نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی

نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی

نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی


امروز با موضوع ارائه نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی همراه شما هستیم.

در عصری که با افزایش جمعیت، قیمت املاک به نحو چشمگیری افزایش یافته، دعاوی مربوط به ملک نیز بیش از پیش باعث بروز چالش های قضایی بین افراد جامعه شده است.

دعاوی تحویل و تسلیم مبیع در مواردی که قرارداد پیش فروش آپارتمان بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری تنظیم می‌شود، بسیار شایع شده است.

یکی از دعاوی که به دلیل طولانی شدن ساخت و سازها و عدم ثبات شرایط اقتصادی تولید و ساخت مسکن، محل مراجعه به گروه وکلای مهر می باشد، دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک است.

اما طرح دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی، نیاز به پیش فرض هایی دارد که عدم رعایت آن‌ها می‌تواند موجب اتلاف وقت و هزینه شما شود.

گروه وکلای مهر با تشکیل دپارتمان تخصصی حقوق املاک و اسناد، اقدام به جمع آوری آمار و اطلاعات درباره تعداد پرونده‌های مطرح در محاکم دادگستری که به صورت اشتباه مطرح شده است نمود. نتیجه این تحقیق حقوقی وکلای همکار گروه وکلای مهر، بسیار حیرت انگیز است.

تعداد زیادی از دعاوی حقوقی ملکی و همچنین دعاوی کیفری ملکی نظیر تصرف عدوانی و مزاحمت ملکی و یا خلع ید و قلع بنا در همان روزهای اولیه طرح دعوا به دلایل شکلی مردود اعلام شده است.

در ادامه نمونه لایحه دفاعیه در پرونده الزام به تنظیم سند رسمی به همراه معرفی بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران، جهت مطالعه خواهد آمد.

متن نمونه لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی

ریاست محترم شعبه 211 دادگاه حقوقی تهران

بهترین وکیل ملکی

موضوع: لایحه دفاعیه در پرونده الزام به تنظیم سند رسمی به شماره بایگانی 960214

با سلام و احترام، این جانب محمد رضا مهری به وکالت از آقای غ خوانده پرونده کلاسه بایگانی فوق، در دفاع از دعوای مطروحه خواهان، سرکار خانم م، مطالب زیر را به استحضار حضرتعالی می رساند.

ایرادات وارد بر دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خواهان به شرح زیر است.

ایرادات شکلی:

اول:

با توجه به اینکه خواهان محترم سه واحد از آپارتمان های پلاک ثبتی11111 واقع در بخش دو تهران را از موکل خریداری نموده است در دادخواست تقدیمی مشخص نفرموده اند که خواهان انتقال رسمی کدام یک از واحد ها می‌باشند. خواسته خواهان از این حیث مشخص و منجز نیست و محکوم به رد است.

دوم:

با توجه به این موضوع، طبیعتا تقویم خواسته به بیست و یک میلیون تومان نیز با اشکال جدی و اساسی روبروست و امکان طرح در دادگاه را ندارد. خواهشمندم نسبت به تعیین واحد و اعلام منجز مبلغ خواسته بر اساس قیمت منطقه ای دستور لازم صادر فرمایید.

سوم:

با توجه به اینکه زمان حضور در دفتر اسناد رسمی در قرارداد پیش فروش آپارتمان های موصوف، به بعد از اتمام کار ساختمان و دریافت گواهی پایانکار و صورت مجلس تفکیکی تعیین شده و تاریخ مشخصی مقرر نگردید، لازم بود تا خواهان محترم، ابتدا نسبت به ارسال اظهارنامه و تعیین تاریخ حضور در دفترخانه اقدام می نمود و سپس اقدام به تقدیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی می نمود.

چهارم:

با توجه به اینکه مطابق قانون پیش فروش آپارتمان و آیین نامه اجرایی ان، جهت حل و فصل اختلافات درباره پیش فروش آپارتمان، موضوع ابتدا باید از طریق داوری حل و فصل شود، بدون ارجاع دعوا به داوری، طرح دادخواست در دادگاه حقوقی وجاهت قانونی ندارد.

نرخ دیه سال 1400 تعیین شد

با توجه به وجود اشکالات عدیده در تقدیم دادخواست، خواهشمندم در صورت صلاحدید، نسبت به موارد اعلامی تصمیم شایسته اتخاذ فرموده و در صورت عدم قبول ایرادات، اشکالات ماهیتی در جلسه دادگاه به عرض مبارک خواهد رسید.

منوط به نظر عالیست. با احترام مجدد- محمد رضا مهری وکیل خوانده

وکیل پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

دپارتمان حقوق املاک گروه وکلای مهر به عنوان یکی از برترین متولیان امور حقوقی در کشور با در اختیار داشتن ده وکیل برتر دادگستری در ایران، ارائه بهترین خدمات مشاوره حقوقی به هم وطنان عزیز را در دستور کار خود قرار داده است.

مشاوره حقوقی املاک و مستغلات، مشاوره حقوقی درباره نحوه تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، دعاوی چک بلا محل و نحوه وصول مطالبات با اسناد تجاری، مطالبه و وصول مهریه و نفقه، و سایر دعاوی عزیزان با هدایت دو وکیل پایه یک دادگستری در گروه وکلای مهر پیگیری می‌شود.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه وکیل متخصص ملک

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *