نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری


نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری, پس از صدور رای کیفری از دادگاه، امکان اعتراض به رای کیفری از سوی متهم و وکیل وی حق تجدید نظر خواهی از حکم صادره را دارند. گروه وکلای مهر و دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل پایه یک دادگستری، نمونه لایحه تجدید نظر خواهی را که در یکی از پرونده‌های تخصصی ترین گروه وکلای ایران، جهت اعتراض به رای محکومیت کیفری یکی از موکلین به اتهام سرقت اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول دولتی و همچنین مشارکت در انتقال مال غیر صادر شده است.

 

متن نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

قضات محترم دادگاه تجدید نظر استان تهران

با سلام و احترام؛ پیرو اعلام وکالت از سوی آقای ج ص در تاریخ ۱۲/۶/۹۰ طی لایحه شماره ۰۰۴۵۷ و مطالعه پرونده محاکماتی، جهت تشحیذ ذهن عالیجنابان مطالبی را به استحضار می رساند:

 

اول: اتهامات انتسابی به آقای ج ص

طبق کیفرخواست صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، که اساس و دلیل اصلی محکومیت موکل در دادگاه شعبه صد و یک جزایی شهرری قرار گرفته است، اتهامات وی جعل اوراق قضایی و استفاده از اوراق قضایی مجعول در ادارات ثبت اسناد، دادستانی کل و محاکم قضایی، مشارکت در انتقال مال غیر، پلاکهای ثبتی ۱/۱۲۷ و ۲/۱۲۷ متعلق به خانم م گ، پلاکهای ۴۲- ۴۱- ۴۶۴۰/۱۲۳- پلاک ۳۱۰۴ و ۲۹۱۴/۴۴۷۶ موسوم به م ش، سرقت و امحاء اوراق پرونده دادسرای ناحیه یک شمیرانات می‌باشد.

خرید شلاق مشروب

 

دوم: دلایل انتساب اتهامات مذکور به موکل

الف- کشف اسناد و مدارک مجعول درباره املاک غیر منقول ب- اعتراف خانم کبری ا  ج- اعتراف آقای محمد م د- اعتراف آقای داود ر آ ه- اعتراف آقای ر ا و- اعتراف صریح متهم به جعل اوراق قضایی ز- اعتراف آقای س حسین ا کارمند اداری اجرای احکام شمیرانات مبنی بر سرقت پرونده ح- معاینه محل سرقت که توسط دادیار محترم شعبه اول اجرای احکام شمیران انجام شده است.

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

سوم: توضیح درباره اتهام جعل اوراق قضایی و استفاده از اوراق مجعول

هنگام دستگیری آقای ا (کارمند دادگستری) تعدادی سر برگ سفید قوه قضاییه، ممهور به مهر دادیار اجرای احکام از منزل مشارالیه کشف و ضبط شد. وی در ابتدا وجود این اوراق را مرتبط با مسائل کاری و ماموریت های محوله در خارج از ساعات کاری عنوان نمود.

در بازجویی های بعدی اقرار نمود که از غفلت دادیار اجرای احکام سو استفاده نموده و اوراق را ممهور به مهر دادیاری نموده و پس از سرقت اوراق، هر برگ را به مبلغ پانصد هزار تومان به ج ص فروخته است.

خاطر نشان می سازد اولا: در هیچ یک از مراحل دادرسی، جعلیت اوراق مذکور به اثبات نرسیده و اوراق مورد اشاره هیچ گاه جهت تشخیص اصالت و یا جعلیت بررسی و کارشناسی نشده است. به فرض ثبوت جعلیت، علم و اطلاع موکل از جعلی بودن اوراق مذکور، از چه ناحیه ای و با کدامین دلیل بر دادگاه محترم رسیدگی کننده معلوم شده است؟

موکل در تمامی مراحل رسیدگی، اقراری مبنی بر جعل نمودن اوراق مذکور و استفاده از آن‌ها با علم و اطلاع به جعلی بودن ندارد. به فرض ثبوت جعلیت اوراق مذکور پس از انجام بررسی فنی و دقیق کارشناسی، آقای الف که معترف به سو استفاده از مهر قاضی اجرای احکام و سرقت اوراق از دادسرا می باشد، مسوول و متهم جعل اوراق می باشد، نه موکل که هیچ سمتی در دوایر دولتی و محل نگهداری اوراق نداشته است و پذیرش این موضوع توسط موکل در زندان که از اوراق استفاده کرده تحت فشار شدید حبس انفرادی و سکته مغزی ناشی از ان و نابینایی چشم بوده است و اقرار مقرون به واقع و صحت ارزش قانونی دارد نه اقرار تحت فشار.

دادسرای ناحیه شش تهران

 

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

چهارم: توضیح درباره اتهام مشارکت در انتقال مال غیر موضوع پلاکهای ثبتی مذکور

الف: موکل تحت فشارهای شدید جسمی و روحی ناشی از حبس در زندان انفرادی و سکته مغزی که موحب نابینایی وی شده است، بارها این اتهام را رد کرده است از جمله در جلد سوم پرونده در صفحات ۱۱۵۸ – ۱۱۵۵، منکر هر گونه جعل، سرقت و یا اطلاع از سند سازی توسط افراد مختلف شده است، نسبت به ملک موسوم به ملک شاولیان به حکایت جلد سوم پرونده اوراق ۸۳۵ – ۸۳۰، کارشناس پرونده خطاب به بازپرس آورده است که آقای ش ح و آقای محمد م نسبت به جعل وکالتنامه و سند، جهت فروش ملک شاولیان اقدام نمودند و به این امر نیز معترف بوده اند و موکل از موضوع جعل کاملا بی خبر بوده است.

ب: پلاک ثبتی ۱/۱۲۷ نیز طی مبایعه نامه ای، توسط آقای داود ر به موکل فروخته شده که مفاد مبایعه نامه و اسناد پرداخت وجه، موید پرداخت مبلغ یکصد و پنجاه میلیون و هشتصد هزار تومان به آقای رنگ آمیز می‌باشد. ملک توسط خانم معصومه گلستانی به رنگ آمیز واگذار شده و مشارالیه در ملک ساکن و متصرف نیز بوده است. ضمنا یادآور می‌شود اسناد ملک مذکور به نام خانم معصومه گلستانی اعاده شده و مشارالیه ملک را نیز در تصرف گرفته است. موضوع واگذاری از سوی داود رنگ آمیز به ج ص در برگ ۲۹۹ ج اول پرونده صریحا گزارش شده است و دلیل محکومیت موکل به انتقال مال غیر مشخص نیست.

وکیل متخصص در جرایم پزشکی

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

ج: در معامله انجام شده در خصوص پلاک ثبتی ۲/۱۲۷، موکل هیچ دخالتی نداشته و در هیچ یک از اوراق پرونده، سندی که دخالت وی را در معاملات انجام شده اثبات نماید، یافت نمی‌شود. ملک توسط داود رنگ آمیز به خانم ف م واگذار شده است موکل فاقد نقشی در این موضوع می‌باشد.

د: پلاکهای ثبتی ۴۲- ۴۱- ۴۶۴۰/۱۲۳ توسط خانم ک ا سر از آقای محمد م خریداری گردیده و نود میلیون تومان به مشارالیه پرداخت شده و موکل هیچ نقشی در این معامله نداشته است. آقای م نیز از مالک اصلی مبایعه نامه و وکالت رسمی تنظیی در دفتر اسناد رسمی در اختیار داشت. (خریدار ملک) از اتهام قبول انتقال مال غیر برائت جسته و در کمال تعجب موکل که هیچ نقشی در این معامله نداشته به حبس محکوم شده است!!! جای تعجب است خریدار اصلی تبرئه شده لکن موکل که هیچ نقشی در جریان معامله نداشته محکوم شده است.

ه: پلاک ثبتی ۳۱۰۴ را موکل با شراکت آقای ن ص از ا ف و م ص در مشاور املاک ر خریداری نمود و پس از طرح دعوی الزام به تنظیم سند رسمی به طرفیت فروشندگان و اخذ سند مالکیت به آقای الف و سپس توسط مشارالیه به آقای ع ی انتقال داده شده که کلیه نقل و انتقالات کاملا قانونی انجام شده است و ورثه مالک به شرح اوراق پرونده اقرار به فروش ملک و صحت معامله انجام شده از ناحیه مورث خود نموده و هیچ خدشه ای به ان وارد نیست.

 

پنجم: توضیح درباره اتهام سرقت پرونده از اجرای احکام و امحاء اوراق پرونده

به شرح صفحه ۲۷۶ بند ۴ گزارش تکمیلی اداره اطلاعات شهرری در جلد اول پرونده آقای سید ح ا اقرار نمود که پرونده اجرایی را از مجتمع میرداماد خارج نموده و حاوی سی برگ اوراق قضایی بوده است و نیز اضافه نمود که پرونده چهار متهم داشت و ج ص یکی از چهار متهم بوده است.

آیا فعالیت صندوق قرض الحسنه مهر غیر قانونی است؟

سپس در برگ بازجویی مورخ ۹/۳/۸۷، چگونگی سرقت پرونده با هماهنگی و همدستی ج ص و شکستن قفل کمد های اجرای احکام دادسرای شمیران را تشریح و مقصر اصلی را ج ص معرفی نمود. در حالیکه ج ص پس از تحمل حبس دو بار حبس که به اشتباه و پس از سرقت پرونده توسط آقای الف با استفاده از آزادی مشروط، پس از اجرای حکم نیاز به سرقت و امحا پرونده نداشته و معترف به سرقت نیز آقای سید ح ا می باشد نه ج ص که در دادسرای شمیران هیچ سمتی نداشته است.

حتی در صورتجلسه مواجهه حضوری بین دو متهم نام برده شده، آقای ج ص موارد مورد

اعتراف و اقرار آقای الف را تکذیب نموده و کاملا اظهار بی‌اطلاعی کرد.

معاینه محل که توسط قاضی اجرای احکام انجام شده، هیچ دلیلی مبنی بر سرقت

و امحا پرونده توسط آقای ج ص را در بر ندارد و صرفا مشاهدات قاضی اجرای احکام مبنی

بر عدم وجود پرونده صورتجلسه شده است.

نمونه لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

قضات گرانقدر؛ نکته قابل توجه این است که آقای الف کارمند اجرای احکام بوده و به سرقت

اعتراف نموده است بعنوان معاون و موکل که هیچ سمتی در اجرای احکام نداشته به

عنوان مباشر محکوم شده است که از عجایب قضایی است!!!

ملاحضه می فرمایید که دلایل محکومیت موکل، اعترافات دیگرانی است که خود متهم پرونده

می‌باشند و محکومیت کیفری دارند و جهت کسب نمودن بار خود، همه اتهامات را به موکل

نسبت داده اند. هیچ دلیل واقعی مبنی بر محکومیت موکل وجود دارد.

با عنایت به اینکه پرونده محاکماتی بی دلیل قطور شده استفقط نکات برجسته ان خارج

قتل به اعتقاد مهدورالدم بودن

نویس شده است تا از اطاله کلام خودداری شود. با عنایت به مراتب مذکور و تحمل

حدود ۱۰۸ روز حبس انفرادی و مجموعا شش ماه بازداشت موقت توسط موکل و سکته

مغزی منجر به نابینایی کامل یک چشم و کم بینایی چشم دیگر ناشی از شرایط بد

جسمی و روحی حبس انفرادی گردید و پس از پایان یافتن بازداشت موقت به دلیل

سرقت پرونده توسط آقای الف و عدم وجود سوابق تحمل حبس قبلی، مشارالیه

مجددا شش ماه، حبس مضاعف را بدون دلیل تحمل نموده است، صدور حکم به برائت

موکل از اتهامات انتسابی مورد استدعاست.

منوط به نظر و امر عالیجنابان است. با تجدید احترام  محمدرضا مهری وکیل متهم

 

بهترین وکیل جهت تنظیم لایحه تجدید نظر خواهی کیفری

وجود موسسه های حقوقی و متعدد که با عناوین فریبنده ای نظیر بهترین وکیل دادگستری

در رامسر، بهترین وکیل ملکی در رامسر و شمال ایران بدون داشتن پروانه وکالت

دادگستری می‌نمایند، انتخاب بهترین وکیل دادگستری در تنظیم نمونه لایحه تجدید نظر

خواهی کیفری و حقوقی با سختی مواجه نموده است. گروه وکلای مهر تنها گروه تخصصی

حقوقی در ایران و دارای بیش از صد وکیل پایه یک دادگستری، و دارای پروانه وکالت در

سراسر کشور، با ادعای داشتن بهترین وکیل ملکی در تهران و بهترین وکیل ملکی در

رامسر و شمال ایران، کلیه خدمات حقوقی عزیزان را به بهترین نحو ممکن انجام خواهد داد.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط

وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه

حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

۵/۵ - (۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *