نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی

نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی

نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی


امروز با بررسی نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی با شما هستیم.

پیدا شدن دلیل جدیدی که در جریان دادرسی به ان دسترسی نبوده و یا وجود ان دلیل بعدا کشف شده است، پس از صدور رای قطعی حقوقی، می‌تواند موجبی برای درخواست اعاده دادرسی حقوقی از شعبه صادر کننده رای قطعی باشد.

صدور رای دیگری در دادگاه تجدید نظر که بیانگر ذیحق بودن خواهان اعاده دادرسی حقوقی باشد نیز یکی از دلایل طرح و پذیرش درخواست اعاده دادرسی از سوی دادگاه حقوقی صادر کننده رای قطعی می باشد.

قرار قبولی پذیرش درخواست اعاده دادرسی در دعاوی حقوقی، موجبی برای عدم اجرای حکم قطعی خواهد بود.

درخواست اعاده دادرسی حقوقی، مرجع صالح جهت تقدیم درخواست اعاده دادرسی حقوقی، مهلت پذیرش اعاده دادرسی حقوقی، اعتراض به قرار رد اعاده دادرسی و بهترین وکیل حقوقی تهران و ایران، از جمله مباحثی است که در مقاله نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی، که توسط بهترین وکیل حقوقی تهران و ایران تهیه شده است مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وکیل فوتبالیست‌ها

بهترین موسسه حقوقی بین‌المللی تهران، و گروه وکلای مهر با داشتن تجربه موفق در پرونده‌های اعاده دادرسی حقوقی و کیفری در سراسر ایران، آماده پذیرش مشاوره حقوقی درباره نحوه تنظیم درخواست اعاده دادرسی حقوقی و کیفری می‌باشد.

مباحث قابل طرح در نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی

  • درخواست اعاده دادرسی در پرونده‌های حقوقی به کدام مرجع تقدیم می‌شود؟
  • هزینه درخواست اعاده دادرسی در پرونده‌های حقوقی چگونه تعیین می‌شود؟
  • مهلت تقدیم اعاده دادرسی حقوقی از چه تاریخی قابل محاسبه است؟

 

مرجع درخواست اعاده دادرسی حقوقی

بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع پذیرش و رسیدگی به دادخواست اعاده دادرسی اصلی، دادگاه صادر کننده حکم قطعی می‌باشد.

تفاوتی بین اینکه حکم به دلیل عدم تجدید نظر خواهی در شعبه بدوی قطعی شده باشد و یا به واسطه اعتراض در دادگاه تجدید نظر قطعی شده باشد نیست در هر صورت دادگاه صادر کننده حکم قطعی صالح به رسیدگی است.

درخواست اعاده دادرسی طاری نیز به دادگاهی تقدیم می‌شود که حکم مورد درخواست اعاده دادرسی در ان دادگاه به عنوان مستند ارائه شده است.

مهلت درخواست اعاده دادرسی حقوقی نیز در مقاله اعاده دادرسی در امور حقوقی به صورت کامل توسط بهترین وکیل حقوقی ایران تشریح شده است.

متن نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی

با توجه به اینکه محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در تهران، قبل از اخذ پروانه وکالت دادگستری، سابقه قضاوت در پرونده‌های حقوقی و خانواده را در کارنامه خود دارد، نمونه ای از آرای صادر شده توسط ایشان در زمان تصدی قضاوت، مبنی بر پذیرش اعاده دادرسی حقوقی در ادامه قابل مطالعه خواهد بود.

تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان

رای دادگاه در موضوع پذیرش اعاده دادرسی حقوقی

درباه دعوی آقای ص م به وکالت از اقای غلامرضا خ به طرفیت اقایان م قربان ب  و ن آ به خواسته تقاضای اعاده دادرسی نسبت به دادنامه شماره ۲۶۳مورخ ۱۱/۵/۸۴صادرشده از شعبه اول دادگاه عمومی بخش رودهن و صدور حکم خلع ید ازیک قطعه زمین به مساحت۵۲۶۲متر مربع قطعه B-68 از اراضی چشمه های عباسی اباد سنگ ۲۹مجزی شده از ملک شماره ۷ جز حوزه ثبتی شهر رودهن و قلع بنا و مستحدثات به این شرح که وکیل محترم در دادخواست تقدیمی توضیح داده است که موکل وی به موجب فروش نامه عادی و تقسیم‌نامه بین شرکا مالک قطعه زمین موصوف می‌باشد.

خوانده ردیف اول به موجب وکالتنامه ای که بطلان و فساد ان بر اساس آراء صادر شده از دادگاه های عمومی و دیوان عالی کشور معلوم شده، مورد دعوی را به خوانده ردیف دوم انتقال داده است.

علی رغم ابلاغ مراتب به خوانده ردیف دوم طبق اظهارنامه رسمی شماره ۳۵مورخ ۱۳/۳/۸۲اقدامی جهت رفع تصرف و قلع مستحدثات به عمل نیاورده و کماکان به تصرفات غیر قانونی خود ادامه می‌دهد.

با توجه به اینکه مالک اولیه و رسمی ملک که طبق رای دادگاه شعبه هشتم تجدید نظر استان تهران، مالک مستثنیات اعلام شده در شعبه دادگاه حاضر شده و به مالکیت شرعی و قانونی خواهان اذعان نموده و این دلایل بعد از صدور رای دادگاه بدوی در پروندهای دیگر تحصیل شده است.

به استناد بند های ۴۰۷ماده ۴۲۶ آیین دادرسی مدنی تقاضای اعاده دادرسی و صدور حکم به محکومیت خوانده به شرح دادخواست تقدیمی بدوی نموده است.

كارشناسى رسمی در دعاوى ملكى

دادگاه به دلایل ذیل خواسته متقاضی اعاده دادرسی را محمول بر صحت می داند

الف: حضور آقای ع بنی ط در دادگاه و تایید بیع نامه مورخ ۱۵/۶/ ۶۵ دائر بر فروش قطعی ۴۵ هکتار اراضی دیم زار و دو حلقه چاه نیمه عمیق به عنوان بیع و صلح  از پلاک ۷ فرعی از سنگ ۲۹ اصلی چشمه ها به خواهان، خوانده ردیف اول و آقای الف ب که سهم هر یک از شرکا دو دانگ مشاع از شش دانگ  قرار گرفت.

ب: سند مالکیت صادرشده جهت ۶۵۰/۱۳۰هکتار به عنوان مستثنیات به نام آقایان ب ط و پاسخ استعلام ثبتی.

ج: تقسیم‌نامه مورخ ۱۵/۸/۷۲ که طبق تقسیم‌نامه که تاکنون مصون از اعتراض و انکار باقی مانده است، قطعه B- 68به مساحت ۵۲۶۲ متر در سهم خواهان قرار گرفته است.

د: نظریه کارشناس رسمی دادگستری که مصون از اعتراض باقی مانده مبنی بر تطبیق ملک مورد دعوی با قطعه مذکور درتقسیم‌نامه عادی.

با توجه به جمیع جهات مذکور و احراز مالکیت شرعی و قانونی خواهان در ملک مورد ترافع، دادگاه دعوی خواهان اولیه (متقاضی اعاده دادرسی ) را ثابت تشخیص می دهد.

مستند پذیرش اعاده دادرسی در دادگاه حقوقی

با تجویز  ماده ۴۲۶ قانون آیین دادرسی مدنی و به استناد مواد  ۱۹۸-۵۱۹ قانون مذکور و مواد ۳۰۸ -۳۱۱-۳۶۵-۳۶۶-۷۲۵ قانون مدنی ضمن پذیرش درخواست اعاده دادرسی، حکم به محکومیت خوانده ردیف دوم به خلع ید و قلع مستحدثات در قطعه موصوف طبق نظریه کارشناس و پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله  وکیل طبق تعرفه منتشر شده از سوی کانون وکلا در حق خواهان صادر و اعلام می‌نماید.

موسسه حقوقی ونک

 درباره خوانده ردیف اول چون ملک طبق نظر کارشناس و اقرار خواهان در تصرف وی نمی باشد و دعوی متوجه وی نیست به استناد بند ۲ماده ۸۴ قانون ایین دادرسی مدنی قرار رد دعوی خواهان صادر و اعلام می‌نماید.

رای دادگاه نسبت به خوانده ردیف دوم غیابی و درفرجه بیست روز پس از ابلاغ، قابل واخواهی در همین دادگاه و سپس قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد و در مورد دیگر حضوری و ظرف بیست روز، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

محمد رضا مهری دادرس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی رودهن

نقد نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی

نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی که در بالا ذکر گردید، عاری از نقد نیست. چرا که در رای صادره، موضوع دعوای اصلی به صورت کامل تشریح نشده و رای دادگاه از این جهت قابل اشکال است.

اما نقطه قوت رای دادگاه، تحقیق کامل از شهود و مطلعین و توجه به نظریه کارشناسی مرجع بالاتر است که به نوعی الزام و تبعیت دادگاه دانی از دادگاه عالی را نمایان می کند. نمونه رای اعاده دادرسی حقوقی در پرونده‌های متعدد گروه وکلای مهر قابل مطالعه و نقد می‌باشد.

بهترین وکیل حقوقی تهران و ایران

دقت در مدارک و دلایلی که برای تنظیم و تقدیم دادخواست اعاده دادرسی اصلی و طاری در پرونده‌های حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد ظرافت های خاص حقوقی دارد که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند تنها فرصت احقاق حق متقاضی اعاده دادرسی حقوقی و کیفری را از بین ببرد.

موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان به عنوان یکی از برترین موسسه های حقوقی در ایران، آماده ارائه مشاوره حقوقی جهت تنظیم انواع دادخواست اعاده دادرسی اصلی و طاری می‌باشد.

نمونه دادخواست ابطال سند شهرداری

برترین گروه مطالعاتی و پژوهشی حقوقی کشور، به همراه تیم تخصصی وکلای پایه یک دادگستری، آماده ارائه خدمات حقوقی به هم وطنان عزیز می‌باشد.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۲۹ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *