نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض

نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض

نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض


امروز با ارائه نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض همراه شما هستیم.

در بسیاری از بهترین موسسه های حقوقی ایران، نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض، فقط با پرداخت مبلغ حق اشتراک قابل دسترسی است.

گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ایران، با همکاری دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل ملکی تهران، اقدام به انتشارنمونه دادخواست های حقوقی، به صورت رایگان در سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، معتبرترین موسسه حقوقی ایران، نموده است.

در مقاله حاضر، نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض به همراه معرفی مرجع تشخیص و اعلام وجود سند مالکیت معارض، معرفی دادگاه صالح جهت رسیدگی به دعوای ابطال سند معارض، تعریف سند مالکیت معارض و نحوه تنظیم دادخواست ابطال سند مالکیت معارض، توسط بهترین وکیل ملکی در ایران، تشریح خواهد شد.

مباحث مرتبط با نمونه دادخواست ابطال سند مالکیت معارض

  • سند مالکیت معارض، در تعریف قانونی و موارد مندرج در حقوق ثبت، به چه سندی گفته می‌شود؟
  • وجود سند مالکیت معارض برای ملکی، توسط چه مرجعی اعلام می‌شود و دارنده سند مالکیت معارض، چه تکلیفی دارد؟
  • مهلت اقدام جهت تقدیم دادخواست سند مالکیت معارض، چه مقدار است و از چه زمانی آغاز می‌شود؟
  • آیا وجود عذر موجه در موضوع عدم تقدیم دادخواست ابطال سند مالکیت معارض، توسط دادگاه پذیرفته می‌شود؟
  • تقدیم دادخواست ابطال سند مالکیت رسمی معارض، خارج از مهلت، چه آثاری دارد؟
  • بهترین وکیل ملکی و ثبتی تهران و ایران کیست؟
  • برای مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری به چه مرجعی مراجعه نمایم؟
بیمه بیکاری به علت شیوع کرونا

تعریف سند مالکیت معارض

بر اساس قانون رسیدگی به اسناد معارض که ممکن است در اصل ملک یا بعضی از حدود یا حقوق ارتفاقی ملک، صادر شده باشد، هر سندی که ابتدا صادر شده باشد، معتبر است.

سند مالکیت ملک که تاریخ ان بعد از صدور سند مالکیت اولیه باشد، تا زمان رسیدگی در دادگاه و صدورحکم قطعی، سند مالکیت معارض، نامیده می‌شود.

اگر تاریخ صدور دو سند در یک روز باشد، سندی که شماره بیشتری ازنظر ترتیب دارد معارض محسوب می‌شود.

وظایف اداره ثبت درباره سند مالکیت معارض

اعلام وجود سند مالکیت معارض به تمامی دفاتر اسناد رسمی حوزه ثبتی مربوطه و با صاحبان سند مقدم و معارض به صورت کتبی.

اعلام ابطال سند مالکیت معارض، در صورتی که دارنده سند مالکیت معارض ظرف مهلت دو ماهه، پس از معارض بودن سند وی، نسبت به طرح دعوای ابطال سند رسمی مقدم در دادگاه حقوقی اقدام ننموده و گواهی طرح دعوا را به اداره ثبت تقدیم ننماید.

معامله ملک با سند مالکیت معارض

دارنده سند مالیکت معارض به هیچ عنوان حق معامله و انتقال سند خود را قبل از اعلام رای دادگاه و قطعیت ان به غیر ندارد.

دارنده سند معارض می‌تواند حقوق متصوره خود را به دیگری انتقال دهد.

اگر معامله ای با سند مالکیت معارض انجام شود و حکم قطعی دادگاه به ابطال سند مالکیت معارض صادر شود به جزای نقدی معادل یک برابر بهای مورد معامله محکوم خواهد شد.

همچنین سردفتر اسناد رسمی که با سند مالکیت معارض اقدام به انجام و ثبت انتقال نموده است، به انفصال دائم از سردفتری محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی با وکیل بانکی

حقوق دارنده سند مقدم در بحث سند مالکیت معارض

دارنده سند مالکیت مقدم می‌تواند قبل از صدور رای توسط دادگاه رسیدگی کننده با دادخواست ابطال سند مالکیت معارض در ملک معامله ای انجام دهد ولی دفتر اسناد رسمی مکلف است در سند انتقالی قید کند که نسبت به سند مالکیت انتقالی سند معارض صادر شده است و تا تعیین تکلیف نهایی از سوی دادگاه سند مالکیت جدید برای مالک جدید صادر نخواهد شد.

این قاعده برای تمامی نقل و انقالات بعدی هم اجرایی خواهد بود.

متن نمونه دادخواست ابطال سند  مالکیت معارض

ریاست محترم دادگاه حقوقی تهران

با سلام و احترام؛ با اجازه حاصل از وکالتنامه پیوست، این جانب محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به شرح زیر به وکالت از خواهان، دادخواست خود را شرح خواهم داد.

اول

موکل به موجب سند رسمی شماره 23740، اداره ثبت شمال تهران، مالک رسمی شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت 1752 متر مربع، واقع در بخش 2 تهران می‌باشد.

دوم

به موحب رای شماره 94/73 هیات نظارت ثبت استان تهران، سند مالکیت موکل، بعد از سند مالکیت خوانده محترم در پلاک مورد ترفع صادر شده و با سند مالکیت وی در تعارض است.

این رای در فرجه مقرر قانونی مورد اعتراض موکل قرار گرفت و پرونده جهت رسیدگی به اعتراض به رای هیات نظارت ثبت استان تهران، به شورای عالی ثبت ارسال گردید.

شورای عالی ثبت، طی رای شماره 95/821، مورخ 12 مهر 1395، رای هیات نظارت ثبت استان تهران را ابرام و استوار نمود.

سوم

با توجه به تامین دلیل انجام شده و جلب نظر 5 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در امور ثبتی، و در مهلت مقرر دو ماهه پس از ابلاغ رای شورای عالی ثبت، خصوصا اظهارنظر کارشناسان محترم در این موضوع که پلاک مورد ترافع به واسطه جابجایی پلاک های ثبتی در شمال شرق تهران، اصلا ملک خوانده محترم نیست.

صدور حکم ورشکستگی به تقلب

همچنین استشهادیه پیوست از شهود و مطلعین که خوانده محترم و مورث ایشان را طی 50 سال گذشته در ملک مورد ترافع مشاهده ننموده اند و همچنین سبق تصرف موکل در ملک مورد ترافع، رای شورای عالی ثبت با واقعیت موجود درمنطقه و اسناد ارائه شده مطابقت ندارد.

لذا با توجه به اصل مسلم و پذیرفته شده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در پذیرش و معرفی مرجع رسمی تنظیمات با تقدیم دادخواست حاضر، رسیدگی به موضوع رای قطعی شورای عالی ثبت و پس از اثبات صدق عرایض، صدور حکم به ابطال سند مالکیت مقدم بنا به دلایل پیش گفته و مستندات پیوست و همچنین محکومیت خوانده به پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعاست.

با احترام مجدد محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

بهترین وکیل پرونده ابطال سند مالکیت معارض

نمونه دادخواست های حقوقی، نمونه لوایح دفاع در پرونده‌های حقوقی، نمونه رای پرونده‌های حقوقی و نحوه نگارش انواع دادخواست حقوقی و شکواییه کیفری در سایت رسمی گروه وکلای مهر، در اختیار هم وطنان عزیز قرار گرفته است.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری توسط وکلای متخصص خانواده امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل پرونده ملکی تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

ابطال معامله معارض

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  • باسلام ضمن تبریک سال نو
    اگر محکوم له با تبانی سردفتر بدون حضور محکوم علیهم و بدون اخطار تادیه اسناد مالکیت اولیه آنها را از اعتبار ساقط نموده و مبادرت به صدور سندانتقال اجرایی نمایند و در دفتر املاک نیز به ثبت برسانند!
    آیا سند مالکیت موخر نسبت به اسناد اولیه معارض محسوب می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *