نمونه دادخواست مطالبه خسارت از پزشک

نمونه دادخواست مطالبه خسارت از پزشک

نمونه دادخواست مطالبه خسارت از پزشک


امروز با بررسی نمونه دادخواست مطالبه خسارت از پزشک با شما هستیم.

هنگام مراجعه به کلینیک های خصوصی و یا بیمارستان جهت انجام عمل جراحی اعم از عمل جراحی زیبایی و یا درمانی، برگه ای توسط پزشک معالج و یا کادر درمانی مبنی بر اخذ برائت نامه از سوی بیمار و بستگان وی به امضا و اثر انگشت بیمار و همراهان وی می رسد.

فارغ از بحث اجبار و اضطرار بیمار در امضای برگه رضایت نامه مذکور که متن آن از قبل توسط پزشک و کادر درمانی تهیه و تنظیم شده و در این شرایط اصولا از منظر حقوقی، این رضایت نامه ارزش قانونی نخواهد داشت، دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل جرایم پزشکی در ایران، به بررسی نحوه مطالبه خسارت از پزشک علاوه بر دیه مقرر در قانون خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی و تنظیم نمونه دادخواست مطالبه خسارت از پزشک

  • آیا امکان طرح دعوای استرداد دستمزد از پزشک مقصر وجود دارد؟
  • مستند قانونی امکان مطالبه خسارت و دستمزد پرداخت به پزشک مقصر چیست؟
  • مرجع رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت از پزشک کجاست؟
  • هزینه مطالبه خسارت از پزشک مقصر چه میزان است؟

نمونه دادخواست مطالبه خسارت از پزشک مقصر

ریاست محترم مجتمع قضایی شهید صدر تهران

با سلام و احترام

خلع ید

به حکایت مستندات پیوست دادخواست، آقای دکتر ج متخصص بیماریاهای پوست و مو در کلینیک غیر مجاز خود در خیابان دوم حسن سیف شهرک غرب، مبادرت به انجام عمل لیپوساکشن نموده و با طرح شکایت اینجانب به وکالت از خانم م در دادسرای جرایم پزشکی تهران، با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه رسیدگی به جرایم پزشکی ارجاع گردید.

با احراز تقصیر پزشک معالج، محکومیت وی به پرداخت ده درصد دیه کامل بابت ارش قطعی شده و در حال اجراست.

اما موکل اینجانب، مبلغی بالغ بر پانزده میلیون تومان بابت عمل جراحی لیپوساکشن پرداخت نموده و به دلیل تقصیر پزشک معالج، حدود ده میلیون تومان نیز هزینه های دوران نقاهت وی شده است.

مستندات مطالبه خسارت از پزشک

بر این اساس دریافت وجه در قبال خدمات پزشکی که مقبول طرف انجام موضوع نبوده از جایگاه قانونی برخوردار نمی‌باشد و لزوماً مطابق مدلول مواد ۳۳۶-۳۳۷ قانون مدنی، مال و عمل اشخاص محترم و مستلزم پرداخت مابه ازاء است.

در صورتی که شخص منتفع از عمل و مال غیر گردد و لزوماً در جائی‌ که فعل اشخاص باعث ورود ضرر مالی و یا جانی به غیر گردد مستلزم انجام هزینه‌هایی برای جبران خسارت وارده می‌باشد تجویز اباحه دارا شدن بلا وجه را نمی‌نماید.

به ویژه آن که به دلالت محتویات پرونده کیفری، قصور پزشکی خوانده ثابت و محرز گردیده است.

بنابراین دریافت وجه برای عمل جراحی یا اقدام پزشکی غیر متناسب منافی با مدلول مواد ۳۰۱ و ۳۰۳ قانون مدنی و بر خلاف اصل تعهدات متقابل قراردادی بوده و مواد ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی و اصل لزوم جبران خسارت و قاعده تسبیب و لا ضرر و همچنین اصل عدم وجاهت قانونی دارا شدن غیر عادلانه هم تجویز این اقدام را نمی‌نماید.

وکیل قتل در تهران

بنا به دلایل پیش گفته رسیدگی و صدور حکم به محکومیت آقای ج به پرداخت مبلغ دویست و بیست میلیون ریال بابت استرداد هزینه پرداختی و خسارت های وارده به موکل، هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه مورد استدعاست.

مرجع تقدیم دادخواست مطالبه خسارت از پزشک

در صورتی که موضوع مطالبه خسارت از پزشک، مبلغی تا بیست میلیون تومان باشد، شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی دارد و برای مبالغ بالاتر از بیست میلیون تومان دادگاه حقوقی صلاحیت رسیدگی و صدور رای را دارد.

برای طرح شکایت کیفری از پزشک نز دادسرای جرایم پزشکی تهران و در شهرستانها دادسرای عمومی شهرستان صلاحیت رسیدگی دارد.

تقدیم دادخواست مطالبه خسارت از پزشک همزمان با رسیدگی به قصور و تقصیر پزشکی در دادگاه کیفری نیز امکان پذیر است.

وکیل متخصص مطالبه خسارت از پزشک

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *