نمونه شکایت کیفری از پزشک

نمونه شکایت کیفری از پزشک

نمونه شکایت کیفری از پزشک


امروز با ارائه نمونه شکایت کیفری از پزشک با شما هستیم.

به موجب مقررات حقوق کیفری در همه ی کشورها، در صورتی که شخصی مرتکب رفتاری شود که به موجب قوانین موضوعه و مقررات جاریه ی ان کشور، ان رفتار ارتکابی جرم محسوب شده و برای ان مجازات تعیین شده باشد، در این صورت مجنی علیه (یزه دیده) می‌تواند تعقیب کیفری مرتکب را از مقامات و مراجع ذیصلاح درخواست نماید.

در حال حاضر دادسرای ویژه جرایم پزشکی به تعقیب کیفری مرتکبین جرایم ارتکابی از سوی شاغلین به حرفه های پزشکی و حرفه های وابسته به ان می پردازد و پرونده پس از انجام تحقیقات مقدماتی، اخذ نظریه کمیسیون های پزشکی قانونی، صدور قرار نهایی و کیفرخواست، به دادگاه کیفری صالحه ارسال می گردد.

در این میان اخذ نظریه ی پزشکی قانونی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد، چرا که تشخیص ایراد صدمه و یا نقص یکی از اعضای شاکی، از جمله امور تخصصی پزشکی بوده و قاعدتا مرجع ذیصلاح جهت اظهار نظر در خصوص این موضوع که اولا نقصی در عضوی از اعضای شاکی ایجاد گردیده و ثانیا این نقص به واسطه ی اقدامات پزشک بوده است، پزشکی قانونی می‌باشد.

دادسرای ویژه جرایم مربوط به امور پزشکی و دارویی

دادسرایی تخصصی است که به موجب ماده 25 قانون آیین دادرسی کیفری به وجود آمده و زیر نظر دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فعالیت می‌نماید.

هر چند دادسرا عهده دار کشف جرایم و مرجع تعقیب و تحقیق از متهمان می باشد، لیکن در خصوص جرایم پزشکی، شاکی می‌بایست مبادرت به شکایت از پزشک نماید. در غیر این صورت، دادسرای مزبور اختیار و تکلیفی در خصوص شروع به تعقیب پزشک نخواهد داشت.

بررسی قانون جدید پولشویی

در مورد ایراد صدمات بدنی، نقص عضو و…. که ناشی از عدم مهارت پزشک و یا بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم رعایت نظامات دولتی و عدم رعایت مو ازین علمی، فنی و پزشکی به وجود می‌آید، شروع به تعقیب جرم ارتکابی از سوی پزشک، از طریق شکایت شاکی یا مدعی خصوصی می‌باشد.

شاکی می‌تواند شخصا یا توسط وکیل دادگستری مبادرت به اقامه ی شکایت از پزشک نماید.

نظر به اینکه در خصوص جرایم پزشکی، همانند سایر جرایم، شاکی به منظور درخواست تعقیب کیفری پزشک، می‌بایست مبادرت به تنظیم شکوائیه و تقدیم ان به دادسرای ویژه جرایم پزشکی اقدام نماید، لذا با عنایت به درخواست بسیاری از همراهان گرانقدر سایت گروه وکلای مهر، نمونه ای از شکایت کیفری علیه پزشک را در ذیل می آوریم.

نمونه شکوائیه جرایم پزشکی

شاکی: نام:………….. نام خانوادگی:………………..   نام پدر:……………….  شماره ملّی:……………….   شماره شناسنامه:…………..   تاریخ و محل تولد:……………..   دین:……………..   مذهب:…………….   شماره تلفن ثابت:…………….   شماره تلفن همراه:…………….  پست الکترونیک:……………..   نشانی دقیق:……………………

مشتکی عنه: دکتر……………………… به نشانی:……………………..

موضوع: ایراد صدمه و نقص به موجب قصور پزشک

تاریخ وقوع: 20/01/1397

محل وقوع: تهران، …………..

سرپرست محترم دادسرای ویژه جرایم پزشکی تهران

با سلام و احترام،

اینجانب در تاریخ 15/01/1397 جهت انجام لیفت صورت به کلینیک جراحی …………. مراجعه نمودم و پس از انجام معاینات از سوی دکتر ……………….، مقرر گردید که در تاریخ25/01/1397، عمل لیفتینگ صورت در کلینیک مزبور انجام پذیرد، لهذا با مراجعه ی اینجانب به کلینیک مزبور در تاریخ فوق الاشاره، عمل مذکور از طریق انجام جراحی صورت پذیرفت.

انجام عمل جراحی مذکور، موجب فرو رفتگی و متورم شدن پوست اینجانب در ناحیه گونه گردیده و مراجعات اینجانب به کلینیک مذکور بی نتیجه مانده و پزشک نامبرده پاسخگوی اینجانب نمی باشد، در حالی که ایشان مدعی بودند که دارای تخصص و تبحر کافی در این زمینه بوده و انجام عمل جراحی فوق هیچ گونه عوارضی نداشته و حسن انجام جراحی و نتیجه ی ان را در حضور شهود تضمین نموده بودند.

مجازات هنجار شکنی در چهارشنبه سوری

با عنایت به موارد موصوف و نظر به نقص به وجود آمده در گونه ی اینجانب که به واسطه ی عدم مهارت پزشک و عدم رعایت مقررات دولتی و مو ازین فنی مربوطه از سوی ایشان به وجود آمده و موجب ورود ضرر به اینجانب گردیده است، تقاضای تعقیب کیفری مشتکی عنه، پس از اثبات صدق عرایض مورد استدعا می‌باشد.

نام و نام خانوادگی (شاکی)- تاریخ- امضاء

وکیل جرایم پزشکی در تهران

در صورتی که به عنوان شاکی در پرونده ای اعلام جرم نمایید و امکان اثبات اتهام وارده به مشتکی عنه را نداشته باشید، ممکن است با شکایت اعاده حیثیت و افترا روبرو شوید. در حالت خوش بینانه اگر قرار منع تعقیب متهم صادر شود و یا رای برائت از دادگاه حاصل نماید، اگر به دلیل مفتری تحت تعقیب قرار نگیرید، در صورت مطالبه طرف مقابل، موظف به پرداخت کلیه خسارات وارده به وی می باشید.

قبل از طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی تهران، یا شکایت در دادسراهای تخصصی تهران، حتما با وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشاوره فرمایید.

گروه وکلای مهر، امکان مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکیل جرایم پزشکی ایران را  برای عزیزان فراهم نموده است.

 

مشاوره با وکیل متخصص جرایم پزشکی کشور

شماره های تماس

  • 021-88663925
  • 021-88663926
  • 021-88663927
  • 021-88663628
  • 021-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • 09120067669
مسئولیت کیفری و مدنی پزشک

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[stextbox id=’info’]

مشاوره حقوقی امور کاری و استخدامی

مشاوره حقوقی امور پولی و بانکی

مشاوره حقوقی امور مالی و مالیاتی

مشاوره حقوقی بورس و اوراق بهادار

مشاوره حقوقی سرمایه گذاری خارجی

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی حضوری

[/stextbox]

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *