نمونه درخواست تجویز اعاده دادرسی


امروز با ارائه نمونه درخواست تجویز اعاده دادرسی همراه شما هستیم.

در محکومیت های کیفری، وکیل متهم یا خود وی، در صورت تحقق شرایطی که در قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشروح درج شده است، می‌تواند درخواست تجویز اعاده دادرسی و ارجاع به شعبه هم عرض تقدیم نماید.

شرایط پذیرش درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، در مقاله اختصاصی اعاده دادرسی در سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و دفتر وکالت محمدرضا مهری، به صورت مشروح آمده است.

نمونه درخواست تجویز اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، که توسط بهترین وکیل کیفری تهران، منجر به اخذ تجویز اعاده دادرسی برای موکل شده است در ادامه خواهد آمد.

نمونه درخواست اعاده دادرسی کیفری

ریاست محترم شعبه دوم دیوان عالی کشور

با سلام و احترام

احتراما، عطف به کلاسه شماره 90026 درباره تقاضای تجویز اعاده دادرسی نسبت به دادنامه شماره 8909971314501613مورخ 30 بهمن 1389 صادره از شعبه 12 دادگاه تجدید نظر استان گیلان با تشکر از دقت نظر اعضای محترم ان شعبه، نظر ان جناب را به نکات زیر معطوف می دارد:

شرح مختصری از پرونده

در پرونده مطروحه، آقای ع ق ر همسر سابق خانم ح ن (موکل اینجانب) از طریق رانت خواری و بدون تودیع وثیقه مبادرت به اخذ وام از بانک ملی شعبه استان گیلان می کند.

پس ازحصول موعد پرداخت، به منظور فرار از پرداخت دین و نیز اذیت و آزار همسرش طی نامه مورخ 8 تیرماه 1382 مدعی می‌شود اموال خود را به طور صوری به نام خانم ح ن کرده است.

پس از طرح شکایت بدون مستند از طرف بانک ملی، شعبه 101 دادگاه عمومی کیفری لاهیجان، علاوه بر محکومیت اقای ع ق به اتهام انتقال مال به منظور فرار از دین، موضوع ماده 4 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی (1377)، بدون وجود دلایل متقن و محکمه پسند و بدون توجه به دفاعیات خانم ن، ایشان را به 91 روز حبس به اتهام فوق الذکر و پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم می‌نماید که در این بخش مورد تایید شعبه دهم دادگاه تجدید استان گیلان قرار می گیرد.

وکیل در صادقیه

درحالی که قراین و مستندات موجود در پرونده حاکی از ان است که ایشان با همسرش دارای اختلافات مالی و اخلاقی بوده اند که در نهایت در سال 85 منجر به جدایی آن‌ها از هم می‌شود.

در حال حاضر نیز نامبرده (خانم ن) پس از طلاق به عقد فرد دیگری در آمده است.

اعلام مغایرت رای دادگاه کیفری با موازین شرعی

پس از اعتراض موکل و اعلام مغایرت رای مذکور با موازین شرعی و قانونی توسط قضات محترم حوزه نظارت ویژه قوه قضاییه و ارجاع پرونده به شعبه7 دادگاه تجدید نظر استان گیلان به عنوان شعبه مذکور با صدور دادنامه شماره 890997141000271-10/3/1388 در خصوص اتهام شرکت در بزه فرار از دین به دفاعیات موکل بذل عنایت نکرد و رای معترض عنه را در این مورد تایید قرار داد.

تقاضای اعاده دادرسی نسبت به بخشی از حکم

پس از اعتراض مجدد موکل به دادنامه فوق الذکر و درخواست تجویز اعاده دادرسی، حضرت عالی و مستشاران محترم شعبه دوم دیوان عالی کشور با امعان نظر در محتوای پرونده، تجویز اعاده دادرسی را مورد پذیرش قرار دادید که به استناد ماده 272 قانون آیین دادرسی کیفری پرونده جهت رسیدگی مجددبه شعبه 12دادگاه تجدید نظر استان گیلان به عنوان شعبه هم عرض ارجاع گردید.

متاسفانه شعبه مذکور نیز بدون توجه به دفاعیات موکل و نظرات متقن و مستدل انجنابان با این استدلال که بزه مذکور مشمول مرور زمان نمی‌شود و اموال معرفی شده تکافوی بدهی مدیون را ندارد، طی دادنامه شماره 8909971314501613-30/11/89حکم برتایید دادنامه بدوی صادر کرد که نشان می‌دهد اصولا شعبه مذکور به محتوای استدلال قضات محترم شعبه دوم دیوان کشور توجه نکرده است.

اسقاط سرقفلی و حق کسب و پیشه

عدم توجه قضات تجدیدنظر به استدلال دیوان عالی

زیرا مبنا و علت رسیدگی مجدد، تحقیق پیرامون این مطلب بود که انتقال برخی از املاک از طرف اقای ق به همسر سابق(خانم ن) پیش از دریافت تسهیلات از بانک بوده و برخی نیز پیش از تاریخ سر رسید ادای دین ایشان بوده است که متاسفانه شعبه مذکور راجع به این موضوع هیچ تحقیقی به عمل نیاورده و بدون توجه به علت تجویز اعاده دادرسی، رای صادره را تایید کرده است.

صرف نظر از این که اموال اقای ق تکافوی ادای دین ایشان به بانک ملی را دارد یا نه و ما قبلا در لایحه تقاضای اعاده دادرسی صورت ان را تقدیم کرده ایم و به استناد اظهارات ایشان مدعی هستیم اموال ایشان تکافوی ادای دین مذکور را دارد، نامبرده (اقای ق) به رغم ادعای مورخه 8 تیر 82 مبنی بر انتقال اموال خود به همسر سابقش برای فرار از دین که بدون قرار گرفته است، به صراحت به موجب نامه مورخ 11تیر 82 که پیوست می باشد، تنها پس از گذشت 3روز از تاریخ نامه قبلی اعلام کرده است تمامی مطالب و اتهاماتی که علیه خانم ح ن مطرح کرده، کذب بوده است.

اقرار شریک جرم به عدم صحت اظهارات قبلی

مدرک مذکور که اخیرا به دست موکل (خانم ن) رسیده و نشان می‌دهد نظر مراجع عالی قضایی(اعم ازشعبه دوم دیوان عالی و قضات محترم حوزه نظارت قوه قضاییه) مقرون به صحت بوده است؛ دلیل جدیدی است که به استناد بندهای 4 و 5 ماده 272قانون آیین دادرسی کیفری می‌تواند مبنای پذیرش اعاده دادرسی توسط قضات محترم دیوان عالی کشور قرار گیرد تا پس ازکارشناسی و امعان نظر در محتوای ان مورد توجه دادگاه محترم مرجوع الیه و صدور حکم مقتضی بر اساس ان قرار گیرد.

دستور فروش

همچنین دادنامه شماره 8909971410200932 مورخ 12/11/89 که اخیرا از شعبه دوم دادگاه عمومی لاهیجان به صورت حضوری صادر شده، موید ان است که انتقال اموال از طرف آقای ق به خانم ن (موکل) از بابت بدهکاری هایی بوده که قبلا داشته است و موکل در جریان اخذ وام توسط ایشان نبوده که قصد مشارکت در تخلفات وی را داشته باشند.

بنابراین نامه مورد اشاره در بند 4 و دادنامه مذکور در بند 5 به عنوان مدارک مستندات جدید می‌تواند مبنای پذیرش تقاضای اعاده دادرسی قرار گیرند و باعث شود دادگاه مرجوع الیه با ورود محتوایی به موضوع پرونده نسبت به احقاق حق موکل و رفع اتهام از ایشان که در حال حاضر در قید زوجیت یکی از مومنین است و اجرای محکومیت مذکور نسبت به ایشان، موجب تزلزل در زندگی مشترک جدید ایشان گردد، اقدام شایسته و خداپسندانه انجام دهد.

محمد رضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری

رای شعبه دوم دیوان عالی کشور درباره پذیرش درخواست اعاده دادرسی

خلاصه جریان پرونده

موضوع و جریان پرونده در دادنامه شماره 479 مورخه 10 آذر 1388 صادره از این شعبه منعکس شده است که نسخه ثانی ان در پرونده موجود و هنگام شور قرائت خواهد شد.

اجمال قضیه چنین بوده است که آقای ع همسر سابق خانم ح ن از سال 1379 تا سال 1380 از بانک ملی ایران سرپرستی استان گیلان مبلغی را به عنوان کار تجاری از بانک ملی دریافت و با توجه به عدم تادیه دیون دریافتی و عدم تکافوی اموال بدهکار اصلی بانک ملی علیه او و همسرش شکایت فرار از این طرح نمود.

وکیل ملک در هنگام | وکیل در هنگام

شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی لاهیجان به شرح منعکس در دادنامه های شماره 1509 و 1508 مورخه 26/12/1385 با رعایت تخفیف هر یک از نامبردگان را از جهت فرار از این به تحمل 91 روز حبس و علاوه بر ان خانم ح از جهت سرقت اموال مورد ادعای شوهرش و فروش ان به پرداخت دو فقره جزای نقدی بذل از حبس و شلاق با رعایت تخفیف محکوم شده است.

در این مرحله شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران در رسیدگی مجدد رای قبلی در مورد فرار از دین را تایید و از جهت سرقت رای بر برائت خانم ن صادر شده است.

در مورد قسمت محکومیت فرار از دین خانم ن درخواست تجویز اعاده دادرسی نموده و شعبه دوم دیوان عالی کشور به موجب دادنامه شماره 479 مورخه 10/9/1388 با اعاده دادرسی موافقت و متعاقبا شعبه دوازدهم دادگاه تجدید نظر استان گیلان به شرح منعکس در دادنامه شماره 1613، مورخه 30 دی 1390محکومیت خانم ن را در خصوص ارتکاب بزه قبول مال به قصد فرار از دین فاقد نقص تشخیص و ان را تایید نموده است.

متعاقبا وکلا خانم ن با ابراز مدارک جدید درخواست تجویز اعاده دادرسی نموده اند.

پیرو سابقه رسیدگی به موضوع به این شعبه ارجاع و پرونده محاکماتی مطالبه و پس از وصول ان هییت شعبه در تاریخ تشکیل و پس از قرائت اوراق پرونده و لایحه متقاضی و استماع نظریه دادیار محترم دادسرای دیوان عالی کشور مبنی بر اتخاذ تصمیم شایسته مشاوره نموده چنین رای میدهد:

«رای»

با توجه به اوراق پرونده و درخواست اعاده دادرسی و اوراق پیوست ان که در این مرحله تقدیم گردیده است.

اعتراض ثالث به رای کمیسیون ماده صد شهرداری

با توجه به مطالب عنوان شده در ان و اینکه چنانچه در رسیدگی مجدد صحت مطالب عنوان شده و اصالت مدرک تقدیمی به اثبات برسد می‌تواند احتمالا در اتخاذ تصمیم مرجع رسیدگی کننده موثر واقع شود.

علی هذا به منظور جلوگیری از تضییع حق احتمالی محکوم علیه ها مستندا به ماده 272 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری و مواد 273 و 274 از همان قانون با اعاده دادرسی نسبت به پرونده مطروحه موافقت میگردد و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه هم عرض دادگاه صادر کننده حکم قطعی ارجاع می‌شود.

بهترین وکیل اعاده دادرسی در تهران

دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل اعاده دادرسی در تهران با داشتن صدها نمونه موفق در پرونده‌های درخواست تجویز اعاده دادرسی در تهران و سراسر ایران، بهترین وکیل خانواده در تهران، بهترین وکیل ملک در تهران و بهترین وکیل پرونده‌های ثبتی در ایران را به شما معرفی می‌نماید.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری توسط وکلای متخصص خانواده امکان پذیر است.

جهت تنظیم نمونه درخواست تجویز اعاده دادرسی کیفری با ما تماس بگیرید.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل پرونده اعاده دادرسی کیفری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (16 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *