وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت

وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت | وکیل متخصص ابطال مزایده

وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت | وکیل متخصص ابطال مزایده


در موسسه حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت و وکیل متخصص ابطال مزایده پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی، می‌ باشد.
هرگاه شخصی نسبت به عملیات مزایده ثبتی اعتراض داشته باشد، میتواند، اقامه دعوا نماید. در صورتی که اعتراض قبول شود به ابطال مزایده ثبتی منجر خواهد شد.

سوالات مهمی که در معرفی وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت بررسی می‌ شوند؛

  • شرایط اجرای مزایده از طریق ادارات ثبت چیست؟
  • اعتراض به عملیات مزایده و ابطال مزایده ثبتی چگونه امکان‌ پذیر است؟
  • موارد اعتراض به عملیات مزایده ثبتی و ابطال آن چیست؟
  • موارد توقف عملیات مزایده چیست؟
  • مرجع صلاحیت‌ دار جهت رسیدگی به دعوای ابطال مزایده ثبتی کدام مرجع است؟
  • طریقه طرح دعوای ابطال مزایده به دلیل خارج از مهلت بودن کارشناسی چگونه است؟
  • بهترین وکیل در زمینه ابطال مزایده ملک از ثبت کیست و دارای چه ویژگی‌ هایی می‌ باشد؟

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان وکیل متخصص ابطال مزایده از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

شرایط اجرای مزایده از طریق ادارات ثبت چیست؟

۱. آگهی مزایده اموال غیرمنقول

اموال غیرمنقول به اموالی گفته می‌ شود که؛ نمیتوان آن ها را جا به جا نمود، مثل: خانه و زمین، برای مزایده این نوع اموال از طریق اداره ثبت، باید شرایطی رعایت شود که در ادامه بیان خواهند شد:

  • نام و نام‌ خانوادگی مالک.
  • محل، حدود ملک، مقدار و توصیف اجمالی (کوتاه) نوشته شود.
  • در صورتی که منافع ملک واگذار شده باشد مثلا ملک در اجاره باشد، اگر مدت آن تمام شده باشد یا نشده باشد. بنابراین مراتب با بیان میزان مال‌ الاجاره و آخر مدت اجاره در آگهی مزایده منتشر در روزنامه و آگهی‌ های اضافه شده قید می‌ شود.
  • مورد مزایده مشترک است یا مفروز (جداگانه) باید تعیین شود.
  • این‌ که ملک ثبت شده است یا خیر باید تعیین شود.
  • پرداخت بدهی‌ های مربوط به آب، برق، گاز اعم از حق انشعاب یا حق اشتراک و مصرف اگر مورد مزایده دارای این موارد باشد به آن اشاره شود. نکته دیگر این‌ که بدهی مالیاتی و عوارض شهرداری و…، تا تاریخ مزایده چه این‌ که رقم قطعی آن مشخص شده است یا خیر بر عهده برنده مزایده می‌ باشد.
  • روز، محل، ساعت شروع و پایان مزایده بطور صریح و روشن مشخص شود.
  • قیمتی که مزایده از آن شروع خواهد شد.
شیوع ایدز در لردگان

*نکته حائز اهمیت این است که اموال غیرمنقول (مثل: خانه و زمین) که به مزایده گذاشته می‌ شوند، در صورتی به بانک یا طلبکار منتقل خواهد شد که ابتدا سند انتقال اجرایی تنظیم شود.

۲. آگهی مزایده اموال منقول

اموال منقول به اموالی گفته می‌ شود که بتوان آن‌ ها را جا به جا و منتقل نمود مثل: ماشین، که در ادامه مقاله وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت، به مواردی که باید در آگهی مزایده درج شود اشاره خواهیم کرد.

  • نوع اموال مورد مزایده و توصیف آن به صورت اجمالی (مختصر) نوشته شود.
  • روز، محل، ساعت شروع و پایان مزایده بطور صریح و روشن مشخص شود.
  • قیمتی که مزایده از آن شروع می‌ شود.

*نکته حائز اهمیت این است که؛ آگهی مزایده در روزنامه کثیرالانتشار محل یک نوبت منتشر می‌ شود. اگر در آن محل روزنامه کثیرالانتشار نباشد در روزنامه کثیرالانتشار نزدیک‌ ترین محل ممکن منتشر ‌شود.

بهترین وکیل ملک در تهران

آگهی الصاقی به محل وقوع ملک، محل مزایده مراجع عمومی و ثبت اسناد محل چسباند. منظور از مراجع عمومی که شامل: شهرداری، بخشداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و دادگستری است. فاصله انتشار آگهی تا روز مزایده نباید از پانزده روز کمتر باشد.

مطابق ماده ۱۲۶ آئین‌ نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی:

«مزایده حضوری است و در یک جلسه از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌ شود در صورتی که مال بازداشتی یا مورد وثیقه در جلسه مزایده خریدار پیدا نکند مال با دریافت حق‌ الاجرا و حق مزایده به قیمتی که مزایده از آن شروع می‌ شود به طلبکار واگذار می‌ شود و اگر بیش از طلب داشته باشد از طلبکار دریافت می‌ گردد.

ابطال سند در رهن بانک

تبصره ـ در صورتی که بستانکار (دارنده وثیقه) قادر به بازگرداندن مبلغ بیش از طلب خود نباشد در صورت تقاضا به نسبت طلب از مال مورد مزایده به وی واگذار می شود.»

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهرپارسیان وکیل متخصص ابطال مزایده از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

اعتراض به عملیات مزایده و ابطال مزایده ثبتی چگونه امکان‌ پذیر است؟

مطابق ماده ۱۶۹ آئین‌ نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌ الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی:

عملیات اجرایی بعد از صدور دستور اجرا (زمان که مهر اجرا شود) شروع می‌ شود و هرکس اعم از متعهد سند و هر شخص ذی نفع (شخصی که از این دعوا و شکایت نفعی می برد) که از عملیات اجرایی شکایت دارد، می‌ تواند شکایت خود را با ذکر دلیل و ارائه مدارک به رئیس ثبت محل تسلیم نماید و رئیس ثبت مکلف است فوراً رسیدگی کند و با ذکر دلیل رأی صادر نماید.

نظر رئیس ثبت به هر حال برابر مقررات به اشخاص ذی نفع ابلاغ می‌ شود و اشخاص ذی نفع اگر شکایتی از تصمیم رئیس ثبت داشته باشند، می‌ توانند طی ده روز از تاریخ ابلاغ، شکایت خود را به ثبت محل و یا هیأت نظارت صلاحیت‌ دار تسلیم نمایند تا قضیه برابر بند ۸ ماده ۲۵ اصلاحی قانون ثبت در هیأت نظارت طرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

نکته مهم این است که؛ شکایت و اعتراض نسبت به عملیات مزایده مانع از عملیات اجرایی نمی‌ شود. مگر در صورتی که رأی نهایی بر ابطال مزایده صادر شود، در این حالت عملیات مزایده که ابطال است، مجددا برگزار می‌ گردد.

موارد اعتراض به عملیات مزایده ثبتی و ابطال آن

  • خارج از موعد (مدت تعیین شده) بودن کارشناسی
  • در رهن بودن مال
  • پرداخت مطالبات طلبکار
  • عدم ابلاغ وقت مزایده به مدیون (بدهکار)
  • تعلق مال به اشخاص ثالث
  • ورشکستگی مدیون (بدهکار)
  • جز مستثنیات دین بودن

از جمله مهم‌ترین موارد اعتراض به عملیات مزایده ثبتی، که ممکن است منجر به ابطال مزایده شود، دعوای ابطال مزایده به علت خارج از مدت بودن نظر کارشناسی، می‌ باشد.

تفاوت قصاص و اعدام

موارد توقف عملیات مزایده چیست؟

مطابق ماده ۱۴۳ آئین‌ نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌ الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی:

عملیات مزایده فقط در موارد زیر متوقف خواهد شد:

  • وصول حکم یا دستور موقت یا قرار توقیف عملیات اجرایی.
  • اعتراض به نظریه رئیس ثبت تا صدور رأی هیأت نظارت.
  • رأی هیأت نظارت یا شورای عالی ثبت بر ابطال عملیات اجرایی.
  • پرداخت کلیه مطالبات طلبکار و حقوق اجرایی.

نکته مهم این است که مهلت اعتراض به عملیات مزایده تا ده روز پس از پایان مزایده می‌ باشد در غیر این صورت اگر شکایت خارج از مهلت باشد، قابل قبول نیست.

مرجع صلاحیت‌ دار جهت رسیدگی به دعوای ابطال مزایده ثبتی کدام مرجع است؟

مطابق ماده ۱۷۲ آئین‌ نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌ الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی:

پس از تنظیم و امضاء صورت‌ مجلس مزایده، شکایت از عملیات اجراء از کسی پذیرفته نیست. این امر مانع از آن نمی‌ شود که هرگاه قبل از تنظیم و امضاء سند انتقال یا تحویل مال، رئیس ثبت محل عمل اجراء را مخالف قانون تشخیص دهد رأی بر تجدید عمل اجرائی داده و رأی صادره برابر ماده ۱۶۹ این آئین‌ نامه به اشخاص ذی نفع ابلاغ و قابل شکایت و رسیدگی در هیأت نظارت است.

*نکته حائز اهمیت این است که بعد از تنظیم و امضاء صورت مجلس مزایده، مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوای ابطال مزایده، دادگاه حقوقی محل وقوع ملک است.

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهرپارسیان وکیل متخصص ابطال مزایده از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

طریقه طرح دعوای ابطال مزایده به دلیل خارج از مهلت بودن کارشناسی چگونه است؟

از جمله مهمترین دعاوی در خصوص ابطال مزایده، دعوای ابطال مزایده به دلیل خارج از مهلت بودن کارشناسی است.

کارشناس شخصی است که به دلیل خبره و حرفه‌ ای بودن در فنی می‌ تواند در مسائل مربوط به حرفه خود به عنوان صاحب نظر اظهارنظر نماید و از مراجع ذی‌ صلاح پروانه برای این کار دارد. در این صورت پس از ارجاع امر به کارشناس، او باید قیمت واقعی و روز ملک را مشخص کند.

در حقیقت اصل بر این می‌ باشد که قیمت تعیین شده همان قیمت واقعی ملک است. اما در برخی مواقع امکان دارد به عنوان مثال به علت این‌که مدت زمان زیادی از اعلام نظر کارشناس گذشته است، اینگونه نباشد.

اقامت اروپا مونته نگرو

مطابق ماده ۹۸ آئین‌ نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌ الاجراء و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی:
در هر مورد که مالی معرفی می‌ شود (اعم از بازداشت برای اسناد یا معرفی مورد وثیقه توسط هر یک از طرفین معامله، جهت ارزیابی) هرگاه معرفی‌ کننده مال به مبلغ ارزیابی معترض باشد فقط می‌ تواند ضمن امضاء صورت مجلس، اعتراض خود را بیان نماید. هرگاه طرف دیگر هم حاضر و به ارزیابی معترض باشد، باید به همین نحو عمل نماید. در صورت حاضر نبودن اشخاص، مراتب ارزیابی حداکثر ظرف سه روز از طرف اجرای ثبت به آنان که حاضر نبودند، ابلاغ می‌ شود.

البته لازم به توضیح است، هزینه ارزیابی بر عهده معترض می‌ باشد، در صورتی که هر دو معترض باشند، هزینه بین دو نفر نصف خواهد شد.

ماده ۱۰۱ آئین‌ نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌ الاجراء و نحوه شکایت از عملیات اجرایی:

معترض که ضمن امضاء صورت‌ مجلس به ارزیابی اعتراض کرده است باید حداکثر ظرف سه روز به اجراء مراجعه و با اطلاع از میزان دستمزد کارشناس، مجدد آن را پرداخت نماید و قبض مربوط را تسلیم اجراء کند و رسید دریافت نماید.

در موردی که طبق ماده ۹۸ این آئین‌ نامه نتیجه ارزیابی ابلاغ می‌ شود باید در آن میزان دستمزد کارشناس مجددا درج شود. هرگاه مخاطب به ارزیابی معترض باشد ظرف ۵ روز از تاریخ ابلاغ باید کتباً اعتراض خود را با پیوست کردن قبض سپرده دستمزد کارشناس به اجراء تسلیم دارد. در صورتی که به ترتیب گفته شده، اعتراض صورت نگیرد، ارزیابی قطعی خواهد شد.

لازم به توضیح است این دعوی توسط هر یک از طرفین دعوا و یا شخص ثالث می‌ تواند، مطرح شود. نکته مهم این است که این دعوا باید پیش از امضا و تنظیم صورت مجلس مزایده طرح گردد. اما این موضوع به این علت نیست که امکان طرح دعوا پس از تنظیم و انتقال سند ممکن نباشد.

در صورتی که شکایت پیش از امضا و تنظیم سند صورت گیرد، رییس اداره ثبت محل اجرا به آن رسیدگی می‌ کند اما اگر بعد از امضاء و تنظیم سند باشد، در صلاحیت هیات نظارت است.

بهترین راه کار در زمینه وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت 

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و مجرب دربار‌ه‌ی موضوع وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت موجب کسب اطلاعات کامل و مستند می‌ شود، همچنین با ارائه راهکارهای قانونی و اصولی، پرونده شما در زمینه موضوع وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت با سرعت بالاتری به نتیجه می‌ رسد.

قرارداد مشارکت تجاری

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی را به شما معرفی می کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه موضوع وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت است.

جهت دریافت مشاوره با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان وکیل متخصص ابطال مزایده از طریق شماره تماس های ۸۸۶۶۳۹۲۵ یا ۸۸۶۶۳۹۲۶ یا ۸۸۶۶۳۹۲۷ با ما در ارتباط باشید.

چگونه میتوان دادخواست ابطال مزایده داد؟ 

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع صلاحیت داری است که هدف از تشکیل آن کمک به حفظ منافع مردم است و برای دادخواست ابطال مزایده می توانید به آن مراجعه نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل متخصص ابطال مزایده | وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹ و ۱۰

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکیل ابطال مزایده ملک از ثبت
وکیل متخصص ابطال مزایده

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۲۸ امتیاز)

۱۲ دیدگاه

    • سلام وقت شما بخیر
      هرگاه معرفی‌ کننده مال به مبلغ ارزیابی معترض باشد فقط می‌تواند ضمن امضاء صورت مجلس، اعتراض خود را بیان نماید و هرگاه طرف دیگر هم حاضر و به ارزیابی معترض باشد، می تواند به همین نحو عمل نماید.

    • سلام وقت شما بخیر
      به علل زیر می توان به مزایده اعتراض کرد
      خارج از موعد (مدت تعیین شده) بودن کارشناسی
      در رهن بودن مال
      پرداخت مطالبات طلبکار
      عدم ابلاغ وقت مزایده به بدهکار
      تعلق مال به اشخاص ثالث
      ورشکستگی بدهکار
      جز مستثنیات دین بودن

    • سلام وقت شما بخیر
      معمولا روند انجام مزایده از ساعت ۰۹:۰۰ صبح الی ۱۲ ظهر انجام می‌شود. اما معمولا از قبل تاریخ و ساعت دقیق اعلام می‌شود.

  • سلام و خسته نباشد، میخواستم بدونم آیا امکان ابطال مزایده و اعتراض نسبت به این موضوع وجود دارد؟ اگر بله تحت چه شرایطی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، ابطال مزایده امکان پذیراست و دلایل مختلفی می‌تواند باعث ابطال مزایده شود از جمله: خارج از موعد (مدت تعیین شده) بودن کارشناسی، در رهن بودن مال، پرداخت مطالبات طلبکار، عدم ابلاغ وقت مزایده به بدهکار، ورشکستگی بدهکارو … که بهتر است قبل از اقدام با وکیل متخصص در این زمینه مشاوره داشته.

  • سلام و وقت بخیر، در خصوص موضوع مزایده من فقط به مبلغ ارزیابی اعتراض دارم باید چیکار کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگرشما به عنوان معرفی‌ کننده مال به مبلغ ارزیابی معترض باشید فقط می‌توانید ضمن امضاء صورت مجلس، اعتراض خود را بیان نماید و اگر طرف دیگرهم حاضر و به ارزیابی معترض باشد، می تواند به همین نحو عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *