وکیل اثبات زنای زن شوهردار

وکیل اثبات زنای زن شوهردار

وکیل اثبات زنای زن شوهردار


با معرفی وکیل اثبات زنای زن شوهردار همراهتان هستیم.

در خصوص زنا )رابطه جنسی) با زن شوهردار که از جمله جرایم منافی عفت (خلاف پاکدامنی) است، در حقیقت در این‌گونه شکایات باید از ابتدا امر به ماهیت آنچه که رخ داده است، توجه شود. زنا با زن شوهردار یکی از سنگین‌ترین عناوین مجرمانه است و یکی از ناپسندترین اتهام‌هایی می‌باشد که امکان دارد بر اشخاص وارد شود.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل اثبات زنای زن شوهردار پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

سوالات مهم در بررسی موضوع وکیل اثبات زنای زن شوهردار:

  1. زنای زن شوهردار چیست؟
  2. احصان چیست؟
  3. اثبات زنای زن شوهردار از چه طریقی امکان پذیر است؟
  4. مجازات زنای زن شوهردار چیست؟
  5. مجازات رابطه زن متاهل خودخواسته غیر محصنه چیست؟
  6. چگونه می‌توان از وکیل متخصص در زمینه اثبات زنای زن شوهردار مشاوره دریافت نمود؟

زنای زن شوهردار چیست؟

مطابق ماده۲۲۱ قانون مجازات اسلامی:

«زنا عبارت است از جماع (رابطه جنسی، نزدیکی) مرد و زني كه علقه زوجيت (ازدواج قانونی) بين آنها نبوده و از موارد وطي به شبهه (اشتباها با زنی که همسر او نیست، نزدیکی شود) نيز نباشد.»

تبصره 1 ـ جماع با دخول اندام تناسلي مرد به اندازه ختنه‌گاه در قُبُل يا دُبُر زن محقق مي شود.

تبصره 2 ـ هرگاه طرفين (زن و مردی که با هم زنا کنند) يا يكي از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لكن نابالغ مجازات نمي‌شود و حسب مورد به اقدامات تأميني و تربيتي مقرر در كتاب اول اين قانون محكوم مي گردد.»

بنابراین زنا، برقراری رابطه جنسی میان مرد و زنی می‌باشد که بین آنها هیچ ازدواج قانونی چه به صورت موقت و چه به صورت دائم وجود ندارد. یعنی رابطه جنسی بین دو نفر که در واقع زن و شوهر نیستند. به زن زناکار زانیه و به مرد زناکار زانی می‌گویند.

وکیل املاک

در حقیقت زنا از جمله جرایمی می‌باشد که دارای مجازات حد است.

انواع زنا که شامل: زنای محصن (مرد یا زنی که همسر دارد)، زنای به عنف و زنای غیر محصنه (زن و مردی که همسر ندارد یا امکان برقراری رابطه با همسرش را ندارد) است.

نکته این است که زنای زن شوهردار از جمله موارد زنای محصنه است.

احصان چیست؟

مطابق ماده 226 قانون مجازات اسلامی:

«احصان در هريك از مرد و زن به نحو زير محقق مي‌شود:

الف ـ احصان مرد عبارت است از آن‌كه دارای همسر دايمي و بالغ باشد و در حالي كه بالغ و عاقل بوده از طريق قُبُل با وي در حال بلوغ جماع كرده باشد و هر وقت بخواهد امكان جماع از طريق قُبُل را با وي داشته باشد.

ب ـ احصان زن عبارت است از آن‌كه داراي همسر دايمي و بالغ باشد و در حالي كه بالغ و عاقل بوده، با او از طريق قُبُل جماع كرده باشد و امكان جماع از طريق قُبُل را با شوهر داشته باشد.»

مجازات رابطه نامشروع با شرایط احصان

مطابق ماده فوق احصان در واقع حالتی است که مردی دارای همسر دائمی و بالغ است و در حالی که بالغ و عاقل می‌باشد از طریق قبل یعنی «آلت تناسلی» با او نزدیکی کرده است و در واقع هر زمان بخواهد امکان نزدیکی را از طریق قبل با همسر خود دارد و در خصوص احصان برای زن، هنگامی مطرح است که زن دارای همسر دائمی و بالغ است و در حالی که بالغ و عاقل می‌باشد از طریق قبل با او نزدیکی کرده است و در واقع هر زمان بخواهد امکان نزدیکی را از طریق قبل با شوهر خود دارد براساس این توضیحات به این مرد محصن و به این‌گونه زن، محصنه می‌گویند.

فرم قرارداد کار موقت

مطابق ماده 227 قانون مجازات اسلامی مواردی مانند مسافرت، حبس، حیض، نفاس، بیماری که مانع نزدیکی است یا بیماری که موجب خطر برای طرف مقابل می‌شود مانند ایدز و سفلیس زوجین (زن و شوهر) را از حالت احصان خارج می‌نماید.

نکته مهم این است که مردی که با زن شوهردار زنا می‌کند، تفاوتی نمی‌کند مجرد است یا متاهل در صورتی که  زن شوهردار باشد، مشمول احصان خواهد شد و مجازات زن شوهردار مجازات محصنه است. البته مجازات مرد زناکار اگر مجرد یا متاهل باشد، متفاوت خواهد بود.

اثبات زنای زن شوهردار از چه طریقی امکان پذیر است؟

زنای زن شوهردار از طریق اقرار ، شهادت و علم قاضی ثابت خواهد شد:

اقرار:

مطابق ماده 164 قانون مجازات اسلامی:

«اقرار عبارت از اخبار شخص به ارتكاب جرم از جانب خود است.»

اقرار باید با نوشتن یا لفظ صورت گیرد و در صورتی عذری وجود داشته باشد با فعل یا اشاره انجام خواهد شد در هر حالت اقرار باید واضح و روشن باشد و فقط اقرار شخص عاقل و بالغ مورد قبول خواهد بود.

نکته دیگر این‌که شخصی که اقرار می‌کند باید با اختیار خودش باشد، هیچ‌گونه ارعاب و ترس و تحت اجبار قرار گرفتنی وجود نداشته باشد.

بنابراین اقرار شخص زناکننده چه مرد و چه زن که بالغ و عاقل و آزاد می‌باشد و دارای اختیار است و بدون ارعاب و ترس این کار را انجام داده است باید چهار مرتبه باشد و بنابر احتیاط در چهار جلسه اعتراف نماید که زنا کرده ‌است و در نهایت اقرار باید در حضور قاضی صورت گیرد، در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

در صورتی که زنای محصنه یا همان زنای زن شوهردار از طریق اقرار شخص زنا کار اثبات گردد و شخص زناکار هنگام سنگسار از گودال فرار کرد، دیگر او را به گودال برنمی‌گردانند، حتی بنابر احتیاط اگر یک سنگ هم به او نخورده باشد نباید او را بازگردانند.

مشاوره حقوقی تخلفات انتظامی قضات

اثبات رابطه جنسی با شهادت شهود

از جمله روش‌های دیگر برای اثبات زنای زن شوهردار، شهادت است و در این خصوص شرایطی خاصی باید وجود داشته باشد تا شخصی از روی سوء قصد نتواند اقدام به شهادت نماید.

در این صورت با وجود شهادت چهار مرد عادل که به دیدن عمل زنا شهادت بدهند و یا با شهادت سه مرد و دو زن عادل یا دو مرد و چهار زن عادل، زنا ثابت خواهد شد یعنی این تعداد شخص باید دیده باشند که آلت مرد به اندازه ختنه‌گاه وارد آلت زن شده است.

در صورتی که زنای محصنه یعنی زنای زن شوهردار از طریق شهادت شهود اثبات گردد، بنابراین اگر هنگام سنگسار از گودال فرار کند، فرار او فایده نخواهد داشت و او را باید به گودال برگردانند و آنقدر سنگسار کنند تا بمیرد.

علم قاضی:

در خصوص اثبات زنای زن شوهردار از طریق علم قاضی باید گفت:

براساس ادله و شواهد موجود در پرونده، قاضی با بررسی مدارک و شواهد تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت.

در مواردی فیلم و عکس می‌تواند موجب علم قاضی شود.

و در اثبات جرم موثر باشد، مورد دیگر پزشکی قانونی است که در اثبات جرم زنا می‌تواند برای علم قاضی موثر باشد. در نهایت در صورتی که قاضی به وقوع این جرم متقاعد شود، جرم زنا ثابت خواهد شد.

در صورتی که زنای محصنه یعنی زنای زن شوهردار به ‌وسیله هر یک از روش‌های فوق اثبات گردد، در اینجا مجازات سنگسار در حق شخص زناکار، براساس این که زنای او به‌ وسیله کدام یک از روش‌های فوق ثابت شده است، متفاوت می‌شود.

مجازات زنای زن شوهردار چیست؟

مطابق ماده 225 قانون مجازات اسلامی:

چه کسی خسارت ناشی از سقوط هواپیمای ارتش و اصابت به منازل مسکونی را جبران می نماید؟

«حد زنا براي زاني محصن و زانيه محصنه رجم (سنگسار) است. در صورت عدم امكان اجراي رجم با پيشنهاد دادگاه صادركننده حكم قطعي و موافقت رييس قوه قضاييه چنانچه جرم با بينه (در اینجا به معنی شهادت شهود) ثابت شده باشد، موجب اعدام زاني محصن و زانيه محصنه است و در غير اين صورت موجب صد ضربه شلاق براي هريك مي‌باشد.»

مجازات زنای زن شوهردار خودخواسته چیست؟

زنای زن شوهردار خودخواسته اگر شرایط احصان وجود داشته باشد، موجب محکومیت زن به رجم (سنگسار) خواهد شد.

و مطابق ماده 228 قانون مجازات اسلامی:

«در زنا با محارم نسبي و زناي محصنه، چنانچه زانيه بالغ و زاني نابالغ باشد مجازات زانيه فقط صد ضربه شلاق است.»

براساس ماده فوق اگر زانی یعنی مرد زناکار بالغ نباشد و زانیه یعنی زن زناکار بالغ باشد و زن زناکار که در واقع محصنه (یعنی زن شوهردار)‌ باشد، در این حالت مجازات زنای زن شوهردار فقط 100 ضربه شلاق خواهد بود.

مجازات زنای زن شوهردار خودخواسته غیر محصنه چیست؟

مطابق ماده 230 قانون مجازات اسلامی:

«حد زنا در مواردي كه مرتكب غيرمحصن باشد، صد ضربه شلاق است.»

براساس ماده فوق در صورتی که زنای زن شوهردار از روی میل و رغبت از طرف زن صورت بگیرد و او از شرایط احصان خارج شده باشد، در این صورت موجب محکومیت زن به صد ضربه شلاق خواهد شد.

مشاوره با وکیل متخصص در زمینه اثبات زنای زن شوهردار 

دریافت مشاوره از وکیل متخصص و باتجربه باعث می‌شود که اطلاعات دقیق و مستند در زمینه اثبات زنای زن شوهردار را به دست آورد و با اقدامات اصولی، پرونده با سرعت بالاتر و باریسک کمتر به نتیجه برسد.

چنانچه به دنبال دریافت مشاوره درباره موضوع وکیل اثبات زنای زن شوهردار هستید، ما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را به شما معرفی می‌کنیم که دارای وکلای متخصص و باتجربه در زمینه موضوع اثبات زنای زن شوهردار است.

وکیل چک در اهواز

جهت دریافت نوبت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع وکیل اثبات زنای زن شوهردار، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

 

5/5 - (11 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام چن روز پیش من و یک خانومی تو خیابون گرفتن ما همکار هستیم و این خانوم همسر دارن ما چندین بار به صورت مجازی باهم چت کردیم و ایشون همسرشون از ما به جرم زنای محصنه شکایت کردن و وقتی ما روبردن این خانوم به قدری فشار عصبی داشت هرچی میگفتن قبول میکرد و تند تند حرف های مامور کلانتری تایید میکرد ایا این حرف های ایشون به منزله اقرار؟

    • سلام دوست عزیز
      به موجب قانون اقرار شخص زنا کننده چه مرد و چه زن که بالغ و عاقل و آزاد می‌باشد و دارای اختیار است و بدون ارعاب و ترس این کار را انجام داده است باید چهار مرتبه باشد، و بنابر احتیاط در چهار جلسه اعتراف نماید که زنا کرده ‌است و در نهایت اقرار باید در حضور قاضی صورت گیرد، در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *