وکیل آدم ربایی در مشهد

وکیل آدم ربایی در مشهد

وکیل آدم ربایی در مشهد


امروز با موضوع وکیل آدم ربایی در مشهد با شما هستیم.

آدم ربایی از جمله جرایمی است که نه تنها موجب ایراد صدمه‌های مادی و معنوی بر ربوده شده و خویشان او می‌شود بلکه احساس نا امنی شدید در جامعه را نیز فراهم می نماید.

قانون گذار مجازات سنگینی برای جرم آدم ربایی پیش بینی نموده است از همین رو وکیل آدم ربایی در مشهد، و همکار گروه وکلای مهر را بر آن داشت تا نوشتاری مختصر و مفید در خصوص آدم ربایی در مشهد برای شما خوانندگان محترم تهیه و تنظیم نماید.

نکات مهم معرفی وکیل آدم ربایی در مشهد

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

  • برای جستجوی دفتر وکیل آدم ربایی در مشهد چه اقدامی لازم است؟
  • ارکان و عناصر جرم آدم ربایی چیست و مجازات آدم ربایی در قانون چیست؟
  • برای شکایت از آذم ربایی به کدام دادسرا مراجعه کنیم؟

[/stextbox]

عنصر قانونی جرم آدم ربایی

قانون‌گذار در ماده 621 قانون مجازات اسلامی عمل آدم ربایی را جرم انگاری کرده است و مطابق ماده 621 قانون مجازات اسلامی ربودن شخص یا اشخاص، شخصا یا توسط دیگری به قصد مطالبه مال یا وجه یا به قصد انتقام و مانند اینها مشروط بر اینکه به عنف یا تهدید یا حیله یا فریب باشد مشمول جرم آدم ربایی می شود.

عنصر مادی جرم آدم ربایی

عنصر مادی در واقع رفتار مجرمانه مرتکب است که مطابق قانون، مرتکب جرم شخصا یا با تطمیع و تحریک دیگری به ربودن انسان مبادرت می ورزد.

البته ربودن باید با توسل به تهدید یا عنف یا حیله باشد تا جرم آدم ربایی محقق شود بنابراین چنانچه مرتکب از عنف و تهدید و حیله  استفاده نکرده باشد و مجنی علیه با اراده خود در دام بیفتد و مرتکب او را حبس کند مشمول عنوان آدم ربایی نبوده و می توان گفت به جرم توقیف غیر قانونی محکوم خواهد شد.

وکیل کیفری در گیشا

عنصر معنوی جرم آدم ربایی

مرتکب جرم آدم ربایی باید به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام جویی مبادرت به رفتار مجرمانه نماید البته آدم ربایی از جمله جرایم مطلق است و نیاز به تحقق نتیجه ندارد.

به عبارت دیگر همین که شخص با تهدید و عنف کسی را برباید جرم آدم ربایی محقق می شود هر چند نتواند وجه یا مالی از ربوده شده یا اقوام وی اخذ نماید.

نوزاد ربایی در بیمارستان

ماده 631 قانون مجازات اسلامی به جرم به نوزاد ربایی اشاره کرده است که مطابق ماده مزبور چنانچه کسی طفل تازه متولد شده را برباید و مخفی یا جابجا نماید یا نوزاد را به جای نوزاد دیگر یا متعلق به زن دیگر به غیر مادر قلمداد کند  به مجازات شش ماه تا سه سال حبس که مجازات درجه پنج می باشد محکوم می شود.

البته چنانچه اثبات و احراز شود که طفل یا نوزاد فوت شده است به جزای نقدی از صد هزار ریال تا پانصد هزار ریال محکوم می شود.

ربودن طفل یا مخفی و جابجا کردن وی به جرم آدم ربایی شباهت دارد و منظور قانونگذار از طفل همان نوزاد است و منظور از طفل تازه متولد شده، همان نوزاد است  و ماده 631 به جرم نوزاد ربایی اشاره دارد.

البته بهتر بود که قانونگذار در ماده 631 به جای واژه دزدیدن از واژه ربودن استفاده می نمود چرا که دزدیدن یا سرقت در خصوص اشیا کاربرد دارد نه انسان یا نوزاد.

نکته ای که ماده 621 را از ماده 631 متمایز می کند این است که ماده 631 به نوزاد ربایی اشاره دارد و همچنین در نوزادربایی توسل به عنف و حیله و تهدید از عناصر تشکیل دهنده جرم نمی باشد.

اثبات رابطه نامشروع در فضای مجازی

این نوشتار جهت معرفی وکیل آدم ربایی در مشهد و همکار گروه وکلاب مهر تهیه شده است.

مجازات آدم ربایی در قانون

ماده 621 به مجازات آدم ربایی اشاره کرده است که مطابق ماده مرتکب جرم، به حبس تعزیری پنج تا پانزده سال محکوم می شود که مطابق ماده 19 قانون مجازات اسلامی جرم تعزیری درجه 3 محسوب می شود.

بنابراین از آنجا که جرم غیر قابل گذشت است شامل تعلیق تعقیب، تعلیق اجرای مجازات و تعویق صدور حکم نخواهد شد.

تشدید مجازات آدم ربایی

قانونگذار در ماده 621 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 علاوه بر تعیین عنصر مادی و معنوی، سه عامل را از مصادیق تشدید مجازات مرتکب جرم دانسته است که مطابق آن اولا جنانچه مرتکب با وسیله نقلیه مبادرت به آدم ربایی نماید یا به شخص ربوده شده صدمه و آسیب جسمانی و حیثیتی وارد شود یا سن ربوده شده کمتر از پانزده سال باشد، مرتکب بخ حداکثر مجازات پیش بینی در قانون محکوم خواهد شد.

مرجع صالح جهت رسیدگی به جرم آدم ربایی

ربوده شده یا بستگان وی می بایست به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نمایند و شکواییه تنظیم کنند. دادسرا پس از تحقیقات مقدماتی چنانچه رفتار مجرمانه را احراز نماید با صدور قرار جلب به دادرسی، از آنجا که حبس تعزیری درجه 3 می باشد مطابق ماده 302 آیین دادرسی کیفری پرونده را به دادگاه کیفری یک ارسال می کند تا متهم با تعدد قاضی در دادگاه کیفری محاکمه شود.

خدمات گروه وکلای مهر و معرفی وکیل آدم ربایی در مشهد

همانطور که بیان شد آدم ربایی از جمله جرایمی است که با حیثیت معنوی اشخاص مرتبط است.

جرایم رایانه‌ای و مصادیق ان

قانون گذار نیز آن را از جمله جرایم غیر قابل گذشت دانسته و چنانچه شما خوانندگان محترم در خصوص جرم آدم ربایی یا نوزاد ربایی سوالاتی دارید، حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره داشته باشد.

موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر به مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به شما عزیزان  و معرفی وکیل آدم ربایی در مشهد و سایر نقاط ایران مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می نمایند.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل آدم ربایی در مشهد، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *