آیا در نفقه طلاق توافقی می‌توان مطالبه نفقه فرزند را هم تقدیم دادگاه نمود؟
  • آیا بعد از اجرای حکم طلاق توافقی، ‌می‌توان نفقه گذشته و معوقه را مطالبه نمود؟

[/stextbox]

مطالبه نفقه طلاق توافقی

هنگام توافق درباره شرایط دادخواست طلاق توافقی، معمولا در همه امور مالی و غیر مالی زوجین، توافقاتی صورت می‌گیرد و در صورتی که زوجه هرگونه ادعایی درباره نفقه معوقه، نفقه زمان عده احتمالی، نفقه فرزند، مهریه، اجرت المثل، تنصیف دارایی و جهیزیه را از خود سلب و ساقط نماید و اقرار نماید که در قبال به دست آوردن حق طلاق همه حقوق مالی خود را ساقط نموده است، دیگر ادعایی از این بابت از وی پذیرفته نیست.

مطالبه دیه‌ مقتول از بیت المال

آیا در طلاق توافقی می‌توان شرط نموده که پس از اجرای حکم طلاق توافقی، زن تا زمان پایان عده نفقه دریافت نماید؟

هر گونه توافق مالی بین طرفین در زمان توافقات درباره شرایط طلاق توافقی برای دادگاه خانواده پذیرفته است.

در صورتی که توافق طرفین بر این باشد که تا زمان انقضای عده، نفقه به زن پرداخت شود این موضوع مورد حمایت قانون خواهد بود و در صورت استنکاف مرد از پرداخت نفقه تعیین شده، امکان مطالبه از مراجع قضایی وجود دارد.

در طلاق توافقی در دوران بارداری و طلاق زن باردار، با توجه به اینکه عده طلاق زن باردار، تا زمان زایمان و تولد فرزند است، می‌توان هزینه‌های زایمان و نفقه فرزند متولد شده را به همراه نفقه ایام بارداری تا انقضای عده از شرایط طلاق توافقی تعیین نمود.

مطالبه نفقه فرزند بعد از طلاق توافقی

در صورتی که حضانت فرزند در طلاق توافقی با مادر باشد و بعد از اجرای حکم طلاق توافقی، پدر از پرداخت نفقه امتناع ورزد، می‌توان با مراجعه به شورای حل اختلاف و تقدیم دادخواست مطالبه نفقه، نسبت به مطالبه وجه اقدام نمود.

شکایت کیفری بابت ترک انفاق فرزند و مطالبه نفقه معوقه اقارب پذیرفته نخواهد بود.

وکیل نفقه طلاق توافقی

طرح موضوعات حقوق خانواده در سایت گروه وکلای مهر تهران و همچنین بررسی مسائلی مانندنفقه طلاق توافقی، فقط مختصری از باب ارائه اطلاعات حقوقی به خانواده‌های عزیز خواهد بود.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل نفقه طلاق توافقی، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

تنفیذ وصیت نامه

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

09120067665

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

5/5 - (22 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *