نمونه رای ابطال مزایده | راههای جلوگیری از مزایده

نمونه رای ابطال مزایده

نمونه رای ابطال مزایده


امروز با بررسی نمونه رای ابطال مزایده با شما هستیم.

عدم انجام تعهدات مالی در مواردی که شخص مبادرت به دریافت وام از بانک و یا استقراض از اشخاص حقیقی می‌نماید و به دلیل عدم پرداخت مبالغ قراردادی، ممکن است راه را به دادگاه حقوقی و یا اداره اجرای اسناد رسمی ثبت هدایت کند. در مواقعی که خواهان با طرح دعوا در دادگاه حقوقی، رای محکومیت خوانده به پرداخت وجه را دریافت می کند و رای دادگاه با جری تشریفات قانونی، به قطعیت می‌رسد، درخواست اجرای حکم بر اساس قانون اجرای احکام مدنی گام بعدی است.

در بعضی از موارد نیز با توجه به اینکه ممکن است مدیون، بر اساس سند رسمی، دین خود را پذیرفته باشد، مطالبه وجه از طریق اجرای اسناد رسمی ثبت، راه دیگری برای وصول طلب می‌باشد.

با توقیف ملک محکوم و یا اموال وی، و در صورت عدم پرداخت بدهی، ممکن است با نظر کارشناسی و تعیین قیمت، ملک یا مال به مزایده گذاشته شود و در جریان برگزاری مزایده، با توجه به قانون اجرای احکام مدنی، مشکلی پیش آید.

بعضی از مشکلات می‌تواند منجر به ابطال مزایده و ابطال عملیات اجرایی مزایده شود. درخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی ان به دادگاه حقوقی تقدیم می‌شود و مهلت مشخصی دارد.

سوالات قابل طرح در نمونه رای ابطال مزایده

  1. ابطال مزایده اجرای ثبت چگونه امکان‌پذیر است؟
  2. آیا پس از توقیف ملک جهت وصول مهریه و اجرای تشریفات مزایده، می توان درخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی را ارائه نمود؟
  3. نمونه رای ابطال مزایده و عملیات اجرایی در چه مواردی کاربرد دارد؟
  4. بهترین وکیل حقوقی جهت ارائه دادخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی کیست؟
  5. موارد بطلان مزایده کدام است و ابطال مزایده دولتی چگونه امکان‌پذیر است؟
  6. گروه تخصصی وکلای مهر چگونه می‌تواند در پرونده‌های ابطال مزایده کمک نماید؟
  7. مرجع رسیدگی به درخواست ابطال مزایده اجرای ثبت کجاست؟
لیست موسسات حقوقی مجاز

موارد ابطال مزایده و عملیات اجرایی مزایده

موارد ابطال مزایده در قانون اجرای احکام مدنی قید شده است. اگر مزایده در محلی غیر از محلی که در آگهر درج شده و یا بدون حضور دادستان و نماینده دادستان انجام شود و یا اینکه در جریان مزایده، مبلغ پایه رعایت نشود و یا بنا به احراز تخلفی که ارکان مزایده را متزلزل نماید مشاهده شود، دادگاه حقوقی محل انجام مزایده با تقدیم دادخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی مزایده، می‌تواند در این باره تصمیم گیری نماید.

متن نمونه رای دادگاه در ابطال مزایده

نمونه رای ابطال مزایده، که در زمان تصدی منصب قضا، توسط محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران صادر شده است توسط گروه وکلای مهر در وب سایت تخصصی موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، منتشر خواهد شد.

رای دادگاه

درباره اعتراض خانم  ف الف به تشریفات مزایده انجام شده مورخ 19 مرداد 1384 توسط اجرای احکام مدنی رودهن و درخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی، که به موجب ان آقای م ن ک با پرداخت ده درصد از بهای ملک مورد ارزیابی و پس از ان مابقی مبلغ  به عنوان  برنده مزایده مذکور که موضوع  ان طبق آگهی چاپ شده در هفته نامه  ره‌آورد مورخ 8 مرداد 84 شماره 216 صفحه 6 واگذاری چهار دانگ مشاع از شش دانگ عرصه  و اعیان یک باب مغازه دایر به شغل غذاخوری در اختیار مستاجر به پلاک ثبتی شماره 1513/9 از حوزه ثبتی رودهن واقع  در خیابان امام خمینی (رحمت الله ) رو به روی بانک سپه به مساحت 95 متر مربع با قدمت 25  ساله  و آب، برق و تلفن و گاز شهری بوده است.

توکیل در نظام حقوقی ایران

که به موجب دادنامه شماره 713 مورخ15 آذر 83 صادر شده از شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی رودهن  و کلاسه 83/116 ح الف  اجرای احکام مدنی رودهن به عنوان اموال محکوم علیه توقیف و به مزایده گذاشته شد.

محکوم علیه در تاریخ 19/5/84به انجام مزایده اعتراض نموده  و طی لایحه تقدیمی بعدی دلایل اعتراض خود را عدم  اطلاع  از اجرائیه صادره و عدم حضور نماینده دادستان مزایده و تفاوت فاحش قیمت ملک با نظریه خبره محلی آقای عین الله ه عنوان نموده که این دلایل عمده  دلایل اعتراض وی می‌باشد.

وکیل برنده مزایده نیز در لایحه تقدیمی عنوان داشت که اعتراض خارج از مهلت است و مزایده کاملا قانونی  انجام شده است.

دلایل دادگاه در پذیرش ابطال مزایده

دادگاه با توجه به اینکه تصمیم اتخاذ شده در این  موارد قطعی است  و امکان جبران ضرر و زیان احتمالی بسیار سخت  می باشد با پذیرش درخواست معترض موضوع  را به کارشناسی  رسمی ارجاع نموده که کارشناس  محترم طی نظریه  وارده به شماره 1مورخ 25/5/ 85 که قیمت واقعی ملک را دو میلیارد  و چهارصد  میلیون  ریال براورده نمود. اما خبره محلی این قیمت را هفتصد میلیون ریال و چهار دانگ را پانصد میلیون ریال برآورد نموده بود.

با توجه به تفاوت فاحش  واقعی قیمت کارشناسی ملک با برآورد کارشناس خبره محلی که  مسولیتی از باب انتظامی متوجه وی نیست،  دادگاه اعتراض خانم فاطمه الف معترض و متقاضی ابطال مزایده  را وارد می داند و به استناد ماده 132 قانون اجرای احکام مدنی و قاعده لا ضرر حکم به ابطال مزایده و عملیات اجرایی مزایده انجام شده صادر و اعلام می‌نماید. لازم است با توجه به قیمت واقعی ملک، مزایده تجدید شود. تصمیم دادگاه حضوری و قطعی است.

قرار دستور موقت

محمد رضا مهری- دادرس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی رودهن

مشاوره حقوقی دعوای ابطال مزایده و عملیات اجرایی

آگاهی از قوانین مزایده ملک و متفرعات ان و دقت در انجام کامل تشریفات برگزاری مزایده در مرجع تعیین شده، و در صورت عدم رعایت کامل شرایط مقرر در قانون درباره مزایده ملک و یا اموال منقول، می‌تواند موجبی برای طرح دعوای ابطال مزایده و عملیات اجرایی باشد.

با توجه به اینکه رای دادگاه حقوقی درباره ابطال مزایده و عملیات اجرایی قطعی است، لازم است در هنگام تنظیم دادخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی دقت نظر کافی صورت پذیرد.

چرا که تنها فرصت باقیمانده در بعضی از دعاوی حقوقی یکبار است و رد دعوای اعتراض به جریان مزایده و تقاضای ابطال ان برای یکبار قابل طرح است.

وکیل متخصص پرونده ابطال مزایده

دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل ملکی در تهران، امکان ارائه مشاوره تخصصی درباره شرایط تنظیم دادخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی در سراسر کشور را دارد.

عزیزان شهرستانی که مایل به دریافت مشاوره حقوقی از محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران در موضوعات مشاوره حقوقی مهاجرت، مشاوره حقوقی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در خارج از کشور، هستند می‌توانند با مراجعه به سایت موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری مهر پارسیان با رزرو وقت مشاوره آنلاین از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوند.

جهت انتخاب بهترین وکیل ملک در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل رفع تعهد ارزی

شماره های تماس

  • 021-88663925
  • 021-88663926
  • 021-88663927
  • 021-88663628
  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • 09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[stextbox id=’info’]

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

[/stextbox]

 

4.9/5 - (244 امتیاز)

10 دیدگاه

  • سلام برابر قانون کارشناسان رسمی چنانچه خبره محلی مرتکب تخلف در انجام کارشناسی نماید.مسئولیت انتظامی دارد دادسرای کانون کارشناسان می تواند وی را تعقیب نماید.

  • سلام ضمانتی انجام شده واقساط پرداخت نشده است . بانک ملک ضامن را به مزایده گذاشته و تملک کرده است . و حالا ابلاغیه خلع ید و پرداخت خسارت برای ضامن آمده است . چه کاری میتوان کرد؟

    • سلام تقریبا کاری نمیشه انجام داد مگر اینکه قرارداد با بانک خلاف قانون باشه که بتونین ابطالش کنید و یا اینکه از کسی که ضمانتش رو کردین خسارتتون رو بگیرید.
      در هر صورت بدون دیدن قرارداد و مدارک امکان اظهارنظر دقیق وجود نداره.
      در صورت تمایل به مشاوره با وکیل تخصصی شکایت از بانک میتونین با شماره زیر تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

    • سلام وقت به خیر

      ️اولاً، طرح دعوای ابطال عملیات اجرایی دادگاه(در فرض سؤال ابطال مزایده)، فاقد وجاهت قانونی است؛ بنابراین دادگاهی که این دعوا نزد آن مطرح می‌شود، مجوز قانونی برای صدور حکم به ابطال عملیات اجرایی ندارد و باید به استناد ماده 2 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 آن را مردود اعلام کند. ثانیاً، با عنایت به ماده 143 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356، دادرس اجرای احکام مدنی موظف به احراز صحت جریان مزایده است و هرگاه به هر دلیلی متوجه اشکال در جریان مزایده شود، باید بادستور مقتضی از صدور دستور انتقال سند رسمی خودداری کند و چنانچه این دستور را صادر کرده و متوجه اشتباه بودن آن شود، با احراز اشتباه و به نحو مستدل میتواند از این دستور عدول کند.

  • سلام خسته نباشید اینجانب دو فقره چک به شخصی امانت دادم وطرف سرموعد چک را پاس نکرد ودارندچک شکایت نمودو درخواست اجرای حکم کرده و خط موبایل اینجانب را برای مزاییده گذاشته وبه من هم ابلاغ دادن هم بابت اینکه اعتراض به کارشناسی کنم وهم اینکه در مزایده که امروز ساعت ۹صبح برگزار میشد باشم که بنده نرفتم …حالا آیا من میتوانم دردوسه روز طلب طرف رابدهم و خط موبایل سند بنام برنده مزایده نشه…ممنون میشم راهنمایی کنید بنده رو…ضمنا من با خودم لج بازی کردم که طرف هرطوری شده حساب طرف رو بده ولی بازهم نتونست انجام بده قبلا از لطف و محبتی که دارین کمال تشکر را دارم

  • با سلام مجدد به شما عزیزان بنده ۱۵ فقره چک به یکی از دوستانم امانت دادم که سرموعد خودش پاس کند. وبنا به دلایلی به مشکل خورده و نمیتونه پرداخت کنه که چکهای اینجانب را برگشت زده و اقدام قضایی کرده اند و مبالغ چکها نیز سنگین میباشد آیا بنده میتوانم کاری قانونی انجام بدهم که ازلحاظ قانون گرفتارنشوم چون ازلحاظ وجدان همه دارندگان چکهای بنده میدانن که من بصورت امانات دادم به دوستم که مشکلش حل بشه ولی الان برای خودمن مشکل ساز شده میخواستم ببینم چه کاری میتونم انجام بدم آیا اصلا راهی دارد ازلحاظ قانون که من اقدام نمایم ..درضمن من دوستم خیلی بیشترازاین ناراحته ولی فعلا گرفتار شده ومال واموالش رو کلاه سرش گذاشتن وخوردن…تشکرمیکنم اگه راهی داره وکمکم کنید یا اینکه راهنمایی کنید بنده رو. باتشکرفراوان

    • سلام روز به خیر
      اقدامی از سوی شما متصور نیست. صدور چک یعنی تعهد بر پردداخت وجه چکها.
      صرفا در صورتی که شما وجه چکها رو پرداخت کرده باشین میتونین از دوستتون که برای ایشون چک دادین مطالبه وجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *